Skip to main content

Welkom bij Belgacom TV

• October 24, 2013
  • 1 reactie
  • 141 Bekeken

Onze oude decoder gaf het op (oud is relatief en bij Belgacom moet je je daar niet veel van voorstellen). Mijn dochter is een nieuwe gaan halen en dat ging vlot (dat is ook het enige dat vlot gaat). Alle stappen van de handleiding gevolgd maar het ding blijft software downloaden. Mijn zoon (Master IT-elektronica en bezig aan zijn doctoraat) is een stuk verder gekomen maar toen kwam het scherm waar je de code moet ingeven voor kinderbescherming. Niets te danken, dat is een gratis dienst van Belgacom! Wij hebben daar nooit van zijn leven gebruik van gemaakt maar nu moet je die code wel ingeven om verder te gaan. De code van de handleiding werkt niet (ook niet na het resetten naar de fabrieksinstellingen) en alle andere eenvoudige codes ook niet. Nogmaals: die instelling interesseert ons geen bal maar Belgacom vindt dat we er niet zonder kunnen dus moet dat zo wel zijn (wij zijn immers een stelletje idioten en moeten tegen onszelf beschermd worden).

Ik ben blij dat de TV mij niet interesseert dus kijk ik van aan de zijlijn hoe mijn kinderen dat gaan oplossen. Waarschijnlijk gaan ze morgen via de klantendienst proberen. Dat wordt hilarisch! Ik heb nog in Tito's Joegoslavië geleefd en heb dus ervaring met staatsbedrijven maar dit slaat alles.

Gegroet kameraad Belgacom!
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

1 reactie

• October 25, 2013
Hallo Dado,

Bij de registratie van een decoder wordt er inderdaad een pincode gevraagd, standaard is deze 1234. Indien dit niet wordt aanvaardt, betekent dit dat de pincode gewijzigd werd in het verleden, en dat kan enkel gebeuren door de gebruiker.
In het geval dat niemand zich nog die pincode kan herinneren, kan je via de technische dienst (0800/22800) de pincode laten herzetten naar 1234.

Met vriendelijke groeten,

Eva