Zendervolgorde op 2e TV

  • 7 February 2011
  • 3 reacties
  • 1306 Bekeken

Ik heb 2 Tv's en dus ook 2 decoders aan de Bbox hangen. De ene is HDTV en de andere een "gewone" TV (met ook gewone decoder). Als ik op de HDTV de zendervolgorde aanpas zodat ik de HDTV zenders op prog 1 enz.. heb, dan zie ik plots dat deze programma's op de gewone TV die op 1 enz.. stonden, verdwenen zijn. Ik dacht dat de storage van de zendervolgorde op de desbetreffende decoder gebeurde, maar dat blijkt dus niet zo... of toch? Kortom dus, als ik de zendervolgorde op het ene toestel aanpas gebeurt dit blijkbaar ook automatisch op het andere, en dat wil ik vermijden. Iemand ervaring hiermee?

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3
De zendervolgorde wordt opgeslagen op de servers van belgacom, NIET op de lokale decoder.

Ik weet niet of belgacom plannen heeft in een andere richting.
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad, als je de HD-zenders van de VRT en VTM op 1,2 en 3 zet, gaan de SD-zenders naar 30,31, en 32 ook op je 2e decoder. Je kunt wel een 4-tal eigen TV-gidsen aanmaken, maar ded volgorde van de zenders is dan wél voor alle TV-gidsen hetzelfde. Je kunt alleen bepaalde zenders weglaten uit de selectie (door uit te vinken).
Dank je allebei voor het duidelijke antwoord. Mocht Belgacom plannen hebben in die richting van afzonderlijke volgordes moeten ze zich niet inhouden.

Reageer