Ik heb hier twee laptops staan. Ik probeer met beiden verbinding te maken met het netwerk "wifi-2.4-xxxx". Bij één laptop lukt dit probleemloos, bij de andere laptop mislukt dit steeds. Er volgt altijd een melding "geen internet, beveiligd". Ik schijn wel contact te hebben met het netwerk, maar ik heb toch geen internet.
Nu ben ik zelf geen echte computerleek, maar hier ben ik nu al twee dagen mijn tanden op aan het stuk bijten. Het lukt maar niet.
Iemand een idee?
Beantwoord
Wel verbinding, maar geen internet
Beste antwoord door sabineb
Hi Martin,
In principe als je een verbinding draadloos tot stand ziet komen maar toch de melding krijgt lokaal/ geen internet, ..
betekent dit in feite dat de beveilingsinstellngen niet correct zijn ( of je bent met een ander netwerk verbonden dan jouwe)
Dus zeker checken of je verbonden bent met WiFi-2.4-8xxx
De wifi sleutel correct is
desnoods eens via netwerkcentrum het draadloze profiel helemaal verwijderen en opnieuw aanmaken
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_connect_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/hoe-verbinden-met-een-wifi-netwerk.html
beveiligingsprogramma op je device eventueel efkes uitschakelen, want misschien belemmert die de toegan..
Bekijk origineelIn principe als je een verbinding draadloos tot stand ziet komen maar toch de melding krijgt lokaal/ geen internet, ..
betekent dit in feite dat de beveilingsinstellngen niet correct zijn ( of je bent met een ander netwerk verbonden dan jouwe)
Dus zeker checken of je verbonden bent met WiFi-2.4-8xxx
De wifi sleutel correct is
desnoods eens via netwerkcentrum het draadloze profiel helemaal verwijderen en opnieuw aanmaken
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_connect_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/hoe-verbinden-met-een-wifi-netwerk.html
beveiligingsprogramma op je device eventueel efkes uitschakelen, want misschien belemmert die de toegan..
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.