welke gegevens

  • 15 January 2015
  • 12 reacties
  • 479 Bekeken

Weet soms iemand hoe die sleutel die je daar moet opgeven om je wifi verbinding in orde te brengen. Hoe die aangegeven staat op die b box3?Ik heb die nu van de muur gehaald zodat ik die stikker kan bekijken,maar daar staan meerdere gegevens op dan ik dacht en ik krijg die verbinding niet gemaakt.

12 reacties

hallo Ken




op de bbox 3 op de stiker van achter noemt dat wirless key (is hoofdleter gevoelig)


de inlog om in te loggen op je router met interne ip 192.168.1.1 is user (hoofdleter gevoelig)


moet je nog iets weten laant maar horen.ja
Reputatie 2
Badge +1
Je dient het paswoord te gebruiken dat in het vet staat gaat gedrukt achter Wireless Key.


Derde lijntje op de sticker



Eerste en tweede lijn geven de naam van je netwerk aan (SSID) voor zowel 2.4GHz als 5GHz


vierde lijn is het paswoord om in te loggen op het menu van de BBOX, waar je oa ook je paswoord voor het wifi netwerk desgewenst kan aanpassen.
Elsa


dat is goe gezien dat is zeker duidelijk ja


Ik doe mijn best om zo duidelijk mogelijk te zijn knipoog
Bedankt andy ik zal iets laten weten.
Ik versta het niet,hij zegt dat de netwerksleutel niet klopt.
U vindt de naam van uw netwerk (Wireless Key) en wachtwoord (User password) op de sticker op de onderkant van uw


modem:





Rust uw pc uit met een draadloze adapter als uw pc nog niet over een draadloze netwerkkaart beschikt.


Onder Windows 8


- Klik op het de draadloosnetwerkicoon rechts onderaan uw scherm.

Er verschijnt een lijst met de beschikbare netwerken.

Selecteer uw draadloos netwerk, klik daarna op ‘ Verbinding maken ’.


- Daarna kunt u ofwel de beveiligingssleutel manueel invoeren en op ‘ OK ’ drukken, ofwel uw wifi automatisch instellen door 2 seconden op de WPS knop van uw modem te drukken. Het WPS-lampje van uw modem begint dan te knipperen.

De verbinding tussen uw PC en uw modem komt dan automatisch tot stand.


- Daarna volgt u de instructies op het scherm.
Hoe past u het wifi-wachtwoord aan?


  1. Sluit voor u begint uw computer met de kabel aan op uw modem (gele LAN-poort). Aangezien u de configuratie van het draadloze netwerk gaat veranderen, is het belangrijk dat uw pc via de netwerkkabel op internet aangesloten blijft.
  2. http://192.168.1.1/" target="_blank op http://192.168.1.1 met een recente internetbrowser.

Er zijn 2 mogelijkheden:

  • Indien uw modem beveiligd is wordt u gevraagd om de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw aansluiting in te vullen om toegang te krijgen naar het configuratiemenu. Uw gebruikersnaam vindt u terug op uw welkomstbrief (voer de gebruikersnaam met de extensie @skynet.be in), het standaard gebruikerswachtwoord (User Password) vindt u terug op het label op de achterzijde van uw b-box 3-modem. Scherm om toegang te krijgen naar het configuratiemenu
  • Indien uw modem niet beveiligd is gaat u rechtstreeks naar de volgende stap.

  • Klik op de frequentieband (2,4 GHz of 5 GHz) in het linkergedeelte van uw scherm (het wifi-netwerk van uw b-box 3-modem gebruikt de 2,4 GHz-band en de 5 GHz-band).

Voer in dit scherm de volgende acties uit:

  • Beveiliging: selecteer WPA2 in het dropdown-menu.
  • KeyPassPhrase: voer een WPA-sleutel in van 8 tot 63 karaters in zonder spaties, accenten of speciale tekens. Onthoud deze sleutel goed want ze zal gebruikt worden door alle toestellen die zich op uw draadloze netwerk aansluiten.
  • Klik vervolgens op de knop OK om uw wijzigingen te bewaren. Wijzig de netwerksleutel

Het wachtwoord van uw wifi-netwerk is nu gewijzigd.
Elsa zou jij niet beter naast mij komen zitten?
als ik weet welke wifi verbinding ik heb Elsa dan kan ik toch gewoon onderaan op die 5 streepen drukken en die netwerk sleutel opgeven die op die box staat en dan moet normaal die verbinding in orde zijn.En dan hoef ik niet naar jouw intellectuele uitleg te horen.cool




Ik wil nu niet kwetsend overkomen hoor.frons
Inderdaad dat was de bedoeling
Ja,maar bij mij werkt geen één van die codes dus geef ik het op,en werk ik zolang ik hier internet heb met de ethernetkabel.Ik ga straks of morgen na de voetbal de prijzen eens vergelijken met internet bij telenet;Want daar kan je een pack met telefoon nemen en is dit goedkoper.Ik heb Netflix toch niet nodig dus naar verbruik moet ik hier niet zien.

Reageer