WiFi spikes: Valt weg

  • 18 May 2014
  • 0 reacties
  • 154 Bekeken


Hier bespreken we een probleem dat ook bij de vorige decoder voorkwam. Let op; we zitten nu ondertussen al aan de tweede vervangdecoder. Beiden waren refurbished modellen, geen nieuwe modellen. Sindsdien is ons computer park wel enkele keren veranderd, daar ligt het dus niet aan want het probleem blijft. Als intensieve gebruiker kan ik dit missen als kiespijn.





Wat gebeurt er:





Het Wifi signaal valt vaak gewoon weg. Weg als in; gedurende 10 seconden is er geen wifi verbinding. Tijdens het kijken van voetbal livestreams is dit pokke irritant alsook tijdens het gebruik van xbmc en gerelateerde diensten.


In images:


http://i61.tinypic.com/2vmcb5z.jpg


Die drop, dat is exact waar ik het over heb. Nu weet ik dat de bbox derderangs saegem brol is. Dus heb ik al mijn extra wifi acces point aan de bbox gehangen. Helaas. Het blijkt om de verbinding te gaan en niet het WiFi signaal zelf, want zelfs via een ander netwerk/SSID constateer ik hetzelfde probleem. Dit vindt plaats op bepaalde dagen en is dus niet constant. Ligt dit aan een slechte verbinding vanuit de kast of de hardware? (tip btw: een router aan de bbox hangen heeft mijn snelheid via wifi verdubbeld. Van 13 mbps naar 22 mbps via een ding van 30euro)


Natuurlijk heb ik zelf al proberen te tweaken, gezien ik een bovengemiddelde kennis heb van ict. De router staat nu echter op zijn standaardconfiguratie. De tweede router is er enkel aangehangen om te kijken of het probleem niet aan de wifi lag. DIT IS DUS NIET HET GEVAL. Met of zonder extra router, ik blijf die problemen hebben. Ook het gebruik van een andere wifi adapter werkt niet. Deze situatie is dus vrij kut. Wij hebben hier om de haverklap problemen met Belgacom en via de telefoon was het de vorige keer een fiasco. Hetzelfde probleem, dat destijds ook nog eens effect had op belgacom tv (wat nu gelukkig wel blijft werken). Als we beter op telenet kunnen overstappen wegens slechte infrastructuur hoor ik dat liever meteen ipv weer wat aan te kakken. Of moet ik overstappen op de bbox3?


Edit: kanalen switchen is dus niet de oplossing

0 reacties

Geen reactie

Reageer