Ik zit op een 30/6 profiel met Internet Favorite Abonnement: overdag geen problemen met Youtube, zowel rechtstreeks van de Youtube servers als via de cache van Belgacom.
Eens 18 uur lukt laden van een 720P video rechstreeks van Youtube al niet meer: ik heb dan nog een snelheid van zo'n 3Mbps.
Later op de avond, na 19uur, is dit nog slechts 1 Mbps en kan je niks meer afspelen, zelfs niet meer op 480p als het nog niet in de cache van Belgacom zit.
Video's die WEL reeds in de cache zitten, cache.googlevideo.com of van een static Belgacom IP komen, kan ik altijd afspelen en lopen binnen tegen bijna 28 Mbps.
Het youtube probleem is dagelijks te reproduceren: iedere avond dezelfde miserie.
Ik vind dit echt frustrerend omdat ik nog voor een dure Internet Favorite lijn betaal ook.
Snelheden naar enkele Youtube servers op 12/6 omstreeks 21u25:
IP: 74.125.218.143 ( California, Mountain View ) - <1 Mbps
IP: 74.125.99.71 ( California, Mountain View ) - <1 Mbps
IP: 74.125.99.78 ( California, Mountain View ) - <1 Mbps
Of je nu 720P of 1080P neemt maakt niet uit: loopt voor geen meter.
Url's van Youtube video's posten om te proberen heeft geen zin aangezien ze na 1x afspelen zowiezo in de Youtube Cache zitten van belgacom.
Je kan vrij makkelijk zien of je een Youtube video aan het afspelen bent via de Belgacom Cache of direct van de Youtube servers in de USA.
Onder Windows 7:
- Start de Task Manager via ALT-CRTL-DEL
- Ga naar de Tab Performance
- Klik op Resource Monitor
- Klik in deze applicatie op de tab Network
Zo kan je al je netwerkverbindingen zien incl de snelheid en het IP.
Voor wat betreft Youtube: als je bij afspelen van een video een Static IP van Belgacom of cache.googlevideo.com ziet als bron IP dan stream je van de Belgacom Cache.
Dit probleem sleept nu al meer dan 1 maand aan.
Als jullie bij Belgacom een beetje moeite doen kan je het heel makkelijk reproduceren: iedere avond na 19 uur, probeer maar eens iets in 1080P af te spelen direct van de Youtube servers.
Hopende op een spoedige oplossing,
Nico
Youtube onbruikbaar traag 's avonds als video niet in Belgacom Youtube Cache zit
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.