Skip to main content

Wifi versterken/uitbreiden

• August 9, 2012
  • 3 reacties
  • 434 Bekeken

Hallo,

Ik heb internet comfort en een bbox2. Die box staat dicht bij de woonkamer, waardoor ik daar een heel goed signaal heb. Maar in twee andere kamers is er maar een heel zwak signaal dat steeds overschakelt op FON of gewoon volledig wegvalt.

Zou ik dat kunnen oplossen met een wifi-versterker? Weet iemand hoe ik dat best doe?

Alvast bedankt!

Dorien
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • August 9, 2012
Een Wifi-router tussenschakelen kan altijd natuurlijk. Op internet vind je genoeg aanbod. Maar de FON kan vlgs. mij nooit sterker zijn dan de (beveiligde) Wifi van je modem, die op zijn beurt altijd zwakker is dan een directe kabelverbinding met vast internet.

swimmer4
Forum|alt.badge.img+1
  • Apprentice
  • August 9, 2012
Met een wifi repeater kan je dit oplossen

Elsa
  • August 9, 2012
devolo heeft ook een oplossing zie op ricy's blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#herinstallatieplc

daar staat het vogende:

Devolo heeft ook een oplossing met een ingebouwd Wifi Acess Point
en 3 ethernet poorten( dlan 200AV wireless N )

• • Wireless Wifi: internal 2,4 GHz antennas (Wireless Standard IEEE 802.11b,g,n)
  • • Drie Ethernetpoorten (3x RJ45)
  • • HTML Web Interface
  • • software: devolo dLAN Cockpit
  • • Je kan de wireless N adapter ook gewoon meenemen naar een ander lokaal en daar in een stopcontact pluggen

Als je kijkt naar het niveau van je eigen wifisignaal en dit van je eigen fon-wifisignaal is dat dan niet het zelfde want zoals Sinjoor zegt dit zou moeten identiek zijn!

groetjes, Elsa