Skip to main content
Beste Eva,

Vorige week zijn we over geschakeld van favorite naar internet Intense. Voornamelijk voor de iets hogere snelheid en geen limiet meer te hebben.

Vroeger toen we nog favorite hadden haalde we snelheden van 4 mb/s.. nu naar over schakeling naar intense met moeite 3mb/s. Uiteraard is dit helemaal niet leuk internetten meer. Helemaal niet als Belgacom Tv opstaat, dan is surfen gewoon onmogelijk.

Als ik kijk naar welke snelheid gestreefd word bij intense dan zie ik 30mb/s, uiteraard is dit theoretisch, echter vind ik dan 3 mb/s uiteraard niet kunnen! 2 Straten verder is een telefooncentrale van Belgacom. ik vermoed dan ook dat de snelheid heel wat hoger zou kunnen zijn. Zou je mijn probleem even kunnen onderzoeken?

Alvast bedankt!

fb407806

Beste,

aangezien u spreekt van een snelheid van 4Mbps vermoed ik dat gebruik maakt van ADSL. Snelheden vanaf 12Mbps zijn enkel mogelijk op VDSL2 technologie. Deze technologie is nog niet overal beschikbaar.

De BGC medewerkers hier actief zullen aan de hand van je login kunnen nagaan of je aansluitbaar bent op VDSL2, waardoor hogere snelheden mogelijk zijn.

Indien niet mogelijk raad ik je aan om over te schakelen op comfort, waarvoor de prijs meer overeenstemt met de snelheid die je nu hebt.

Je snelheid is in de eerste plaats afhankelijk van de gebruikte technologie (adsl, adsl2+, vdsl2) door de technische mogelijkheden en daarna pas van je abonnement.

Alvast bedankt voor je reactie!

Net de speedtest nog eens gedaan want vond het internet wel heel traag terwijl de Tv toch niet op staat..

Resultaat: 1.39mb/s download en 0.36mb/s upload.

Het wordt precies iedere dag trager.. Ik vermoed dat er dan toch een probleem moet zijn bij Belgacom zelf? Toen we Favourite hadden was de snelheid allesins heel wat hoger!

Met "de tv die niet op staat" bedoel je toch wel degelijk dat de decoder uit staat, en niet enkel de tv? Als je vroeger 4 Mbps had, moet je die nu ook hebben. Een abonnementswijziging kan hiervan niet de oorzaak zijn.

Meet je de snelheid draadloos? Dat kan ook een reden zijn.

Beste Brittjan,

De technologie die u heeft is ADSL2+ aan 4Mbps. VDSL2 is niet beschikbaar maar zal beschikbaar zijn vanaf 01/04/2011. U kan dan een aanvraag doen bij de klantendienst of Belgacom center in uw buurt.

Vriendelijke groet,

Eva

Reageer