Skip to main content

Zo traag internet.

  • May 27, 2015
  • 5 reacties
  • 147 Bekeken

Forum|alt.badge.img
Hallo,


Het internet is hier zo traag. Al een tijdje ,normaal gaat ie erg snel. Zijn er ergens werken?


Plus onze decoder ,krijg ik dikwijls te zien geen signaal en geveegde vlekken over het beeld.


Iemand een tip ? Ga er nu weer de stroom afhalen. Maar dit kunnen wij blijven doen.


Fijne dag


Groet, Frwi
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Elsa
  • May 27, 2015
Dus als je de modem bbox spanningsloos gezet hebt werkt het terug voor een tijd als ik het goed begrijp?


Heb je een bbox2 dan kan je even je lijnwaarden uitlezen en hier posten


Zit je met draadloze oplossing tussen modem en decoder, anders deze eens uit het stopcontact trekken gedurende 10 seconden en terug inpluggen om je probleem met geen signaal en blokvorming in beeld weg te krijgen.

Elsa
  • May 27, 2015
Ter verder info:


het enigste wat je zelf kunt ondernemen is beschreven in deze ➽ http://bgctv.skynetblogs.be/#procedurebijdecoderproblemen" rel="nofollow

en als dit niet helpt of maar tijdelijk oplossing biedt

zal je Technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u) moeten raadplegen

en zal de oplossing ook van Proximus moeten komen,

daar zal men o.a. eventueel kunnen vaststellen indien omruilen nodig is en als het nodig is ook aandringen dat ze een specialist er op zetten om het probleem te kunnen opsporen en definitief op te lossen.


Je kan ook een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


of ook je probleem beschrijven en opsturen kan via ➽ http://support.nl.proximus.be/app/contact_email/session/L3RpbWUvMTQyMDU3MTQ1Ny9zaWQvSk9paFFOYm0%3D" rel="nofollow


Als dit, op de lange duur, allemaal tot niets leidt en geen je oplossing krijgt,

dan eventueel een klacht bij de ➽ ombudsman telecom overwegen.

Elsa
  • May 27, 2015
Nog verder ter info:


Je kan ook zelf eens nagaan of er geen storing gemeld wordt op je lijn,

zoals beschreven ➽ http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn" rel="nofollow" target="_blank en daar klikken op de link ' My Self Repair '

Daar zie je de 'Huidige status van ons netwerk'

en dan klik je op 'Start de analyse'

voor verder onderzoek en eventuele melding van de problemen.

Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • May 27, 2015
Aan mijn internetsnelheid mankeert nu niks, maar ik heb ook dikwijls bij het veranderen van post de melding 'geen signaal', tragere verandering van post of heel zelden, blokjesvorming. Ik heb het er vroeger al over gehad. Omdat mijn modem (b-box2) het opgaf, kreeg ik een nieuwe (b-box3), maar daardoor is dat probleem niet opgehouden.


Het zou liggen aan de PLC's.Zou kunnen, maar het is zeer toevallig toch dat dit alles begonnen is, na het binnenhalen van de Netflix software. Aangezien Netflix hier ten huize zeer populair geworden is (soms te), en een kabel tussen modem en decoder geen optie is, zien we het voorlopig maar aan, maar leuk is anders en een WIFi bridge lost het probleem ook niet op, schijnt het.


PS: bij mijn vorige modem werd de internetsnelheid ook traag en ik heb het boeltje, op aanraden van de technische dienst ,op een ander kanaal gezet en toen werd het heel wat beter (tot ie het opgaf dus).Nu met de nieuwe b-box3 is het nog beter.



Elsa
  • May 27, 2015
Daarom dat je eerst de snelheid moet controleren als je verbonden bent met een utp kabel aan je modem, anders kan je niet uitmaken of het iets met wifi of met je lijn te maken heeft.


Normaal gezien of beter gezegd zou de wifi van je bbox3 minder stoorgevoelig moeten zijn in verband met kiezen van het beste wifi kanaal aangezien de bbox3 dit automatisch doet en de bbox2 niet, maar dat is allemaal weer theorie en zijn er die beter resultaat bereiken als ze het wifi kanaal vast zetten van hun bbox3, het blijft cut en try en, draadloos is soms een noodzakelijk kwaad, maar zeker niet ideaal, maar ja wat is er ideaal ;-)