Wi-Fi bridge versus Ruckus

  • 5 September 2015
  • 24 reacties
  • 1378 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik heb nu een BBOX3 en vraag me af of ik mijn Ruckus beter vervang door een Wi-Fi bridge? Ruckus werkt prima maar met een Wi-Fi bridge win ik wat plaats omdat de zender al in de BBOX zit. Heeft iemand ervaring met de WiFi bridge? Werkt dit ook voor HD kanalen?



24 reacties

Eigenlijk is de functie van de Ruckus dezelfde als van de wifi bridge dus heb je evenveel kans dat die goed werkt als het nu met de ruckus werkt.


Die werkt ook voor HD kanalen
Ter info: vanaf hier ▬► wifi bridge specificaties , en er onder .
Reputatie 2
Badge
mooi, op die Wi-Fi bridge zitten 2 Ethernet poorten, als ik er 1 met de decoder verbind kan ik in op andere poort een computer verbinden?
Inderdaad dit kan je doen,


ik weet niet vanbuiten of er op de eerste modellen twee ethernet poorten zaten, ik denk van niet want er waren er die er een switch op ansloten om zo een decoder en een pc er te kunnen op aansluiten.
Reputatie 2
Badge
ok dat ga ik dan eens proberen
Inderdaad volgens de tekening van Proximus zijn er blijkbaar 2 ethernet poorten



Reputatie 7
Badge +1
Het enige voordeel van Wifi-bridges is de combinatie met een b-box3, omdat je er dan maar één nodig hebt. Een 2e LAN-verbinding naar mijn TV voor internet is voor mij niet echt nodig, al is er in mijn Smart-TV wél een ethernetingang (doe ik nu met Wifi), maar voor anderen, die meerdere TV's hebben of een internetverbinding in de buurt van of in hun TV willen allicht wel.


In combinatie met een b-box2 is er weinig voordeel van Wifi-bridges tegenover Ruckus-zenders/ontvangers, buiten misschien de 2 LAN-uitgangen, maar dan moet je b-box al zeker in full routed staan, wat nu wel standaard geworden is (hoofdzakelijk voor Netflix via dde decoder), maar vroeger wel voor problemen heeft gezorgd.
Maar die tweede ethernet poort was er bij de eerste wifi bridges ook niet volgens mij, alleen maar bij de recente ac modellen (TG234) zoals je hier staat als je surft naar ▬►wifi bridge specificaties
Ik heb nog een van de eerste wifi-bridges en daar is idd maar één poort voor de decoder.
Inderdaad alleen de nieuwe wifi-bridges, ac types, hebben er twee


@RolandT


heb je het nu al geprobeerd?
Reputatie 2
Badge
@Elsa mijn plan is om er zaterdag een te gaan kopen (als er een versie met 2 poorten is). Ik heb een A/V receiver die enkel wifi heeft met een externe dongle dus een ethernet kabel zou beter zijn.
Ok, Inderdaad je zal er zeker moeten naar vragen dat je deze krijgt met twee poorten en die zou dan ook wifi ac norm moeten ondersteunen volgens mij,


net als de nieuwe bbox3 die ac norm nu ook ondersteunt.
Reputatie 2
Badge
ik heb er dus een gekregen met maar 1 poort:-) , verbinding is wel op 5G dus kan ik de zender weg doen. maar aan de ontvanger kan kan ik dus niet doen wat ik wou


waren er dan geen in stock met twee ethernet poorten?


Of je had mss moeten vragen of je hem kon omruilen in geval er binnen kwamen?


Staat er iets van wifi-ac vermeld?


Je kan natuurlijk daar een switch ophangen om meer poorten te hebben !!
Reputatie 2
Badge
de bridge hangt aan de BBOX3 5G WiFi dus dat is wel ac.


Switch kan natuurlijk maar ik wou wat plaats winnen door die tweede poort te gebruiken. De handleiding in de doos toont wel 2 poorten maar er is er maar 1.De locale Proximus shop is niet de meet gezellige winkel, daar ga ik alleen als het echt niet anders kan. Dus ga ik morgen toch maar eens een switch halen bij mediamarkt of ergens anders.
Die hebben altijd op GHz gewerkt zoals Ruckus ook trouwens, maar dat was niet op wifi-ac, dus dat wil niet zeggen dat je wif-ac versie hebt, trouwens volgends de inlichtingen die ik van een technieker gekregen heb zou je in dit geval ook 2 ethernet uitgangen moeten hebben, dus ik vrees ervoor dat je n iet de nieuwste versie hebt!
Reputatie 2
Badge
Speedtest geeft mij een download van 60Mbps over de Wi-Fi en dat lijkt prima voor de TV en nu ook mijn A/V receiver (via switch).


Die AV receiver had wel een externe wifi dongle maar dat was rommel en met devolo kreeg ik niet meer dan 10Mbps op dat stopcontact aan mijn TV. Voor de receiver is het internet voornamelijk om met mijn ipad app te kunnen bedienen en heel soms voor muziek streaming.


Dus ben ik nu af van de Ruckus zender op mij bureau en aan de TV staat die bridge ipv de Ruckus ontvanger, switch zit verborgen in de kast.


Al mijn andere toestellen werken al een paar jaar op ac WiFi van mijn Apple wifi router.


Neemt niet weg dat ik toch 'niet happy' ben met Proximus die mensen hun oude rommel blijft verkopen. Heb dit al eerder gehad met de bbox2 en met de decoder.
Ik heb ondertussen van een paar anderen ook gehoord dat ze geen wifi-ac-bridges meer hadden in stock in het PX center waar ze geweest zijn !!!

Wel was de bbox3/T-wifi-ac in stock en enkel de bbox3/S-wifi-n.

Speedtest geeft mij een download van 60Mbps over de Wi-Fi



als je Wifi-ac hebt zoals de bbox3-ac dan kan je eigenlijk niet testen met een html gebaseerde speedtest aangezien je beperkt wordt door je modem sync snelheid en de cap van je abonnement. Maar de apparaten die ac ondersteunen die op je wifi ac netwerk hangen kunnen daar dan wel van profiteren natuurlijk.
Heb eens de test gedaan met bbox3/T-wifi-ac en dit met laptop op met wifi-n kaart en bereik zelfde resultaat als u met wifi-n bridge



Reputatie 2
Badge
ja wat je meet zijn de limieten van je proximus lijn en niet van je wi-fi verbinding. Maar naar de decoder komt toch alles van bij proximus, dus dat zijn dan ook de limieten. Zou inderdaad wel een idee om mijn apple wifi eens te vergelijken met de wifi bridge voor in-home streaming, speedtest naar mijn NAS;-)
@Roland, Op die wi-bridge die je hebt is dit de een TG233, kan je dat ergens op een sticker zien ?
Reputatie 2
Badge
Ja het is Technocolor http://www.technicolor.com/en/solutions-services/connected-home/connected-home-devices/wireless-access-points" target="_blank


Dan hebben ze inderdaad niet het wifi-ac type meegegeven! vandaar dat je maar één ethernetpoort hebt.

Reageer