Wel of niet betalen voor verbruik "Internet On Gsm 500 MB" ?

  • 17 July 2013
  • 1 reactie
  • 133 Bekeken


Hallo,


Ik ben een enorme leek op het gebied van gsm in combinatie met mobiel internet. ik ga mijn vragen daarom zo simpel mogelijk proberen te beschrijven.


Ik heb sinds kort een smartphone. Gisteren heb ik via e-services mijn abonnement veranderd in een Smart + 15 (120 minuten bellen, onbeperkt sms-en en 500 MB internet). Daarbij ook 'Internet On Gsm Acces Default' veranderd in 'Internet On Gsm 500 MB'. Dit laatste heb ik veranderd omdat met de default versie mijn internetverbruik gefactureerd werd (en dat bedrag liep behoorlijk snel op) en ik meen dat ik met de 500 MB versie gratis kan surfen tot 500 MB, zodat nadien de 500 MB van mijn abonnement begint. Klopt dit? Kan ik dan in totaal voor 1000 MB surfen, waarvan 500 MB gratis en 500 MB via abonnementsprijs Smart + 15? Klopt dit of haal ik dingen door elkaar? In feite heb ik die 'Internet On Gsm 500 MB' niet echt nodig, maar ik had schrik dat mijn internetverbuik gefactureerd zou blijven via 'Internet On Gsm Acces Default' en dat wilde ik voorkomen.


Verder is het zo dat ik thuis EDGE linksboven op mijn smartphone heb staan voor internet, maar als ik bv boodschappen ga doen dan staat er soms 3G linksboven op mijn smartphone ipv EDGE. Klopt het dat dit af en toe kan veranderen? Of heeft dit met mijn tariefformule en abonnement te maken?


Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en alvast hartelijk dank om mij het één en ander uit te leggen!

1 reactie

Beste Janine,

De gratis belminuten via Premium Club zal u volgende maand op uw factuur te zien krijgen. Deze belminuten zijn 1 jaar geldig totdat zij opgebruikt zijn. Er worden geen ongebruikte belminuten overgedragen naar de volgende maand bij Smart+ 15 tariefplan. Dit is niet meer van toepassing bij de recente tariefplannen.

Mvg Eva

Reageer