zeer traag draadloos internet

  • 12 November 2014
  • 11 reacties
  • 428 Bekeken

Ik heb een nieuwe pc aangeschaft met een draadloze internetverbinding maar het draadloze internet is enorm traag.


Achteraan in de pc zit een USB-dongle.


Ik heb naar Belgacom gebeld om mijn lijn te laten testen en alles was OK. De modem (B-Box 3) zou hoge snelheden moeten halen.


Ik heb 2 tot 3 streepjes ontvangst maar ik haal amper downloadsnelheid.


Ik ben dan in de pc-winkel een Wifi-versterker gaan kopen (TP-Link) en dat werkt ook niet (aangesloten via WPS op de B-Box 3). Ik heb amper ontvangst.


Mijn vorige pc had ook draadloos internet en daar haalde ik wel hoge snelheden (met een stick van Netgear).


Heeft er iemand een oplossing aub?


Met een kabel werken is uitgesloten want dan heb ik minimaal 15 meter nodig en dan ligt die kabel door het ganse huis.



11 reacties

surf alvast eens naar ► slechte wifi ontvangst


Als het met je oude PC wel ging en nu met je nieuwe niet dan zal het te zoeken zijn bin de nieuwe PC met zijn wifi dongle


Nu kan je altijd al eens de bbox rebooten door de spanning 15 seconden te onderbreken en terug laten opstarten


Helpt dit niet dan de oude dongle van Netgear eens proberen op je nieuwe PC, om te zien of het niks met je nieuwe dongle te maken heeft.


als je naar hier surft ►► slechte wifi ontvangst


dan eens 'Controleren of je bbox wifi kanaal gestoord wordt' via de link daar 'WV'
Bedankt voor de reactie.


De bbox had ik gisteren al gereboot voor ik naar de klantendienst van Belgacom gebeld had en dat hielp niks.


Ik heb het basisstation (mogelijke stoorzender) van de draadloze telefoon uit het stopcontact gehaald en ook dat heeft niks geholpen.


Ik heb een programma gedownload (WifiInfoview) en ik zie daar 6 verbindingen staan waarvan 1 van mij is. Ik gebruik kanaal 6 maar dat heeft het systeem zelf gekozen en ik weet ook niet hoe dit te veranderen. Ik weet zelfs niet hoe ik dit moet veranderen.


Ik zou volgens dat programma maximaal 130 Mbps kunnen halen maar ik haal 1 Mbps.


De oude stick van Netgear kan ik niet op deze pc gebruiken omdat hij nog op XP draaide en niet compatibel is met Windows 8. Dus ik kan dat niet testen.
Als je naar webinterface van je modem surft dan kan je daar ergens onder wireless het 2,4 GHz wifi signaal kiezen en het kanaal instellen ook.


Inloggen in b-box3 via browser: http://192.168.1.1/

Log in met gebruikersnaam: user en wachtwoord (wachtwoord staat op sticker van b-box3)



Ga naar de instellingen van draadloze verbinding.

Blauwe knop met tandwiel en 2,4GHz.


Kan je met geen ander laptop of van iemand anders testen of het dan wel goed gaat en je zeker bent dat de wifi van je bbox in orde is
130 Mbit/sec als je wifi adapter van je pc (dongle) ook wifi-n ondersteunt en je wifi kanaal niet gestoord wordt ook natuurlijk.


mss ook zoals hierboven uiutgelegd kan je in de wifi instellingen van je bbox3 ook mss je wifi eens vast zetten op Wifi-g als je dongel alleen maar wifi-g zou ondersteunen.
om je wifi kanaal in te stellen van je bbox3 surf ook eens naar ►bbox3 wifi channel
Bedankt voor de reactie.


Ik heb ondertussen een wifiversterker proberen te gebruiken (op aanraden van een pc-winkel) maar dat werkt niet. Ik moest verbinding maken door 1 druk op de WPS-toets op de modem en door 1 druk op de wifiversterker en hij doet het niet.


Dus ik heb weer naar Belgacom gebeld en de man aan de lijn heeft me gezegd dat ze die apparaten niet ondersteunen.


Ik mag die versterker deze middag terugbrengen en de verkoper heeft me gezegd dat ik dan een router moet gebruiken.


Eerlijk gezegd snap ik er niks meer van.



Ook de uitleg van de wifi-instellingen vastzetten begrijp ik eigenlijk niet dus ik denk dat ik maar een technieker moet zoeken die mijn draadloze verbinding deftig kan laten werken.


Die hebben ook een laptop bij om hun werk te doen want ik heb behalve mijn desktop geen toestellen in huis die een internetverbinding kunnen maken.


Dit is echt vervelend omdat ik mijn pc dagelijks nodig heb en dat ding werkt maar half zijn gat. verdrietig







Heb je uw oude pc nog met die oude usb wifi dongle, werkt het daar dan goed mee ?


Heeft je nieuwe pc dan geen wifi kaart die ingebouwd zit, moet je werkelijk een usb wifi dongle gebruiken,
Bij mijn vorige pc werkte het wel goed maar die usb wifistick is niet compatibel met Windows 8 dus die kan ik niet meer gebruiken.


Ondertussen is het probleem wel opgelost!


Een vriend van mij heeft een andere wifistick aangesloten (en de driver van de vorige verwijderd) en het werkt perfect! Ik haal terug downloadsnelheden tot 30 Mbps en 3.45 Mbps upload. Dat was met de vorige pc ook zo.


De frequentie 2,4 GHz zit wel goed vol.


Het probleem zat dus idd. in de USB Dongle die standaard bij de gekochte pc zat. Dat bleek echte rommel.


Bedankt voor de hulp!


Met plezier gedaan,


maar einde goed alles goed ja
Ik ben in feite eens benieuwd of je veel films gaat zien bij netflix,wat ik nu nog niet doe.En in afwachting wat het gaat zijn op decoder want anders zie ik liever 2000 films en series voor 0€. En neem ik misschien achteraf netflix als optie,maar dit betwijfel ik dan want bij RIO heb je keuze van series en films genoeg.Of je dan nog wel een normaal beeld gaat hebben door al dat streamen.Of zou er bij proximus niet gestreamd moeten worden via de decoder?En gebeurt dit via glasvezel.
Zal niet veel verschil maken of je gewoon een TV kanaal streamt of ene van Netflix, dus dat zal niet veel uitmaken

Reageer