Wil Belgacom wel nieuwe klanten?

  • 7 December 2011
  • 4 reacties
  • 1797 Bekeken

Toen ik in september verhuisde wilde ik mijn bestaande "home pack" abonnement van BASE meenemen naar mijn nieuwe adres. Volgens BASE was dat geen enkel probleem. De verhuis zou gebeuren op 17/9. Nadat er hiervoor 4 keer een Belgacomtechieker voor was langsgekomen (over een periode van 6 weken) kreeg ik bericht van BASE dat om technische redenen geen aansluiting mogelijk was. Volgens de techniekers was er een probleem met de telefoonkabel van Belgacom in onze straat.


Dan bestelde ik rechtstreeks bij Belgacom een pack (telefoon + internet + tv) op 17 oktober. De aansluiting zou "snel" gebeuren werd mij gezegd.
Op 27 oktober kreeg ik bericht dat er pas op 7 december een technieker zou langskomen om de aansluiting te maken.
Is het uitzonderlijk dat dit zo lang duurt of is dit normaal? En waarom kan Belgacom niet bij de bestelling melden dat de wachttijd lang kan zijn? Moest ik dit op voorhand hebben geweten zou ik toch nog eens nagedacht hebben...

Na een bezoek aan een Belgacom center en telefoon naar de dispatching kreeg ik toch een vroegere afspraak : 10 november. Op die dag kwam er een techieker langs maar die kon alleen maar constateren dat er een probleem was de telefoonkabel in de straat. Er moest een nieuwe afspraak gemaakt, terug op 7 december.

Vandaag kwam er dus een techieker langs. Resultaat na 2 uur werk: de telefoon werkt nu (zij het met enorm veel gekraak en geruis) maar internet en tv werken nog steeds niet. Reden: er is een probleem met de telefoonkabel in de straat (tussen de KVD en en ons huis). Waar heb ik eerder gehoord? Bovendien zouden er ook fouten zijn gemaakt door de vorige technieker.

Intussen zit ik dus in totaal al 3 maanden zonder internet en (bruikbare) telefoon. Zucht...

Heeft er iemand tips voor mij? Telefoontjes naar de klantendienst halen niet veel uit.


Misschien wil Eva van Belgacom hier eens op reageren?

This topic has been closed for comments

4 reacties

Als er een probleem is met de kabel in straat dan vrees ik dat dit eerst zal moeten opgelost worden.

Maar Eva kan inderdaad meer inside informatie vast krijgen en u beter op de hoogte brengen.
Reputatie 7
Badge +3
Best dit door sturen naar de Ombutsdienst voor Telecom

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/klacht-voor-bemiddeling.html?IDC=52

mvg,

Patrick
Nog een laatste aflevering van mijn Belgacom verhaal:
Op 26/12 had ik opnieuw een afspraak met Belgacom (6de keer dus). In de voormiddag zou er een lasploeg komen en in de namiddag een technieker voor de binneninstallatie. Dit werd op 13/12 en ook op 23/12 nog eens bevestigd via SMS. Dus speciaal een dag thuis gebleven daarvoor. Omdat ik om 13u nog altijd niemand gehoord of gezien had bel ik dan maar zelf naar de klantendienst. Daar krijg ik doodleuk een bandje te horen dat ik een afspraak heb op 19 januari! Roepen De lassers zouden zijn langs geweest en hebben gezien dat er "groot probleem" was met de telefoonkabel en daarvoor komen ze dus pas op 19/1 terug. Een eerdere afspraak konden ze me niet geven, ondanks aandringen. Dit is toch echt ongelooflijk! Dat er een probleem is met die kabel heb ik al zo dikwijls doorgegeven!


Soit, tijd om mijn bestelling bij Belgacom op te zeggen en naar Telenet te gaan, al is het niet met volle goesting... Meer dan 3 maanden wachten en 6 keer een Belgacomtechnieker laten komen volstaat voor mij. Toch triest dat Belgacom zo weinig geeft om klantentevredenheid Wenkbrauw ophalen

Een tijdje geleden heb ik al een klacht ingediend via de ombudsdienst, ik wacht nog op reactie...
Reputatie 7
Badge +1
Da's wel een heel triest verhaal, hopelijk komt het nog goed.