Zijn er nog personen in de omgeving van Baarle-Hertog die een zeer slechte verbinding hebben met hun smartphone op het 3G netwerk.
Ben sinds deze week overgeschakeld naar Mobile Viking en geen problemen voor internet , mail en facebook.
Ondanks dat ik geen enkele aanpassing heb moeten doen in mijn Iphone.
Bladzijde 1 / 1
Niettegenstaande Proximus veruit de beste Nationale 3G en 4G Coverage heeft kan u via bijgevoegde link helaas zien dat er in Baarle-Hertog kwasi géén 3G (Indoor)Proximus dekking is.
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network_mobint/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-3g-of-4g/kaart-met-het-netwerkbereik.html?origin=support.nl.proximus.be%2Fapp%2Fanswers%2Fdetail%2Fpriv%C3%A9%2Finternet%2Finternet-onderweg%2Fsurfen-met-3g-of-4g%2Fa_id%2F14815%2Fc%2F1284%2C1349%2C1361%2C1366
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network_mobint/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-3g-of-4g/kaart-met-het-netwerkbereik.html?origin=support.nl.proximus.be%2Fapp%2Fanswers%2Fdetail%2Fpriv%C3%A9%2Finternet%2Finternet-onderweg%2Fsurfen-met-3g-of-4g%2Fa_id%2F14815%2Fc%2F1284%2C1349%2C1361%2C1366
Bedankt Snor voor deze info.
Ik weet dat Baarle Hertog/Nassau een moeilijk punt is maar daar mogen ze ook wel eens iets aan doen.Op slechts 100 meter in vogelvlucht van mijn werk staat er een antennemast maar blijkbaar zit Proximus daar niet bij op.Welke wel is mij een vraag.
Helaas moet ik dus een andere provider aanschaffen voor mijn 3G ondanks dat ik al meer dan genoeg betaal.
Ik weet dat Baarle Hertog/Nassau een moeilijk punt is maar daar mogen ze ook wel eens iets aan doen.Op slechts 100 meter in vogelvlucht van mijn werk staat er een antennemast maar blijkbaar zit Proximus daar niet bij op.Welke wel is mij een vraag.
Helaas moet ik dus een andere provider aanschaffen voor mijn 3G ondanks dat ik al meer dan genoeg betaal.
Dag Luc,
Ik heb je vraag doorgespeeld aan onze specialist. Van zodra ik antwoord heb, laat ik het hier weten.
Mvg,
Ik heb je vraag doorgespeeld aan onze specialist. Van zodra ik antwoord heb, laat ik het hier weten.
Mvg,
Op het "antennesites kadaster BIPT" zijn alle actieve antennesites per operator te zien.
De 5 actieve Proximus sites (14POP_00, 14WEE_00, 14WIN_01, 14RAV_00, 14BRH_00) volstaan nog niet om ook in !!uw regio dekking te leveren.
Wie weet kan de gecontacteerde specialist u een Kerstcadeau (extra Proximus mast/site) aankondigen?
http://www.sites.bipt.be/
De 5 actieve Proximus sites (14POP_00, 14WEE_00, 14WIN_01, 14RAV_00, 14BRH_00) volstaan nog niet om ook in !!uw regio dekking te leveren.
Wie weet kan de gecontacteerde specialist u een Kerstcadeau (extra Proximus mast/site) aankondigen?
http://www.sites.bipt.be/
Het probleem is dat niet iedereen meer in Sinterklaas gelooft, maar wie weet misschien nog in de Kerstman :8
In de Smederijstraat staat er een gsm mast maar deze zal waarschijnlijk van Nederland zijn daar hij niet op bovenstaande site staat,Die van Proximus staat aan de andere kant van het dorp 😞
De 5 actieve Proximus sites (14POP_00, 14WEE_00, 14WIN_01, 14RAV_00, 14BRH_00) volstaan nog niet om ook in !!uw regio dekking te leveren.
Wie weet kan de gecontacteerde specialist u een Kerstcadeau (extra Proximus mast/site) aankondigen?
http://www.sites.bipt.be/
Niet iedereen heeft blijkbaar veel vertrouwen in deze kaarten van bipt
Dag Luc,
Ondertussen kreeg ik feedback van mijn collega. Hierbij zijn antwoord.
1. Qua ontvangst: alle drie de operatoren staan op dezelfde pyloon en leveren dus ongeveer evenveel ontvangst (zoals ook op https://www.lne.be/kaart-zendantennes). Wij hebben daar GSM (900Mhz), UMTS (2100 Mhz) en LTE (800 Mhz) in gebruik.
2. Recent hebben we wel wat problemen gehad op 3G op de sector richting NoordNoordOost (30°), maar begin december is dat terug in orde gebracht.
Deze problemen komen er grotendeels omdat dezelfde frequenties gebruikt worden over de grenzen van België en Nederland heen. Dit is een fenomeen dat in deze buurt blijvend zal voorkomen.
3. Geen verdere uitbreiding is voorzien daar omdat 95% van het gebied van Baarle-Hertog-Turnhout – zoals ook te zien op de internet-kaart van Proximus – al reeds ontvangst heeft van 2G, 3G en 4G.
Mvg,
Wim
Ondertussen kreeg ik feedback van mijn collega. Hierbij zijn antwoord.
1. Qua ontvangst: alle drie de operatoren staan op dezelfde pyloon en leveren dus ongeveer evenveel ontvangst (zoals ook op https://www.lne.be/kaart-zendantennes). Wij hebben daar GSM (900Mhz), UMTS (2100 Mhz) en LTE (800 Mhz) in gebruik.
2. Recent hebben we wel wat problemen gehad op 3G op de sector richting NoordNoordOost (30°), maar begin december is dat terug in orde gebracht.
Deze problemen komen er grotendeels omdat dezelfde frequenties gebruikt worden over de grenzen van België en Nederland heen. Dit is een fenomeen dat in deze buurt blijvend zal voorkomen.
3. Geen verdere uitbreiding is voorzien daar omdat 95% van het gebied van Baarle-Hertog-Turnhout – zoals ook te zien op de internet-kaart van Proximus – al reeds ontvangst heeft van 2G, 3G en 4G.
Mvg,
Wim
Ondertussen kreeg ik feedback van mijn collega. Hierbij zijn antwoord.
1. Qua ontvangst: alle drie de operatoren staan op dezelfde pyloon en leveren dus ongeveer evenveel ontvangst (zoals ook op https://www.lne.be/kaart-zendantennes). Wij hebben daar GSM (900Mhz), UMTS (2100 Mhz) en LTE (800 Mhz) in gebruik.
2. Recent hebben we wel wat problemen gehad op 3G op de sector richting NoordNoordOost (30°), maar begin december is dat terug in orde gebracht.
Deze problemen komen er grotendeels omdat dezelfde frequenties gebruikt worden over de grenzen van België en Nederland heen. Dit is een fenomeen dat in deze buurt blijvend zal voorkomen.
3. Geen verdere uitbreiding is voorzien daar omdat 95% van het gebied van Baarle-Hertog-Turnhout – zoals ook te zien op de internet-kaart van Proximus – al reeds ontvangst heeft van 2G, 3G en 4G.
Mvg,
Wim
Dag Wim ,
bedankt voor je antwoord ,
maar zoals je zelf mee geeft gebruiken de Nederlandse en Belgische operatoren en daar ik vlakbij een Nederlandse antenne mast sta te werken drukt die het proximus signaal sterk weg , ondanks dat mijn collega Telenet gebruikt en hier geen of weinig last van heeft.
Mvg
Luc
Stond gisteren, 13-12, een artikel in GSMHelpdesk.nl. Vodafone activeert bellen over Wi-Fi netwerken voor iPhone gebruikers. https://www.gsmhelpdesk.nl/nieuws/13671/vodafone-activeert-bellen-over-wi-fi-netwerken-voor-iphone-gebruikers. Is iets waar PX mee zou kunnen beginnen en dan verder uit te breiden naar andere toestellen toe.
Zou een groot probleem over bereik op kunnen lossen zonder extra masten.
Zou een groot probleem over bereik op kunnen lossen zonder extra masten.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.