wifi op gsm

  • 28 April 2012
  • 11 reacties
  • 800 Bekeken

  • Practitioner
  • 27 reacties
ik heb sinds kort een gsm met wifi gekocht, nu zou ik via mijn draadloos netwerk verbinding willen maken met mijn gsm, maar dit wil maar niet lukken, is er iemand die mij kan zeggen hoe ik dit in orde kan krijgen?

11 reacties

wat is er precies het probleem.... want veel is er niet aan...

gewoon via de wifi functie van uw gsm naar het betreffende draadloosnetwerk zoeken, daarmee verbinden, op dat moment zal hij het paswoord vragen. dit invullen en surfen maar

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Je moet wél alle parameters inbrengen eerst. Ga hier eens zien:
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/list/prive/mobiele-telefonie/gsm-simkaart-en-pincode/settings-om-internet-in-te-stellen/c/1284,1302,1338,1340
over welke parameters heb je het dan wel, sinjoor72? voor wifi moet je toch gewoon connecteren met het betreffende draadloze netwerk en uw paswoord ingeven?

mvg
daar zit het probleem net xenne, ik doe wat jij zegt maar dit lukt gewoon niet.

als ik de lijst met http://www.androidworld.nl/forum/showwiki.php?title=Begrippen:Wi-Fi" rel="nofollow netwerken te zien krijg, staat het mijne ertussen waaronder dan staat: herinnerd, beveiligd met wpa/wpa2 psk

als ik dan verbinding wil maken, vraagt hij mijn wachtwoord maar ik krijg gewoon geen verbinding

eerst zie ik verifiëren staan, dan krijg ik een scherm waar hij mijn wachtwoord vraagt, wat ik ingeef, ik duid opslaan aan en dan krijg ik (verbinding verbroken) te zien en krijg ik weer dat scherm waar hij mijn wachtwoord vraagt

ik begrijp ook niet echt goed hoe het in mekaar zit, dus bij mijn instellingen voor mijn draadloos internet, heb ik de ssid veranderd in bv bloemen, dus bij wifi komt ook het woord bloemen als verbinding, maar wat is dan mijn wachtwoord???? volgens mij is dat dan ook bloemen of zit ik helemaal verkeerd?
Ik veronderstel dat je verbinding wilt maken met je bgc wifi modem.

Zie mss eens op ricy's blog ivm beveiligen . http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifibeveiligen

hieronder het stuk uit zijn blog gekopieerd: (dit gaat hier over de beveiliging van de BGC modem BBOX2)

  • Dan kan u surfen naar http://192.168.1.1 en klikken op "Advanced Settings".
  • Dan klikt u op "Wireless" en klikt u bovenaan op de knop "Activate". Zo staat uw draadloos terug aan.
  • Bij SSID ziet u de naam van uw modem staan.
  • U duidt dan bij "Security" aan "WPA".
  • Bij Passphrase vult u uw beveiligingswachtwoord in (minstens 8 karakters).
  • Bij "Encryption" duidt u TKIP aan. Opmerking: De combinatie WPA2 / TKIP werkt niet goed het best (veiligst) is WPA2 / AES te kiezen.
  • Onderaan op "Apply" klikken en de modem is beveiligd.
  • Nu kan u de netwerkkabel uittrekken en gaan zoeken naar uw draadloze modem (die SSID) en verbinding maken.
  • Dan geeft u uw beveiligingssleutel in en dan zou alles moeten werken.
Al deze info kan u ook vinden op:
uw-draadloze-netwerk-beveiligen-met-een-wpa-sleutel
ook nog: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/144...


Als je problemen hebt mss dan eerst proberen met eenvoudige WEP beveiliging en als dit lukt dan proberen met wpa beveiliging.

groetjes,

Elsa

Reputatie 7
Badge +1
Xenne; bij mij is dat onder "namen toegangspunten", Px Internet en Px MMS. Ook evtl. E-mail moet je instellen voor de server inkomende uitgaande mail.
Agna: de uitlegt van Elsa is compleet. Je SSID kan je vrij aanpassen, en die naam zou dan automatisch moeten verschijnen in de netwerklijst van je GSM. Alleen moet je wél terug het paswoord ingeven en laten onthouden voor die nieuwe naam in je GSM.
sinjoor72, om met wifi te connecteren moeten er verder geen parameters ingevuld worden... je moet géén mobiel internet hebben

email kan je natuurlijk optioneel instellen

mvg
elsa ik heb een bbox, geen bbox 2, hij is ook al een tijdje beveiligd, maar ik heb toch jouw instructies eens proberen volgen, ben maar tot wpa gekomen en de rest kon ik niet vinden (passprhase dus)

voor sinjoor72: jou uitleg klopt wel, de naam verschijnt ook effectief in mijn netwerklijst, maar van de moment dat ik mijn paswoord moet ingeven lukt het niet meer, nadat ik het paswoord ingegeven heb, komt er verifiëren en meteen erna verbinding verbroken, waarna ik weer het scherm krijg om mijn paswoord in te geven. en ik vermoed toch dat mijn paswoord hetzelfde moet zijn als het paswoord om mijn draadloos internet te gebruiken?

bon, ondertussen geprobeerd om mijn paswoord te veranderen want dat blijkt te kort te zijn om verbinding te kunnen maken op mijn gsm, maar eens ik het veranderd heb, werkt mijn internet niet meer op mijn pc, dus zal ik maar es op zoek gaan tussen alle problemen hier of dit er ook tussenstaat hoe ik dit in orde kan krijgen, maar indien het mij kan zeggen, alle raad is welkom!
en hier ben ik weer, ondertussen gevonden hoe ik mijn paswoord moet veranderen, is dus al gebeurd, maar het probleem blijft hetzelfde.

mijn naam verschijnt op de netwerkllijst, eerst krijg ik af en toe verbinding via de fon maar die valt constant uit, dus probeer ik me aan te melden op mijn naam, geef mijn paswoord in, dan komt er verifiëren bij mijn naam te staan en meteen erna verbinding verbroken waarna ik weer het inlogscherm te zien krijg.

als ik dan annuleren doe, zie ik dat er nu bij mijn naam herinnerd staat maar ja daar ben ik niks mee als hij ni wil verbinden he

dus als er iemand is die de oplossing weet, zet ze hier dan aub op
Werkt je wifi via je laptop wel goed of heb je daar ook problemen.

groetjes,

Elsa
het heeft me bloed, zweet en tranen gekost maar het probleem is eindelijk opgelost geraakt

iedereen bedankt voor de hulp en suggeties

groetjes

Reageer