Beantwoord

Welk telefonie-gedeelte zit er in Familus?

  • 19 April 2017
  • 8 reacties
  • 437 Bekeken

Reputatie 1
Het is mij niet duidelijk juist welk telefonie gedeelte valt onder het Familus-abonnement en de proximus website schijnt mij twee verschillende dingen te vertellen.

Als ik kijk naar de productfiche van de familus (https://www.proximus.be/dam/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/infofiche/Familus_with_TV_Bundle_NL.pdf) dan staat daar voor zowel naar vast als mobiel bellen gratis in de daluren en 74 cent per oproep in de piekuren. Dit komt van tarief en voorwaarden overeen met het Free Call National abonnement voor telefonie.

So far so good.

Maar als ik dan naar Free Call National specificaties ga kijken (https://www.proximus.be/nl/id_cr_freeos/particulieren/producten/opties/opties-voor-vaste-lijn/gratis-diensten.html) staat daar alleen bij dat het inbegrepen is bij Tuttimus, maar Familus wordt niet vermeld.

Hoe zit dat nu? Zit Free Call National nu in Familus of niet? Of heb ik naast Familus toch nog een ander telefonie abonnement zoals Free Call National nodig?
icon

Beste antwoord door KoenN 19 April 2017, 15:44

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Sarah2

Bij een Familus pack zit de Free calls nationaal (s'avonds & weekend) inderdaad ook inbegrepen.

Via onderstaande link kan je alvast meer info vinden

https://www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer_familus/particulieren/producten/familus.html


Met vriendelijke groeten

Koen
Reputatie 1
Hallo Koen,

Bedankt voor je snelle reactie.

Dus er is géén ander telefonie-abonnement nodig als je Familus hebt? (De link die je geeft is daar helaas niet duidelijk over.) Ik wil het alleen graag even bevestigd hebben voor ik naar de klantendienst bel, kwestie van geen gek figuur te slaan. Er wordt op mijn factuur namelijk vrolijk een tweede telefonie-abonnement aagerekend naast Familus.
Reputatie 6
Badge +3
Voor 74,95€ is telefoon inbegrepen, dus moet je naar totaal prijs kijken op de factuur.
Reputatie 6
Badge +3
Hey Sarah2,

In je pack zit alles al inbegrepen om gratis te bellen vanaf 17.00-08.00 en 24/24 in weekends en feestdagen. Op je factuur zie je inderdaad 2 producten staan (de huur van je vaste lijn en het abonnement free calls national/international waarvan enkel de huur aangerekend wordt).

Groetjes,
Lorentz.
Reputatie 1
Hmm, sorry het is mij nog altijd niet helemaal duidelijk.

Ik heb op mijn factuur staan: de Familus L voor 74,95€ maar daar wordt géén aparte vermelding gedaan van huur, en free call national wordt daar al helemaal niet vermeld. (Dat wordt alleen later vermeld bij verbruik.) Er staat wel 'phone line' onder de familus wat ik dan aanneem dat dat de huur is.

Verder op de factuur staat dan nog onder de melding 'andere tariefformules en kortingen' ook 'just National Anytime 300' voor 14€. Als de Free Calls National al in de Familus zit (maar daar niet vermeld wordt op mijn factuur) waarom wordt er dan nog een tweede telefonieabonnement aangerekend?
Reputatie 6
Badge +3
Die 14€ is een keuze-optie om onbeperkt nationaal te bellen. Deze optie is niet verplicht.
Uit de benaming "just national anytime" lijkt het me een oude optie te zijn die je vroeger ook al had.
De nieuwe naam voor onbeperkt bellen is "Unlimited Calls National"

Deze optie is enkel nuttig als je tijdens de dag regelmatig belt met de vaste lijn.
Het hangt er dus vanaf hoeveel je tijdens de dag belt of het al dan niet interessant is om deze optie te behouden.

De inbegrepen "gratis" optie bij Familus is onbeperkt bellen 's avonds en in het weekend. En betalen tijdens de dag (dure gesprekken!)
Reputatie 7
Badge +3
Hey Sarah2,

Free call national zit gratis in uw packprijs inbegrepen.

Just National Anytime 300' voor 14€. Daar kan je 300 minuten mee bellen naar vaste nummers in België overdag.

U kan dit ook opzeggen indien u dat niet meer wenst.

Groetjes,

Joël
Reputatie 1
Okee, nu is het mij duidelijk. Ik zie dat op mijn factuur bij het verbruik de National Anytime 300 is afgekort naar gewoon 'national' wat voor wat verwarring zorgde over welke tarifiëring er werd gebruikt.

Bedankt!

Dan is het nu aan mij om uit te rekenen of ik nog nut heb van de national anytime 300.

Reageer