Ik heb hier twee laptops staan. Ik probeer met beiden verbinding te maken met het netwerk "wifi-2.4-xxxx". Bij één laptop lukt dit probleemloos, bij de andere laptop mislukt dit steeds. Er volgt altijd een melding "geen internet, beveiligd". Ik schijn wel contact te hebben met het netwerk, maar ik heb toch geen internet.
Nu ben ik zelf geen echte computerleek, maar hier ben ik nu al twee dagen mijn tanden op aan het stuk bijten. Het lukt maar niet.
Iemand een idee?
Bladzijde 1 / 1
Heb je al eens geprobeerd eerst die aan te sluiten die je zo gezegd niet kan aansluiten? En sluit dan je andere aan. Ik heb mijn ook al eens aangesloten zonder die tekens in te vullen, eerst een kabel met je router verbinden (ethernet kabel) en als ik dan verbinding had probeerde ik die kabel uit te trekken; Lukt ook niet altijd.
Nu ben ik zelf geen echte computerleek, maar hier ben ik nu al twee dagen mijn tanden op aan het stuk bijten. Het lukt maar niet.
Iemand een idee?
dit kan je misschien verder helpen:
De probleemoplosser voor netwerken uitvoeren, gevolgd door netwerkopdrachten
Hi Martin,
In principe als je een verbinding draadloos tot stand ziet komen maar toch de melding krijgt lokaal/ geen internet, ..
betekent dit in feite dat de beveilingsinstellngen niet correct zijn ( of je bent met een ander netwerk verbonden dan jouwe)
Dus zeker checken of je verbonden bent met WiFi-2.4-8xxx
De wifi sleutel correct is
desnoods eens via netwerkcentrum het draadloze profiel helemaal verwijderen en opnieuw aanmaken
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_connect_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/hoe-verbinden-met-een-wifi-netwerk.html
beveiligingsprogramma op je device eventueel efkes uitschakelen, want misschien belemmert die de toegan..
In principe als je een verbinding draadloos tot stand ziet komen maar toch de melding krijgt lokaal/ geen internet, ..
betekent dit in feite dat de beveilingsinstellngen niet correct zijn ( of je bent met een ander netwerk verbonden dan jouwe)
Dus zeker checken of je verbonden bent met WiFi-2.4-8xxx
De wifi sleutel correct is
desnoods eens via netwerkcentrum het draadloze profiel helemaal verwijderen en opnieuw aanmaken
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_connect_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/hoe-verbinden-met-een-wifi-netwerk.html
beveiligingsprogramma op je device eventueel efkes uitschakelen, want misschien belemmert die de toegan..
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.