WiFi en Ethernet netwerk gescheiden?

  • 29 September 2015
  • 8 reacties
  • 218 Bekeken

Beste,


Ik heb een vrij technische vraag.


Als ik probeer te pingen van toestellen in mijn WiFi netwerk naar toestellen in mijn Ethernet netwerk dan krijg ik geen respons. Terwijl het pingen tussen WiFi en Ethernet toestellen zelf gaat perfect. Is er een instelling in mijn bbox3 die hiervoor zorgt? Of zie ik hier iets anders over het hoofd? Op dit moment is het alsof WiFi en Ethernet volledig gescheiden zijn...


Alvast bedankt,

8 reacties

ik meen mij te herinneren dat er hiermee vroeger problemen waren, maar ik denk toch dat dit opgelost is.


Stel best ook eens de vraag op het ► http://userbase.be/forum" target="_blank◄ waar veel specialisten en mensen met ervaring zitten,

of anders wachten tot ze hier langs komen ;-)
Het probleem die er was had enekel verband met de bbox3 van technicolor , dus als je zo ene hebt zou ik bellen naar de technische helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u) en om die reden een ruilnummer vragen, met dit ruilnummer kan je dan in een Proximus center deze oude inruilen voor ene van Sagemcom.





NB:

Waar ik niet 100% van ben is dat het mss wel zou kunnen opgelost zijn met de laatste nieuwe bbox3 van Technicolor die wifi-ac ondersteunt, dan zou je ook kunnen opteren voor zo ene, maar best eerst vragen aan de technische dienst als je belt dat je zeker bent en niet weer met het zelfde probleem af te rekenen hebt!



Laat eens weten hoe het verder afloopt.


Je kan ook wachten tot Proximus een algemene software versie uitbrengt die voor alle bbox3's dezelfde zal zijn wat nu niet het geval is en mss zijn die problemen dan ook achter de rug !
Beste Elsa,




Bedankt voor je snelle antwoord.


De bbox3 die ik op dit moment in mijn bezit heb, is van het merk Sagecom. Het soort bbox is dus wel in orde.


Wat ik origineel niet heb vermeld is dat dit vroeger geen probleem was. De enige gebeurtenis waar ik kan opkomen is dat ik eens naar de helpdesk heb gebeld omdat ons internet heel traag ging. De operator aan de telefoon heeft dan het WiFi kanaal veranderd, de bbox geupdate en een signaal over de lijn gestuurd om het signaal te versterken. Of het exact na het oplossen van dit probleem is gebeurd, weet ik niet want ik heb het nu pas opgemerkt.


Ik zal misschien eerst eens proberen om de bbox te resetten en dan zal de laatste optie zijn nog eens naar de helpdesk bellen om te kijken of zij misschien aan bepaalde instellingen kunnen waar ik niet aankan.




Heel erg bedankt voor je tijd.


Mvg,
't zal misschien bij sommige firmware versies zijn da thet probleem opduikt, want ik herinner mij al een ganse tijd terug dat er sprake was van een AP isolation probleem.


Dan een tijd erna hoorde ik dat het zou opgelost zijn, maar dan kwam het probleem toch weer bij sommigen de kop opsteken, en daar is ook uit gebleken dat niet bij iedereen de zelfde firmware door PX op de bbox3 gezet wordt. Daar zijn er dan die geinformeerd hebben bij PX en dan hebben ze als antwoord gekregen da tdit klopt maar dat ze bezig zijn aan een firmware te werken die dan op alle bbox3's zal gepusht worden zodat die bij iedereen de zelfde zou zijn.


Dus inderdaad het zou kunnen als je de bbox3 een factory reset geeft dat je zo het probleem kunt oplossen.

Daarom best eens kijken welke firmware versie er nu opstaat en ook of het dezelfde gebleven is na dat je een factory reset gedaan hebt.


Voor een factory reset surf naar ▬►Factory Reset Bbox3
Blijkbaar moet het toch aan een instelling in de bbox gelegen zijn. Ik heb een factory reset op de bbox uitgevoerd en het probleem is opgelost.


De firmware versie is voor en na de factory reset dezelfde gebleven. Dit doe mij vermoeden dat de AP-isolation een optie moet zijn in de administrator instellingen waar ik niet aankan. Waarschijnlijk zullen deze gewijzigd geweest zijn na mijn laatste contact met Proximus support.


Gelukkig heeft de reset alles weer opgelost!




Heel erg bedankt voor de hulp!
Bedankt om ons op de hoogte houden,


Inderdaad dat zal wel de reden zijn en zoals gekend kan PX van op afstand alle instellingen veranderen waar de klant totaal geen toegangsrecht op krijgt, alleen basis instellingen onder het user paswoord kan de klant uitvoeren.


Maar einde goed alles goed ;-)


Nog een opmerking:

dit verklaart ook waarom op sommige ander sites gelezen heb dat er zijn die beweren dat ze AP isolation hebben en dan later beweren dat ze geen meer hebben, omdat ze nieuwe software op hun bbox3 gepusht gekregen hebben, maar dat zal er niks mee te maken gehad hebben,

het is gewoon de admin instelling: AP-isolation die dan overschreden zal geweest zijn door het pushen van nieuwe software, en ook daarom klagen er veel dat hun user instellengen die ze zelf ingesteld verdwenen zijn en dit verklaart ook dat er veel zijn die dan het beu worden en met eigen router werken!!.


We leren nog alle dagen bij ja

Reageer