wi fi probleem

  • 7 August 2012
  • 6 reacties
  • 302 Bekeken

Sinds 2 dagen heb ik geen wi-fi thuis. Ik heb Internet op my stationaire computer, maar geen wi - fi. Ik heb niks met de kabelen gedaan.

Twee dagen geleden was er een boodschaap " Geen signal" op de TV, alles haltte, 5 minuten later heb ik signaal gekregen, maar zonder wi fi.

Waar is het brobleem?

6 reacties

Heb je de modem (bbox2) als eens gereset , 30 sec zonder spanning zetten (stekker uittrekken) en terug volledig laten opstarten)

als je met een laptop (als je een hebt) dicht bij de bbox gaat staan zie je dan je wifi signaal verschijnen in je lijst (rechts onder) van ontvangen wifi acces points en zie je ook andere buiten uw bbox-wifi ?

Je bbox wifi-kaart kan ook defect zijn, voor alle zekerheid eens controleren of die opstaat in je bbox

surfen naar http://192.168.1.1 Advanced settings/ Wireless/







Wireless network service is currently:Enabled <- moet enabled staan

groetjes, Elsa
Badge
Heel vervelend voor je.


Wij hebben hier ook geregeld problemen met de wifi. Valt meerdere keren per uit.

Balen hoor


Groet Frwi
Is de wifi verbinding die wegvalt wegens te laag ontvangst niveau, kan je testen door eens een tijd met je laptop nabij je modem te werken.

Ook mss eerst verifieren met pc/laptop direct verbonden aan je modem via utp kabel om te zien of je verbinding dan ook niet uitvalt.

Het kan altijd nog de wifikaart zelf zijn, dan eventueel opteren om eens je bbox te late omruilen via ticket van tecnische helpdek en af te halen in BGC boetiek;

Elsa
Bedankt voor jullie tips, maar ik heb de modem veel keren gereset en ik heb

gesurfd naar http://192.168.1.1/" rel="nofollow Advanced settings/ Wireless/ - daar is alles in orde. De wi-fi kwam voor gewoon een dag en nu heb ik opnieuw geen verbinding. Ik heb geen laptop. Ik probeer door verschillende mobile telefonen met wi-fi te verbinden. Het wijst me dat er wi-fi is en het vol is, maar het maak geen verbinding.
Reputatie 1
Badge
En je gebruikt het juiste WPA wachtwoord als je wil verbinden met wi-fi ? Als je met een vaste computer kan internetten, en je de Wifi ziet, is er eigenlijk niet veel kans dat er iets mis met de router... Dat wachtwoord is de "passphrase" die je op diezelfde plaats ziet staan. Wel zorgen dat je hoofd/kleine letters ook juist ingeeft (want paswoorden zijn hoofdletterafhankelijk).

Ook zorgen dat je verbinding maakt met de juist modem (die SSID bovenaan). Als er bv. meerdere Belgacom modems in een appartementsblok zitten, kan dat wel eens verwarren... Maar die met het beste signaal zou gewoonlijk de goeie moeten zijn.

Wat ook nog zou kunnen is dat er teveel draadloze routers op hetzelfde kanaal zitten. Standaard staan die routers op kanaal 1, maar als er teveel op dat kanaal zitten kan dat wel eens problemen opleveren. Je kan dat mogelijks oplossen door op channel te drukken en een ander te kiezen (van 1-13) en op apply te drukken. Wel voldoende "tussenruimte" nemen : die kanalen overlappen nogal veel. En van 1 naar 2 gaan lost meestel niet veel op. Dus van 1 naar 4 of 5 gaan (als je geluk hebt) zal normaal beter lukken.

Met een app als "Wifi analyzer" kan je te weten komen welk channel je best gebruikt (of inSSIDer 2 op een PC (maar die moet uiteraard wel een Wifi-kaart hebben)).
In dit verband ook wat uitleg op ricy's blog surf naar: http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange

Onder de titel: "Verander BBOX2 van Wifi kanaal"

Surf naar http://192.168.1.1

° Advanced Settings
° Wireless
Onder SSID Broadcast zie je
Channel:
rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt
en kanaal 8 bijvoorbeeld kiest
° Dan onderaan op "apply" drukken


Dit vind je ook op de BGC site HIER


• Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer


° Ook interessant: op de site van BGC vind je:
Slechte kwaliteit van uw wifi-signaal: wat te doen? KLIK_HIER

groetjes, Elsa

Reageer