Beantwoord

WiFi

  • 1 October 2017
  • 3 reacties
  • 586 Bekeken

Ik heb WiFi thuis, zowel mijn laptop als mijn laptop van het werk zijn erop aangesloten. Nu heeft mijn zoon ook een laptop gekregen en bij hem kan ik mijn WiFi er niet op zetten. Ik krijg steeds de foutmelding "Wi-Fi heeft geen geldige IP-configuratie". Iemand enig idee wat dit wilt zeggen? Wat kan ik eraan doen?

icon

Beste antwoord door Martin 1 October 2017, 18:01

Bekijk origineel

3 reacties

Je moet eens gaan kijken naar de instellingen van de wifi adapter als voor IPv4 /IPv6 alles op automatisch staat.
Dan krijgt hij automatisch een IP adres door de bbox toegekend enz...
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-networking/wi-fi-heeft-geen-geldige-ip-configuratie-met/c367a824-fd21-4486-82a7-e04f080163a8

***********
Probeer eens of het terug zetten van Winsock instellingen en TCP/IP stack naar basis instelling, het probleem doet oplossen ;

Sluit eerst alle open staande programma's en bestanden.
druk vervolgens op:  Windows toets + X
in het menu dat dan verschijnt Klik op:  "Opdrachtprompt(Admin!!)"

(!! als het goed is verschijnt er een waarschuwing voor het openen van de opdrachtprompt. Als deze waarschuwing niet komt is een gewone Opdrachtprompt geopend en dat is niet goed)

Een opdrachtscherm met speciale rechten is nu geopend.
type de vier onderstaande commando regels in de onstaande volgorde, iedere regel gevolgd door een druk op de Enter toets,

netsh.exe winsock reset catalog
netsh int ipv4 reset reset.log
netsh int ipv6 reset reset.log
shutdown -r -t 0 -f
De laatste regel zorgt dat de computer opnieuw opstart, om de instellingen van kracht te laten gaan.
*******************
Je moet eens gaan kijken naar de instellingen van de wifi adapter als voor IPv4 /IPv6 alles op automatisch staat.
Dan krijgt hij automatisch een IP adres door de bbox toegekend enz...

en ook zien dat je via wifi netwerkkaart verbinding maakt en niet via ethernetkaart, dus een wifi SSID van je bbox kiezen en passphrase (wifi wachtwoord) invoeren zoals je terugvindt op een label van de bbox.

Reageer