Skip to main content

Wifi probleem iMac Lion

• September 25, 2012
  • 0 reacties
  • 108 Bekeken

Hallo,

Ik heb reeds geruime tijd een probleem met mijn wifi verbinding met mijn iMac, en dacht dat het misschien zin kon hebben om hier 's naar een oplossing te zoeken.

De situatie is de volgende: ik heb al een paar jaar een B-Box 2 van Belgacom, en had een iMac met Snow Leopard. Daarop liep alles vlekkeloos. Echter, toen ik ongeveer een jaar geleden op mijn iMac het Lion OS installeerde, ging alles mis. Mijn wifi verbinding was enorm onstabiel, met af en toe wel bereik, maar volledig onbruikbaar. Het gekke was dat al mijn andere wireless devices thuis (iPhone, iPad, laptops) volledig stabiel werkten.

Ik heb toen als één van de mogelijke oplossingen mijn B-Box 2 op elk kanaal getest, maar geen (langdurige) beterschap. Uiteindelijk heb ik dan maar Lion afgehaald van mijn iMac en Snow Leopard opnieuw geïnstalleerd.

Is er iemand die dit probleem herkent, en beter nog, een oplossing heeft? Ik heb al een paar keer gelezen op Apple's discussie forum dat een 5Ghz router kan helpen - biedt Belgacom momenteel al zulk een router aan?

Alvast bedankt voor jullie hulp en tips!
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.