Wie begrijpen kan!

  • 29 December 2016
  • 25 reacties
  • 842 Bekeken

Vanaf woensdag 28 dec.2016 s'avonds omstreeks 19:00 zat ik zonder digitale tv en internet door infrastructuur problemen bij proximus, dit zal tot en met 02 jan. 2017 duren voor het is opgelost!!!!
begrijp wie begrijpen kan dat dit niet eerder kan opgelost worden of dat er niet voor een noodoplossing kan gezorgd worden!

Mvg.
Marc.

25 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad hoe is dat mogelijk...hopelijk houden zij daar rekening mee op je maandelijkse factuur, plus daar bovenop een compensatie.
Heb je de helpdesk gecontacteerd of een privé bericht naar" het proximus team" verstuurd?

mvg
Dag jdm,

Dank voor uw reactie.
Ik heb inderdaad de helpdesk gebeld, maar deze medewerkers kunnen buiten zich begripvol opstellen weinig doen.
Een privé bericht sturen zal waarschijnlijk hetzelfde resultaat geven.
Een tegemoetkoming is het minste wat ze kunnen doen maar had liever een onmiddellijke oplossing verwacht gezien het moment van de storing!

Mvg.
Reputatie 2
Het draait rond bij proximus iedereen heeft problemen en ze doen niets anders dan beloven !!!! Ik denk dat dit het enige is dat ze kunnen.......
Reputatie 5
Badge +3
Infrastructuur probleem bij Proximus? Wat houd dit juist in? Kan mij niet voorstellen dat dit dan enkel bij u is.
tenzij er een fout zit in de ROP kast waarop u bent aangesloten?
Kan toch niet dat dit 5 dagen aansleept.
Heeft u al de modem eens gereset/decoder?
Is alle bekabeling in orde?

Hierbij wat info:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_w2d_tvtrouble/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/een-tv-probleem-oplossen/geen-internet-of-tv-10-tips.html

Zou hier graag een reactie horen van het PX Team wat daar aan de hand is.

mvg
Reputatie 7
Badge +4
Infrastructuurproblemen wil meestal zeggen dat er ergens een kabelbreuk is of dat er problemen zijn in de rop kast, of 1 van onze gebouwen.

@ casperwit

Ik heb eens gekeken en zie dat er lassers ingepland zijn, wat wijst op een kabelbreuk, afhankelijk van de dikte van de kabel kunnen zo'n werken wel even duren. Elke kabel moet apart terug aan elkaar gelast worden. 02/01 is inderdaad de voorziene einddatum, die wordt berekend op de geschatte duurtijd van de werken en het aantal beschikbare mensen. Jammer genoeg willen veel mensen verlof tijdens de feestdagen en hebben we daardoor minder techniekers beschikbaar dan normaal.

Ik stuur je vraag voor compensatie door naar een collega die hierop zal antwoorden.

Mvg,

Kim

Het Proximus team
Reputatie 5
Badge +3
Er bestaat toch zoiets als technici van wacht, als uwen elektriek uitvalt is het over het algemeen binnen een uur hersteld, maar toch niet na 5 dagen!
Hoeveel mensen werken er bij Proximus? En er is niemand beschikbaar voor dergelijke omvangrijke pannes te herstellen?
Internetverbinding is vandaag bijna even belangrijk geworden als elektriciteit, denk maar aan grote bedrijven, enz...

@casperwit, alternatief is mobiel internet op pc, tablet of smartphone als dit in je pack zit en je toestellen daarvoor compatibel zijn? (3G/4G USB modem, sim kaartje)

Prettig Eindejaar
Janick
Dank voor jullie reacties,

Echter kan er geen noodoplossing geboden worden!
Graag tips wat ik kan ondernemen als gedupeerde,
Ik ben niet de persoon die om de haverklap iets onderneem als er iets fout loopt maar dit kan echt niet door de beugel!!!!
Graag jullie insteek om te vermijden dat dit in de toekomst nog gebeurd.

"Prettig" Eindejaar

Marc.
Reputatie 5
Badge +3
Tip: als je TV beschikt over een dvb-t ontvanger, wat normaal in alle moderne tv's zit, kan je gratis digitaal naar één, canvas en ketnet kijken, mits een dvb-t antenne aangesloten die je voor 15-25 € kan kopen in mediamarkt.
Hierbij wat info daarover:

Wilt u naar digitale televisie kijken via antenne, dan heeft u nodig:
•een antenne, binnen of buiten.
•een DVB-T-decoder (die vaak ingebouwd is in de televisietoestellen).

In Vlaanderen kan in principe iedereen digitale televisie of digitale radio ontvangen via DVB-T. Met DVB-T heeft u nooit slechte ontvangst. Ofwel heeft u ontvangst, ofwel niet. Met een binnenhuisantenne is de ontvangst niet altijd gegarandeerd.
bron:vrt
Dan zit je toch niet zonder tv op Nieuwjaar.

mvg.
Reputatie 7
Badge +4
Als je een Proximus fon login hebt, kan je kijken of je een fon signaal vindt waarmee je kan verbinden. Of je kan een mobiele verbinding maken met je gsm en indien dit een smartphone is, kan je die ook als wifi hotspot instellen voor je andere apparaten.
Reputatie 6
Badge +3
Normaal kan proximus een 4G stick bezorgen.
hey casperwit,
Dit klopt wat frank zegt, bij mijn vader is dit ook enkele jaren terug gebeurt met een kabelbreuk tijdens werken aan wegen en hij mocht een 3G stick gaan halen in een proximus shop, ze kunnen die ook opsturen.
Proximus kon toen ook op die stick (sim) gratis data bijladen.
Reputatie 7
Badge +1
Ik denk inderdaad dat je via Auto FON met de Px TV app. zou kunnen casten naar Google Chromecast of Google Cast, maar dan moet je die laatste ook even herconfigureren voor Auto FON, want zowel smartphone/tablet als de Google Cast moeten op hetzelfde netwerk zitten.
Beste forum leden,

Ik surf momenteel via mijn smartphone die ik als wifi hotspot configureer.
Dit heeft als gevolg dat ik over mijn data limit zal komen, maar dat zal Proximus dan wel in mindering moeten brengen.
Het ergste is dat ik met mijn gezin geen TV kan kijken, nu men dit het meest nodig heeft!
De suggesties wat Proximus allemaal wel zou kunnen doen om het wat te verzachten klopt, maar ik heb momenteel niemand meer gehoord om voorstellen te doen zoals Martin, Frank schrijft om een 4G stick aan te bieden zonder data limit.
@KimB, kan ik aanspraak maken om een 3g/4g stick aan te vragen zonder data limit zodat ik niet steeds mijn smartphone voor moet gebruiken?

mvg.
Reputatie 7
Badge +4
Gratis 4g sticks worden enkel aan business klanten gegeven en deze wordt steeds door de technieker geïnstalleerd.
Reputatie 5
Badge +3
Gratis 4g sticks worden enkel aan business klanten gegeven en deze wordt steeds door de technieker geïnstalleerd.
Hierbij info: U wilt surfen op uw computer via het 3G of 4G netwerk? De installatie van de USB-modem of WiFi-router gebeurt in enkele muisklikken.

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_mob_global/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-3g-of-4g/surf-op-3g-of-4g-met-uw-usb-modem-of-wi-fi-router.html

Een 4G modem + sim afhalen in een Px store via klantendienst en je kon kijken via pc.
Beste Janick,

Dank voor de info, dit kan altijd wel eens interessant zijn maar ik ben niet in het bezit van een usb modem/dongle om uw info te gebruiken, ik ben er wel zeker van dat ander forumleden daar wel baat zullen bij hebben als ze dit lezen.

mvg.
Reputatie 5
Badge +3
OK, normaal kon je deze apparatuur op goedkeuring van PX gratis gaan afhalen. (enkel voor de PC)
Je kan ook nog altijd voor de dvb-t configuratie opteren, dan zie je toch iets op je TV al zijn het maar 3 zenders.

Succes,
Mvg.
Tip: als je TV beschikt over een dvb-t ontvanger, wat normaal in alle moderne tv's zit, kan je gratis digitaal naar één, canvas en ketnet kijken, mits een dvb-t antenne aangesloten die je voor 15-25 € kan kopen in mediamarkt.
Hierbij wat info daarover:
.

Niks Media Markt en antennes. Maak ze zelf. En het werkt !
http://muziekmuseum.skynetblogs.be/archive/2009/02/20/maak-zelf-uw-dvb-t-spotgoedkope-antenne.html
Reputatie 2
Badge
Zopas heeft kennis telefonisch contact gehad en de technieker komt morgenochtend (3 januari) om 8 uur langs.
Die technieker heeft blijkbaar géén weet van die infrastructuurproblemen...
Vreemd allemaal.....
Dit is inderdaad helemaal vreemd te noemen.
Op donderdag 29/12 enkele contacten gehad met de hulplijn van Proximus en ze waren er allemaal duidelijk over dat na het testen van mijn lijn dat er ergens een kabel gebroken is waarbij het pas op 02/01 kon hersteld worden daar er een 'lasser' bij nodig was om de kabels te verbinden.
Als dit waar blijkt te zijn dat er geen infrastructuur probleem zou zijn, ben ik enorm ontgoocheld in Proximus hoe ze met jaren lange klanten omgaan!!!!
Reputatie 2
Badge
Kennis woont in de Rode Kruisstraat. Waarschijnlijk gekend en in jou buurt.
Dit is altijd handig om te weten wie het is, momenteel weet ik het niet.
Ik woon dan net om de hoek 'werkzaamheidstraat'.
Vermoedelijk heeft hij ook Proximus als operator, waarbij ik mij de vraag stel of hij dezelfde problemen heeft als ik?

mvg.
Reputatie 2
Badge
Identiek dezelfde....niets meer sedert woensdagavond...
Reputatie 2
Badge
Woont in nr 6...Ronny en Sonja
Deze vriendelijke mensen zijn mijn bekend.
Vandaar dat het mij niet lukte om in te loggen onder "proximusfon" op hun netwerk zoals mij eerder werd aangeraden.
Dus toch ergens een kabelbreuk!!

Reageer