wireless

  • 16 January 2011
  • 4 reacties
  • 1429 Bekeken

hallo,

ik heb een 2 de pc en deze heeft normaal een draadloze verbinding met mijn b-box2, namelijk met een stickje van asus,

nu heb ik volgens deze verbinding geeft deze aan, maar als ik internet exployer open komt er steeds op je hebt geen verbinding met internet en toch staat er onderaan bij het icoontje van wireless, wirless connection b-box2 414...

weet er soms iemand raad?


bedankt

4 reacties

Ga eens naar "start" -> run /uitvoeren -> en typ cmd

dan enter

in het zwart scherm, typ: ipconfig /all

en geef eens deze output
bedankt maar vanmorgen lukte het maar heb toch gedaan wat je vroeg en het bijgevoegde document is het resultaat

groetjes en nog eens bedankt

Volgens mij heb je uw draadloos netwerk goed beveiligd, en zelfs een MAC-filter tabel ingevuld, waardoor enkel draadloos verbonden kan worden met uw router wanneer zowel de WEP/WPA sleutel alsook uw MAC adres voorkomt in de filtertabel.

Je gaat dus uw MAC adres (Fysiek Adres (draadloze verbinding) uit de ipconfig/all opdracht) moeten toevogen aan die tabel, of gewoon die extra beveiliging afvinken (wat ik niet aanraad).
Beste Gitje,

Zoals eerder vermeld door Monocle heeft dit mogelijk te maken met de beveiligings instellingen op de B-box2.
Dit is echter makkelijk na te gaan door volgende stappen uit te voeren:

- U surft naar de site http://192.168.1.1/
- Aan de linkerkant selecteerd u 'Advanced Settings' -> Vervolgens 'Wireless'

-In het midden van uw scherm ziet u dan 'Security'
-> Bij WEP is dan 'key' uw Netwerksleutel.
-> Bij WPA is dit de 'Passphrase'.

Deze netwerksleutel moet overeenkomen met wat u heeft ingevoerd toen uw beveiliging werd gevraagd in het 'Asus programma' (Wanneer u verbinding maakte met uw B-box2).

Om de MAC-filter te controleren klikt u op diezelfde pagina onderaan op 'MAC filter'.
Indien hier de MAC filtering mode op 'Deny' staat hoeft u hier geen acties uit te voeren.
Indien deze op 'Allow' staat moet u klikken op 'New MAC Address' en hier uw Fysiek adres van de draadloze netwerkverbinding toevoegen.

Bijkomende informatie: De MAC adres filtering zorgt ervoor dat enkel computers (of andere toestellen) die een MAC adres hebben dat toegevoegd is aan de B-box2 kunnen verbinding maken met deze laatste. Een MAC adres is uniek voor elk toestel en kan niet worden aangepast.

U mag hiervoor ook altijd onze helpdesk bellen via het gratis nummer 0800.22.700 (7u - 22u), zij kunnen u via de telefoon
begeleiden. Of u stuurt mij een prive bericht en ik doe het nodige om u verder te helpen.(klik op mijn naam ->Op de nieuwe pagina: 'Een bericht verzenden aan Eva van Belgacom')

Mvg,

Eva van Belgacom

Reageer