Beantwoord

wifi bridge verliest meerdere keren per dag signaal

  • 22 March 2016
  • 16 reacties
  • 3149 Bekeken

Beste,
Meerdere keren per dag verliest de wifi bridge het signaal. Het restten van de wifi bridge helpt niet, enkel een reboot van de modem lost dit op
Vreemd genoeg kan ik verbinding met wifi blijven maken via tablet (weliswaar is dit 2,4 ghz)
Ik heb reeds de channel van de 5ghz verandert. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
icon

Beste antwoord door oude_klant 2 April 2016, 17:48

Bekijk origineel

16 reacties

Wifi bridge werkt in de 5GHz band, je gebruikt toch geen DFS kanalen want dit kan soms problemen geven
surf eens naar -> https://nl.forum.proximus.be/internet-installatie-configuratie-10/5-ghz-wifi-band-springt-steeds-terug-naar-slechte-kanaal-48-34130
Nog een reden kan mss zijn dat het ontvangst niveau van wifi bridge aan de lage kant is misschien hem wat dichter richting de bbox3 toe zetten!
De wifi bridge heeft een maximale ontvangst. Ik zit volgens mij niet op DFS kanalen. Gisteren viel de wifi bridge om de 10 minuten uit. Wie kan mij help om een stabiel signaal te hebben?
Ik zou toch zeker de bbox3 eens een factory reset geven door het verborgen knopje achteraan via het gaatje in te drukken tot de leds vooraan uitdoven en dan loslaten en volledig laten opstarten.
Als dit ook niet helpt eens naar technische dienst bellen 0800 22 800 misschien ga je hem moeten laten omruilen.
Reputatie 5
Badge +4
Ik zou je zeker aanraden om de wifi bridge eens te resetten.

Duw gedurende enkele seconden met een stylo in het gaatje reset (links op het toestel)

Nadien is het toestel geherinitialiseerd.

Vergeet niet dat je de wifi bridge daarna opnieuw moet synchroniseren met de modem

Hier uitleg van hoe hem opnieuw te koppelen aan de modem

http://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_tv/particulieren/support/televisie.html

Mvg,

AndyM

Het Proximus-team
Volgens Oude_klant helpt het resetten niet van de wifi bridge.
Hoe herstart u de Wi-Fi Bridge? Druk op de power-knop op de achterkant van de Wi-Fi Bridge om die uit te zetten; druk er nogmaals op om opnieuw aan te schakelen. Doe dit voor elke Wi-Fi Bridge.
in dit filmpje wordt het uitgelegd hoe je ze kunt her-initialiseren -> https://youtu.be/7xMKj76cp5s?list=PLTdre3HM8tOoh6wA3tIAWWxXg4HjGW4Vl
Reputatie 2
Badge
1) welke WiFi bridge heb je? Die met 1 of met 2 ethernetpoorten?
2) hoe is je configuratie? bbox3 -> WiFi-bridge -> settop box? of hangt er nog iets anders achter de WiFi bridge?
3) aan wat merk je dat de WiFi bridge uitvalt? Hoe branden de LEDs op de bridge als die uitvalt?
oude_klant,

Betekenis controle lampje wifi bridge

zie ook uitleg wifi-bridge hier -> http://bgctv.skynetblogs.be/#WiFi-Bridge-Repeater
Zonet de bbox3 trachten terug op fabrieksinstellingen te zetten. Als ik aan de achterkant met een pen druk en terug laat opstarten blijkt dat alle instellingen net zo staan als ervoor bv 1het wifi paswoord is niet veranderd, de wifi channel zijn nog steeds dezelfde zoals ervoor ingesteld. Wat doe ik verkeerd?
Het wifi paswoord zal inderdaad niet veranderen want is het paswoord dat ook op je sticker staat, maw de default instellingen blijven de zelfde na factory reset.
Heb je pas het verzonken reset knopje losgelaten nadat de lapjes vooraan uitgingen, want anders zal je geen factory reset gedaan hebben.
NB; gebruik hiervoor desnoods een tandenstoker zodat je zeker bent dat je diep genoeg geraakt om het resetknopje te kunnen indrukken.
Ik bedoelde het paswoord voor wifi dat ik zelf heb ingesteld niet om in te loggen op de modem
Ik bedoelde ook je default wifi paswoord (passphrase) die op de sticker staat van je bbox3 modem, maar als je die zelf veranderd hebt en die is niet veranderd na de factory reset van de bbox3 naar het default paswoord, dan heb je geen factory reset gedaan, je moet goed zien dat je het knopje niet lost vooraleer de lampje vooraan ineens uitflitsen en fin zoals ik hierboven al beschreven heb.
Update. Ik heb mijn wifi channel gewijzigd in 48 en nu werkt de wifi bridge al 4 dagen zonder uit te vallen. Ik post dit zodat het misschien andere mensen ook kan helpen.
Het probleem lijkt opgelost.
Stond je vroeger mss op een DFS kanaal. Dan zou 48 inderdaad een beter keuze kunnen zijn.
Het kanaal stond op automatisch
Bedankt voor de info oude_klant,
Ik heb al inderdaad verschillende keren vernomen dat er problemen zijn als die kanaalkeuze op automatisch staat en wanneer men die vast zet dat het opgelost is, dit hebben al veel bbox3 gebruikers gemeld trouwens.

Reageer