Yelo voor Belgacom

  • 28 December 2010
  • 47 reacties
  • 10083 Bekeken


Toon eerste bericht

47 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Daar zeg je het... is HIER zeer stabiel.

Ik hoop natuurlijk ook dat het ooit via WiFi zal gaan, maar denk dat we moeten wachten totdat BGC een BBOX met Wifi N uitbrengt.
Reputatie 3
Badge +2
Is de Bbox2 al geen N ? Is die niet dicht getimmerd tot G door belgacom ?
Badge
Ik denk dat ik op zich niet zoveel mis als BGC klant momenteel. Vanaf februari kunnen we televisie kijken op onze PC/laptop en ben ik niet verplicht om MacRommel in huis te halen, want dat zie ik toch wel als een serieuze drawback van Telenet. Je moet al haast een halve Mac-fanaat zijn om van Yelo gebruik te maken. Daarbovenop, krijg je dan nog eens dat de televisie die je kijkt op je PC van je telemeter afgaat, bij BGC beloven ze dat dit niet het geval zal zijn. Dat is in het voordeel van de klant, lijkt mij.

De lancering voor programmatie via Internet werd voorzien voor november 2010 als ik me niet vergis, maar heeft inderdaad vertraging opgelopen. Ook is Belgacom bezig aan een compleet nieuwe interface voor BGC-TV die pakken sneller is. De komende maanden gaan we dus zeker nog het één en ander mogen verwachten denk ik.

Ik ben zeker geen ontevreden klant bij Belgacom, de helpdesk die zo slecht blijkt te zijn volgens de meeste mensen heb ik tot nu toe nog altijd geen probleem mee gehad. Het is bovendien gratis (0800 nummer) - was dat bij Telenet niet betalend? Enfin ja...

Uiteindelijk gaan die diensten er volgens mij ook gaan komen, het enige verschil is, dat BGC pas communiceert als ze duidelijk weet, WAT ze kan aanbieden. Yelo kwam er ook onder luide media-taal, toen eigenlijk nog maar de helft van de beloofde functionaliteiten in werking waren. Ik wacht dus geduldig af en geniet van mijn 3-streams BGCTV (NPVR werkt nice :-))

Dme84
Volledig met akkoord dme84, het is jammer dat mensen de dag van vandaag zeer ongeduldig en soms brutaal kunnen reageren.
Badge
@VanveerdeghemS: dat is eigen aan onze tijd. Alles moest gisteren al gebeurd zijn... Nu ja beide operatoren passen zich daarop aan hoor. Telenet als zowel BGC hebben begrepen dat ze meer moeten outsourcen i.p.v. alles zelf te ontwikkelen. De time-to-market is dan beter... maar dat vraagt nu eenmaal zijn tijd.

De nieuwe diensten en producten komen er zeker nog aan, zowel voor Telenet als BGC. Het enige verschil is dat Telenet uitpakt met een grote campagne hierover, Belgacom niet.

Misschien betekent dit dat ze wel met iets veel groters bezig zijn om de concurrentie op termijn te counteren, wie weet... Enfin, ik ben tevreden met wat ik vandaag heb. Op zich is er niet zulk een wezenlijk verschil, als operator A iets nieuws ontwikkelt, volgt operator B vanzelf binnen afzienbare tijd. Dat is de markt die speelt, als consument hoef ik daar enkel maar van te profiteren. Dat mijn Telenet-buur dit dan 3 maanden eerder heeft dan mij, so be it, ik wens hem het beste toe ermee. Daarbij, dat kan voor Yelo nu wel zo zijn, maar in het verleden is het ook wel eens omgekeerd geweest.

Neem nu onbeperkt downloaden en sneller Internet. Iets waar Telenet zeker ook al langer mee bezig is dan BGC, maar BGC was de eerste die het effectief lanceerde en er zware promo over maakte - met BOOST het Internet campagne. Is BGC dan beter dan Telenet? Natuurlijk niet.

Ik ga vooral af op de positieve ervaring die ik tot nu toe heb gehad bij BGC en wat mij betreft, heb ik daar niet veel over te klagen, maar dat geldt blijkbaar niet voor iedereen. Ik vind het ook vooral belangrijk dat ALS ik een probleem heb, dat men mij vlug verder helpt. BGC heeft al goed begrepen dat ze haar klanten ook op andere domeinen kan bereiken, niet enkel via de traditionele (en erg gehate) service-telefoonlijn, maar ook via Facebook, Fora, Twitter etc...

Laatste had ik nog een vraag i.v.m. mijn verhuis binnenkort. Een Facebook berichtje naar Eva en dezelfde dag nog een antwoord. En dit ZONDER me te moeten opjagen in te lang wachten via de telefoonlijn, waar ik bij een andere operator dan nog voor betalen moet ook.

Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken, maar als consument moet je oppassen dat je niet verstrikt raakt in het Stockholm-syndroom. Als iets goed is, mag het gezegd worden, als iets echt slecht is ook, maar ophemelen of afbreken om op te hemelen of af te breken, getuigt van een weinig volwassen houding over het algemeen.

Geduld is een mooie deugd en korte termijngeheugen waar BGC wel eerder was wordt vlug vergeten... Ach.
WABLIEFT?

"Vanaf februari kunnen we televisie kijken op onze PC/laptop en ben ik niet verplicht om MacRommel in huis te halen, want dat zie ik toch wel als een serieuze drawback van Telenet. Je moet al haast een halve Mac-fanaat zijn om van Yelo gebruik te maken. Daarbovenop, krijg je dan nog eens dat de televisie die je kijkt op je PC van je telemeter afgaat, bij BGC beloven ze dat dit niet het geval zal zijn. Dat is in het voordeel van de klant, lijkt mij.De lancering voor programmatie via Internet werd voorzien voor november 2010 als ik me niet vergis, maar heeft inderdaad vertraging opgelopen. Ook is Belgacom bezig aan een compleet nieuwe interface voor BGC-TV die pakken sneller is. De komende maanden gaan we dus zeker nog het één en ander mogen verwachten denk ik.
"

WAAAAAAAAAAAAABLIEFT? snapt u zelf wat u zegt??

- Belgacom tv on PC werkt *ENKEL* op een windows shit pc. ENKEL!

- Geen mac, geen linux, geen ipod, geen iphone, geen ipad. ENKEL windows bij Belgacom

- Bij Belgacom is het nu net dat je Windows-Fanaat (=domme enduser) moet zijn. Zonder die brol kan je niet eens kijken.

- Bij Telenet is dit op pc, mac, iphod, iphone , ipad. mogelijk.. (!!!)

- Bij Telenet is het WEL via internet dat je kan kijken. Bij Belgacom NIET. Is dat een voordeel? 😮 Dus release via internet is er NIET bij Belgacom!

- Bij belgacom moet je dus via ehternet kabel werken! dit terwijl alles tegenwoordig wireless is.

"Misschien betekent dit dat ze wel met iets veel groters bezig zijn om de concurrentie op termijn te counteren, wie weet..."

Hoor je nu al bijna 6 jaar bij Belgacom! En hun tv aanbod wordt net kleiner en kleiner, trager en trager, voor minder en minder mensen.

"Ook is Belgacom bezig aan een compleet nieuwe interface voor BGC-TV die pakken sneller "

En dit zeggen ze ELK jaar. "er komt een nieuwe update aan, die veel sneller is". Na 6 jaar is het nog steeds het traagste op de markt.
De grooooooooooooote update van vorig jaar ging een heeeeeeel snelle interface leveren..daarom dat iedereen nog steeds klaagt

Er wordt inderdaad vaak vergeten dat vooraleer Belgacom zijn kanalen dichtvees er VEEL MEER MOGELIJKHEDEN waren, op alle platformen..op oude pc's zelfs!

***IN SHOCK***
Badge
OK, de domme enduser reageert.

Beste Bart,

Ik denk dat ik je moet ontwaken uit het droombeeld van de ideale MAC-wereld die jij voor ogen hebt, want vermoedelijk heb ik hier inderdaad te maken met weer zulk een 'slimme' mac-gebruiker (als ik dan ook even mag beledigen) die denkt dat MAC het beste is, het meest geweldige en zich totaal niet bewust is van de overdreven hype die daar rond aanwezig is. Stockholm, told you so, maar dat is een andere discussie.

http://www.w3schools.com/browsers/browsers_os.asp

De statistieken liegen er niet om, het meest gebruikte besturingssysteem vandaag is nu eenmaal: Microsoft Windows op PC met dan nog liefst Internet Explorer. Dat is een feit, je kan dit nu leuk vinden of niet, maar je kan je ogen niet sluiten voor de waarheid.

Geloof me vrij, als informaticus ben ik daar ook niet tevreden mee en het is een nobel doel de open-source mindset te blijven nastreven, maar denk dan ook maar niet dat je voor Steve Jobs alles gratis krijgt. Integendeel zelfs! Ik ken producten die o.a. i.m.h.o. beter zijn dan bijvoorbeeld de Iphone van 400€, die een pak goedkoper zijn en zeker vergelijkbaar zijn (zie Android-toestellen HTC) MAC is een hype in mijn ogen.

BGC heeft hier dus bewust, wat mij betreft, een slimme keuze gemaakt, door zich eerst te focussen op de modale thuis-gebruiker, niet op de multimedia-freak die voorzien is van de laatste nieuwe gadgets en snufjes. Want laat ik je even iets wereldschokkends vertellen, gewone Jan met de pet heeft geen dure Ipad, Iphone of één of andere dure smartphone. Dat is momenteel enkel toebedeeld aan enkelen van de jeugd, enkele multimedia-freaks en zakenlui, maar zeker niet aan oudere mensen. En laten we nu toch net met een vergrijzende bevolking zitten. Maar een PC met windows en internet explorer, DAT hebben ze allemaal. Vreemd hé? (zie statistieken)

Ik moet eerlijk toegeven, toen ik de flashy spot van Telenet zag, vond ik dat allemaal technisch wel allemaal geweldig. Ja, ik ben ook stiekem een multimedia-fanaat, maar ik stelde me direct de vraag: en welk modaal gezin vandaag de dag (die niet eens een Ipad of Iphone heeft!!) gaat dit nu gebruiken.

BGC focust zich dus op het 'merendeel' van de bevolking, op de gewone jan met de pet. Een slimme keuze, de percentages liegen er niet om. Maakt me dit gelukkiger als technologie-fanaat? Neen, absoluut niet, maar het zorgt er wel voor dat een zinnige dienst geleverd wordt, waar het merendeel van de mensen zich in kan vinden en ermee kan werken. Merendeel = meer winst en laat nu net DAT hetgeen zijn waar een bedrijf logischerwijs op uit is.

In mijn ogen maakt Telenet dus een marketing-fout door zich enkel te focussen op de mensen met een Ipad of Iphone... we leven (helaas) nog niet in een wereld waar iedereen overgeschakeld is op Mac. Dat is een feit, niet iets dat ik verzonnen heb.

Maar het valt me op dat je graag de boel afbreekt op dit forum, i.p.v. logisch en beredeneerde posts plaatst. Een opmerking uit uw hoek is dan ook totaal niet onverwacht. En voor iemand die 46% van de gebruikers van windows (zie statistieken bovenaan) verwijt voor domme endusers, had ik ook niets anders verwacht.

Het doel van dit forum is om elkaar vooruit te helpen, niet om systematisch producten en diensten af te breken. Jammer dat er dus niet zoiets bestaat als een negeer-knop.

Grtz,

dme84
domme enduser sloeg niet op u hoor , is een algemene statement

"Ik denk dat ik je moet ontwaken uit het droombeeld van de ideale MAC-wereld die jij voor ogen hebt, "
Ik heb niet eens mac..

Uw link bovenaan slaat enkel op browsers, en is niet realistisch. Voorbeeldje: jij hebt thuis waarschijnlijk een pc of laptop met windows op.
Je hebt een modem met linux op. Je hebt een decoder met linux op.
Uw pc/laptop zal, als je naar bepaalde sites surft, bijgerekend worden in die statistieken. Die 2 andere dingen niet. Maar is dan wel 66% van uw devices.

Verder beweer je ook dat iedereen Windows & Internet explorer bezit. DAT hebben ze allemaal volgens u. Ook dit is niet correct. Het aandeel van Internet explorer blijft dalen. Laatste statistieken tonen zelfs aan dat 46% maar IE gebruikt, voor de mensen met windows dan. 46% eh.. niet 100% (=allemaal)

"BGC heeft hier dus bewust"

Niks bewust, ze hebben gewoon een product aangekocht.

"k moet eerlijk toegeven, toen ik de flashy spot van Telenet zag"

Wat telenet gebruikt kan mij eigenlijk niet zoveel bommen, ik heb het toch niet. En flashy is helemaal niet belangrijk. Het moet gewoon werken.
En Yelo van telenet werkt ook op pc...

"op de gewone jan met de pet."

De gewone jan met de pet heeft dus een super zware pc nodig, met internet explorer, met een ethernet kabel, met VDSL2 connectie, dus dicht bij de centrale en moet dus zonder problemen die applicatie kunnen installeren en alle dependencies kunnen installeren.

Is dat Jan met de Pet? Was het nu deftig gedaan, en "web based" geweest, dan was het net voor Jan met de pet (waar ik voor ijverde!!!)

Je ziet nu al het aantal problemen die er zijn na 1 dag van de release. de software voor Jan met de pet is zijn pet verloren..

btw, ivm opensource..nogmaals benadrukken dat die met die opensource het dus wel allemaal perfect mogelijk was/is waarvoor de klant niks moest installeren, en net voor Jan met de pet.

Snap je mijn punt?




"Maar het valt me op dat je graag de boel afbreekt op dit forum, i.p.v. logisch en beredeneerde posts plaatst."

je zou net moeten zien dat als het goed is, dat ik het ook zeg. quote: "korte termijngeheugen"?

En de reden er altijd gezegd wordt. Alleen daarmee help je een product. vooruit. Door alleen maar te zeggen 'goed' verandert er niks. Heb jij met uw post 1 mens geholpen? Klant of Belgacom? Neen eh.
  • Een computer met onderstaande minimale vereisten: [list]
  • [list]
  • Processor: 3 GHz AMD® Athlon 64 3400+, of 3 GHz Pentium® 4HT of hoger
  • Besturingssysteem: Windows XP3, Windows Vista of Windows 7
  • Beschikbare hardeschijfruimte: 40 MB (exclusief ruimte voor opnames)
  • Geheugen (RAM): 512 MB
  • 32 MB-videokaart
  • Pc-scherm: resolutie 800x600
  • 16bit-audiokaart

[/list]
[/list] Is dit dan een zware pc volgens jou, bart?

Zo'n configuratie is meer dan 5 jaar oud????

Minimaal P4, terwijl alles tegenwoordig minimaal dual core is....

Tja er zullen er altijd zijn die blijven zagen ....

Btw als in jouw ogen alle Windows gebruikers domme endusers zijn ('t was een veralgemening eh) dan zou je nog wel versteld kunnen staan.

Windows PC's zijn nu eenmaal meer ingeburgerd dan MAC pc's ...

En dat staat volgens mij volledig los van het feit of je nu een domme al dan niet slimme enduser bent ...

Soit ... maar het gaat hier over Btv op PC.

Net geïnstalleerd en werkt pima ... af en toe een happering, maar het is nog maar een test versie ...

en @axs ... bij mij ook geen HD kanalen hoor
@ Moncole:

Ja, dat vind ik wel zwaar, voor hetgeen wat het 'maar' moet doen.
Ik kon voordien perfect tv op m'n pc kijken, van de Belgacom streams, op een 5 jaar oude pc...zelfs HD en meerdere streams.
Je weet, die software is gewoon een eenvoudige 'decoder' software, niet meer..niet minder.

En niet iedereen heeft een 'nieuwe' pc eh. (nu denk ik ook wel dat het met minder ook wel zal werken)

"Windows PC's zijn nu eenmaal meer ingeburgerd "...en waarom zijn die ingeburgerd denk je..correct... :)

hd kanalen zijn nog niet mogelijk in deze versie.
Ik snap wel waar je naar toe wilt ... Bart, maar "windowsgebruikers = domme endusers" is wel een beetje kort door de bocht niet.

Het is natuurlijk wel zo, dat je weinig of geen it/pc kennis nodig hebt om met Windows te kunnen werken, bij andere OS' wordt iets meer gevraagd van de eindgebruiker.

En ik kon vroeger ook door gebruik te maken van VLC, en door de utp adressen manueel in te voeren TV kijken op mijn pc, tot Belgacom ze begon te coderen ...

Trouwens heb net hun applicatie getest op een P4 2Ghz en het werkt ook (256MB beeldkaart, 1Gig geheugen), dus dat doet mij een beetje vermoeden dat ze nog meer van plan zijn met hun applicatie en dat daarom de vereisten hoger worden gesteld, maar dat valt natuurlijk nog af te wachten.
Reputatie 2
Badge
Voor Belgacom TV op PC, moet je de Ethernet kabel op een van de "gewone" poorten aansluiten of op een "TV poort" van de bbox?
je moet je pc gewoon aansluiten zoals bij normaal "internet access", niet op de speciaal geconfigureerde BGCTV poorten vd bbox2
@Monocle.. en had je bv ook MythTV & MythWeb geprobeerd?
Daarmee kan je juist hetzelfde wat Belgacom nu levert.. maar op alle platformen, EN via internet en via webbrowser en via ipod/phone/etc..

Maar mijn punt over dit type software is al bewezen denk ik ,door het aantal problemen die er zijn .. mensen die het niet aan de praat krijgen.
Belgacom helpdesk zal afzien...

op mijn pc hier, 2Gb memory 2.5Ghz niks dan haperingen als ik dingen op tv wil bekijken 😞 en tv kijken op pc werkt nog niet.
Reputatie 2
Badge
Amai, "het upgraden van uw modem zal 48 uren in beslag nemen" :-0 Iemand enig idee wat die upgrade is?
Rolandt, is de nieuwe firmware. Je kan dit ook manueel doen indien je risco's wil nemen :)
Reputatie 2
Badge
@Bart ik denk dat het risico groter is als Belgacom de upgrade doet:-))))
:)

download dan de firmware zoals vermeld in het andere topic
Oh, een verrassing.. software van een Frans bedrijf.
Voor de verandering staat de help vol met franse screenshots, en vertalings fouten ('et'...)
Belgacom een frans bastion? Maar neen!
@Bart, neen ik had zelfs nog niet van MythTV gehoord, maar ben nogal nieuwsgierig en heb het dus nu gedownload en ga het eens bekijken.

Dat er nog veel problemen zijn met de applicatie klopt en dat de helpdesk dat gaat moeten opvangen lijdt geen twijfel, maar het is dan ook nog maar een test versie.Vanaf april zou het betalend worden en van dan af zal het moeten werken zoals het hoort. (Allée dat hopen we toch ;-))

Het aantal reacties hier en in een andere topic wijzen er alleen op dat er veel interesse is in dergelijke applicatie en bij sommigen zal de installatie wat moeilijker verlopen dan bij anderen. Ik denk dat Belgacom er geen rekening mee gehouden had dat er zovelen zouden zijn die de testversie wilden proberen, want ik heb nog geen officiele aankondiging van BGC gezien.

Ik zou, eigenlijk, wel eens willen weten hoeveel gebruikers er de testversie hebben gedownload...
Badge
.... Belgacom TV heeft voor een soft-launch geopteerd ( hadden ze eerder gemeld), dus zonder grote aankondigingen, om aldus het systeem verder te kunnen uittesten....

Ben ook benieuwd naar het aantal huidige gebruikers van de testversie.....

Een prettige zondag verder aan iedereen....
TV overal is er ondertussen al en werkt redelijk goed ;)

Reageer