zijn er problemen met het e-mail verkeer??

  • 3 December 2010
  • 6 reacties
  • 2632 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Heden duurt het zowat 5 minuten om 36 mail berichten te downloaden.

Heb sterk de indruk dat er iets niet pluis is met de server van belgacom

Zit op een vdsl lijn en de internetsnelheid bij het surfen lijkt normaal.

Enkel het emailverkeer kijkt ernstig verstoord.

Heb ik de vorige dagen ook al eens opgemerkt


groetjes


6 reacties

Beste Reynkust,

Er zijn momenteel geen problemen met de e-mail server.

Vriendelijke groet,
Eva
Wel sinds vanmorgen is het niet mogelijk om e-mail berichten te ontvangen noch te verzenden, een ramp aangezien ik mijn internetverbinding professioneel gebruik, foutmelding van Windows Live Mail bij het trachten te verbinden naar de skynet pop server:

Serverfout: 0x800CCC90
Reactie van server: -ERR Cannot connect to POP server 195.238.5.116 (195.238.5.116:110), connect error 10061
Server: 'pop.skynet.be'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC90
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd(SSL): Nee

Mijn configuratie is niet veranderd, ik ben Skynet klant sinds 1993 en geen PC newbie, ik ben 100% zeker dat het niet aan mijn verbinding ligt of aan een fout van mij...
Reputatie 3
Badge +2
Heb net toch ook problemen gehad om de mails binnen te halen maar ondertussen geen probleem meer
Ik heb ondertussen bbox 2 gereboot, mails gebackupt in Windows Live Mail en accounts opnieuw gecreërd, Mozilla Thunderbird geinstalleerd met allemaal hetzelfde resultaat: niente, nada, niets... kan nog steeds niets ontvangen in mijn mailboxen.

Best van al is dat bij het maken van het account in Mozilla Thunderbird deze direct de pop server "pop.skynet.be" met een rood lichtje aangeeft als onbereikbaar, nog voor hij berichten probeert te downloaden... om ziek te worden...
Ok,

Ondertussen even melden dat het probleem is opgelost. Hoe? Wie zal het weten? Bbox2 nogmaals gereboot en hop ik kreeg mijn berichten binnen, of misschien was de server terug bereikbaar, tja?

Enfin soit, terwijl ik nog even aan het zoeken was heb ik geprobeerd een account te maken met IMAP ipv POP3 voor binnenkomende mail, dit was voor het probleem opgelost was, ook hier kwam de verbinding niet tot stand met de imap.skynet.be op poort 143, kreeg volgende foutmelding in Mozilla Thunderbird: Foutcode: ssl_error_rx_record_too_long heb dan even gegoogled maar kwam niet tot een bevredigend antwoord voor het probleem


Ik heb sindsdien niet meer geprobeerd met IMAP, ik zou trouwens eens moeten opzoeken wat de voordelen zijn van IMAP tov POP3, als iemand een handig linkje heeft over dit onderwerp is dit steeds welkom.

edit: Ik heb ondertussen een vermoeden dat het P2P programma Bitcomet 1.24 wel iets met mijn probleem zou te maken kunnen hebben, vorige versies geen problemen mee gehad maar ik heb de indruk dat de nieuwste versie iets met de poorten uithaald op de Bbox2 en deze alzo na gebruik van dit programma de mailserver van Skynet niet meer kan contacteren, ik zal even verder moeten testen of ik het probleem opnieuw kan creëren om zeker te zijn.



In het kort: POP is offline, je haalt de mails weg van de server en bewaart ze lokaal. IMAP is online, de mails blijven op de server staan.

Voordelen van IMAP: synchronisatie tussen uw mailclients, automatische backups door de ISP (zou toch moeten)
Nadelen: je kunt niet offline werken (ttz, het kan wel, maar dan haal je de mail weg van de server en verlies je de voordelen)

Reageer