Skip to main content
Tot nu toe kon ik perfect programma's van belgacom-tv opnemen via de AV2 - aansluiting achteraan op mijn TV. Sedert vandaag heb ik enkel nog geluid maar geen beeld als ik opneem. Nochtans doet mijn scart het nog, want bij het afspelen van een DVD heb ik wel perfect beeld. Ik heb ook niets aan mijn bekabeling veranderd.

Kan iemand helpen?

Het kan natuurlijk nog altijd zijn dat je DVD video opname systeem van je DVD recorder het niet doet.

Heb je geen andere bron waarvan je eens kunt via je scart opnemen om er zeker van te zijn dat je dvd recorder goed werkt

Ik neem aan dat je de scartuitgang van je decoder met scart verbindt met je DVD recorder, en die dan weer met scart doorlust naar je TV (AV2).

Als je wilt opnemen van de decoder moet je TV zo afgesteld staan, dat je de decoderbeelden op je TV kan zien via je DVD-recorder, dus TV moet op AV2 staan, ae kan je niet zien wat je opneemt, en weet je ook niet wat je opneemt..Het zelfde geldt voor het overkopiëren van de decoder (op harde schijf of van het netwerk). Je moet die programma's gewoon afspelen via je DVD-recorder die doorgelust is naar de TV. Je kunt best met de pauzetoets van de decoder starten nadat je de opnamefunctie van de DVD-recorder hebt gestart. Stukken die teveel zijn kan je dan daarna op de DVD-recorder wegknippen vooraleer je ze eventueel naar een DVD-schijf kopiëert om bij te houden.

Is je decoder met een 2e scart rechstreeks met je TV verbonden ook aan de AV1, of eventueel met een HDMI kabel aan de HDMI1 van je TV? Dat geeft voor live kijken en voor op de decoder geregistreerde programma's mogelijk nog beter beeld en klank, zeker met HDMI, als je HD kijkt.

Heb het ondertussen gevonden. Mijn TV is met de decoder verbonden via HDMI 1. Mijn dvd-recorder is met de TV verbonden via een scart op AV2. Tot nu toe werkte dit perfect, maar nu niet meer. Mijn probleem is opgelost als ik ook de TV met de decoder verbind via een scart (AV1)en mijn HDMI-kabel uittrek. Zo kan ik weer opnemen met geluid. Best onhandig en wel degelijk een noodoplossing

Het blijft toch een raar verhaal hoor Marcel. Als je decoder met een scartkabel via je DVD-recorder naar de AV2 ingang van je TV doorgelust is, kan die rechtstreekse verbinding tussen decoder en TV met een HDMI-kabel (in HDMI1) toch normaal geen invloed hebben op de weergave van je DVD-opnames. Je moet toch de menu's van de decoder zien (via de DVD-recorder) als je de TV op AV2 zet ? Je moet dan op je DVD-recorder wél ook de betreffende scartingang die van de decoder komt, kiezen natuurlijk.

Ja HDMI en scart zijn niet verenigbaar.

Da's flauwe kul hoor. Mijn decoder is met een HDMI rechtstreeks verbonden met de TV, en de 2 scartuitgangen zijn via 2 DVD-recorders doorgelust naar scart1 en 2 van de TV. Een van de DVD-recorders is bovendien nog eens extra met een HDMI naar de TV - HDMI2 doorgelust. Nog nooit beeld-of geluidsproblemen gehad. Je moet alleen wat opletten dat je op de juiste ingang staat.

Reageer