Vraag

Zijn er nog mensen waarbij het internet de laatste week vaak uitvalt?

  • 20 February 2017
  • 6 reacties
  • 207 Bekeken

De laatste week valt mijn internet vaak uit. Ook bij opnames vallen er vaak korte fragmenten weg. Ik probeerde reeds verschillende malen mijn lijn te testen via de app, maar ofwel komt er niets op ofwel komt er een Franstalige pagina op 'mon compte'.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1
De laatste week valt mijn internet vaak uit. Ook bij opnames vallen er vaak korte fragmenten weg. Ik probeerde reeds verschillende malen mijn lijn te testen via de app, maar ofwel komt er niets op ofwel komt er een Franstalige pagina op 'mon compte'.

@Leen, via myproximus, zie afbeelding, kun je een lijntest doen of anders naar 0800-22800 bellen
Reputatie 6
Badge +4
Hi Leen,

ik zie niet direct een extern probleem wat aan de oorzaak zou kunnen liggen. uw lijn sycnhroniseert ok en blijft stabiel verbonden met het internet tot op de bbox router.

Ik zie echter wel nog een bbox2 router staan die aan de oorzaak van het probleem zou kunnen liggen

Probeer in eerste instantie een met gewoon herstarten van de bbox router door die even zonder stroom te zetten, indien nog niet oke...doe een reset ( dit kan door achteraan de router een 10 tal seconden in reset gaatje te prikken)

In laatste geval hou er rekening mee indien u persoonlijke instellingen deed in deze router ( portforwarding etc.. web key persoonlijk aangepast) deze verloren gaan want alles wordt bij een reset in fabrieksinstellingen geplaatst

ik zie uw internet over wifi is en decoder via de lan 3

dus de wifi zelf zal niet aan de oorzaak liggen voor beide problemen,

maar eerder een routeringsfout in de router zelf

dus als noch de herstart, noch de reset to factory zou helpen , gelieve ons te laten weten

mvg sabine
Ik probeerde reeds af en toe de herstart, maar dat lost het probleem maar voor even op. Ik zal dan maar best de router eens resetten.
Reputatie 6
Badge +4
oke, maar laat ons zeker weten indien probleem blijft bestaan.. dan raden we aan deze bbox2 eens te vervangen

mvg Sabine
Ik probeerde een reset. Het probleem blijft echter aanwezig. Er staat wel een WiFi-symbool, maar hij kan geen connectie maken met het internet. Vervang ik best mijn bbox? Hoe doe ik dat? Is dit kosteloos?
Reputatie 7
Badge +4
Leen , bij verder nazicht zie ik toch geen defect op je modem , als ik je connectie tijden bekijk zie ik deze maand zo goed als geen onderbrekingen. Gisteren en vandaag zie ik inderdaad een paar onderbrekeningen maar verder geen storingen op je lijn. Volgens mij zal dit een tijdelijke storing zijn als je echter blijft onderbrekingen merken is laat je het best hier iets weten.

Met vriendelijke groeten,

Samuel

Reageer