Beantwoord

Zeer slechte telefoonlijn

  • 15 November 2016
  • 8 reacties
  • 2019 Bekeken

Sinds een week of twee hebben wij een zeer slechte telefoonlijn, veel geruis en gekraak en meer dan eens valt de tv-verbinding weg als er gebeld wordt, en de router (BBOX2)
probeert dan het vdsl signaal terug te vinden.

Wat veroorzaakt dit en hoe wordt het opgelost ?

:8,BingoManiac
icon

Beste antwoord door SamuelD 5 December 2016, 12:49

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hey BingoManiac, ik heb even je telefoonlijn gecontroleerd en meet inderdaad heel wat storingen op de lijn. Wat de oorzaak hier van is, is moeilijk te zeggen. Enkele mogelijkheden zijn: slecht contact op je Proximus stopcontact of invoerkabel, probleem met je splitter (vb oxidatie) of een probleem op de inleidingskabel buiten, hoewel het meer waarschijnlijk is dat het probleem binnen zit.

Het is aangeraden dat ik een technicus langs stuur om dit verder na te kijken en de storing te verhelpen. Bel even binnen om een afspraak te maken of stuur een privébericht naar Het Proximus Team zodat we een afspraak kunnen maken voor een technicus.
Dank je wel, Thomas. die splitter-oxidatie die je vermeld, dat was vorige keer het probleem, nu al enkele jaren geleden.

Ik heb echter iets anders gedaan waardoor het probleem momenteel van de baan is/lijkt.
Ik had namelijk enkele weken geleden (om FOX te zien) op een van de decoders de HD optie gereactiveerd -
en vanmiddag heb ik dat terug gedeactiveerd (de kanaalnummers verandering is er voor mij teveel aan).
Na die HD-deactivering : Telefoon zonder geruis, geen problemen meer op tv als ik bel of gebeld wordt.
😛,

Ik heb nu wel een ander bizar probleem op die ene decoder : het 'on demand' menu wil niet meer werken.
Mocht dat na een herstart nog steeds zo zijn dan maak ik een nieuwe forumvraag aan.
Reputatie 5
Badge +4
Dag BingoManiac,

Een herstart van de decoder is zeker aan te raden.

Mvg,

AndyM

Het Proximus-team
OEF
Ik ben niet de enige ? Bereid je voor op 2 jaar miserie. Ze veranderen iets en sturen dan een mail ''probleem opgelost'' terwijl ze niet eens vragen of dat wel echt zo is....
Je moet geluk hebben om een goede technieker in huis te krijgen, zoals ik de laatste keer. De eerste 3 waren na 5 minuten weg (met de mededeling dat het aan ons lag) de laatste heeft meer dan een half uur onderzocht en zelf ook gehoord dat het erg slecht was : OP ZIJN EIGEN PX MASTADONT telefoon met krokodillen klemmen.
Dus het ligt NIET aan mijn toestel 🙂 (was GEKOCHT op aanraden van de eerste technieker !!)
Eerst schaffen ze de ''discovery line' gewoon af. Dan maken ze valse beloften over ''minimum up en download snelheden'' en we hebben CONTINU erge kraak en ruis op onze lijn, dus die is NIET bruikbaar. heb nu uiteindelijk de ombudsman ingeschakeld.

GELUID : https://www.youtube.com/watch?v=HQ8OKutzQmU

SPEED : http://wp.me/P47XiJ-6X

Naar het schijnt gaat men nu het voorland open leggen.
Ik vertrek op reis voor 3 weken en als ik terugkom zal ik wel weer een mailtje vinden ''uw probleem werd opgelost''
Zoniet, moet ik weer bellen, weer alle uitleg doen, wordt ik eerst weer behandeld als een idioot die ''even'' de router moet uitzetten.
Je ziet, ik kan er bijna een boek over schrijven EN TOCH WIL IK NIET veranderen, ik ben nu al sinds 1983 bij BELGACOM (wat een mooiere naam was na RTT)

Trouw, volhoudend en..... wie weet misschien binnenkort beloond met ECHT kwaliteit.
Hallo iedereen.

Kan er iemand de lijn nog eens checken. Dat gekraak op de vaste lijn en onderbreking tv als er iemand belt of er gebeld wordt zijn weer terug.
Reputatie 7
Badge +4
BingoManiac,

Ik zie inderdaad terug storingen op je lijn, het lijkt mij het best dat ik eens een afspraak maak met een technicus om de installatie na te kijken, kan je een privé bericht sturen naar Het Proximus Team met enkele datums wanneer dit voor je zal passen, alsook een contact nummer waarop de technicus je kan bereiken?

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Morgennamiddag komt de technicus - dus hopelijk kan ik morgenavond melden dat het probleem van de baan is.
De technicus is langsgekomen. Hij was iets vroeger maar dat was zeker geen probleem.
Hij zag dat de BBox2 modem (een oud beestje al, 't was de enige sinds het begin) sinds half november veel fouten maakte.

Dus die eruit en een nieuwe BBox3 in de plaats. Telefoon heeft in lange tijd niet meer zo zuiver geklonken, en is geen spelbreker meer voor TV.

Daarna nog wifi ontvangst op laptop & smarthpone ingesteld.
Overigens was er een probleem met het invoeren van het wifi-paswoord op de laptop, dat werd niet herkend (alhoewel het zeker juist werd ingetikt).
Ik kon zonet achterhalen waarom : onder windows10, in het invoervak voor een nieuw wifi-paswoord, is het toetsenbord QWERTY !

Momenteel lijkt het probleem dus opgelost.
Dank aan die technicus en aan iedereen voor de snelle tussenkomst !

Met vriendelijke groeten,
Bingo

Reageer