Wegvallen verbinding ?

  • 29 September 2015
  • 13 reacties
  • 589 Bekeken

Ik heb op sommige plaatsen dat mijn verbinding wegvalt en ik niet meer kan bellen en dus ook niet bereikbaar ben.

Ik heb al geprobeerd met een andere sim-kaart maar zonder resultaat.

Ook de telefoon al terug gezet naar fabrieksinstellingen maar zonder resultaat.

Nu was mijn vraag of dit aan mijn smartphone(Motorola Moto G) kan liggen ?

En kan het dat het toestel een mindere verbinding zou hebben en is het dan te herstellen of zou hij bij defect helemaal geen verbinding meer hebben ?

13 reacties

Ken je niemand waarvan je eens een gsm kunt lenen om dan vast te stellen of je op die plaatsen ook geen bereik meer hebt, zo zou je kunnen vasstellen of het aan je smartphone ligt of niet.

Het kan ook zijn dat daar op die plaatsen de veldsterkte van het Prox signaal laag is en het kan ook dat selectiviteit van je smartphone er op achteruit gegaan is zonder daarom volledig defect te zijn.

Je kan ook de plaatsen doorgeven waar de ontvangst slecht is via één van deze wegen zoals opgegeven op hun site:

Proximus op de sociale netwerken:

- https://twitter.com/proximus/with_replies" rel="nofollow" target="_blank <= (hier krijg je het vlugst antwoord)

- https://www.facebook.com/proximusBe/posts_to_page" rel="nofollow" target="_blank

- http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank

(! op deze sociale netwerken best gebruik maken van een privé bericht om je privé gegevens door te sturen aan de Proximus medewerkers

Of telefonisch

- http://support.nl.proximus.be/app/contact" rel="nofollow" target="_blank


Mijn dochter heeft een Motorola Moto E met dezelfde provider(Proximus). Zij heeft daar ook een mindere verbinding maar is wel steeds bereikbaar en kan ook steeds bellen, dus ze valt zeker niet weg.De dekking is op die plaats minder van Proximus dat weet ik al.

Mijn vraag is alleen zou men iets aan mijn toestel kunnen doen(nieuwe ontvanger erin) zodat ik een betere verbinding heb ? Ik heb weinig zin om het gaan op te sturen en dan geen resultaat te hebben. Bij Motorola zeggen ze 'dit is niet normaal' toestel opsturen.
Om daar serieus op te kunnen antwoorden zou je al iemand moeten kennen die het zelfde toestel heeft

en ook al een ander ontvanger heeft laten inbouwen.

Nu kan dat wel goed zijn dat ze ondertussen voor dit toestel een beter dus selectiever ontvanger hebben

en ze van het probleem op de hoogte zijn omdat het nog voorvalt!
Nog iets, het is trouwens ook moeilijk om modellen te vergelijken want de ene heeft een gevoeliger ontvanger t.o.v. de andere.
http://www.9lives.be/forum/phones-tablets/940336-motorola-moto-37.html" style="color: black; text-decoration: none; Ter info : hier nog iemand die er over klaagt blijkbaar:


Ik heb sinds vorige week de Moto G 2014. Daarvoor had ik een LG L7 II.

Twee zaken vielen mij direct op.

Wat me nu direct opviel was dat ik hier in huis geen 3G verbinding heb maar alleen 2G.

Nu merkte ik ook wanneer ik op mijn werk binnen ben ik ook geen 3G verbinding heb en de instellingen zijn hetzelfde gebleven.

Met mijn LG had ik overal 3G.

Nu was mijn vraag kan dit een instelling aan de Moto g zijn of heeft deze gewoon een slechte ontvangst ?


Ik merk geen enorme verschillen maar wel dat die van mij helemaal niet bereikbaar is.

Toestel is nog maar van feb 2015.

Vreemde is dat de Moto G op zoveel sites en magazines werd verkozen tot best smartphone in die reeks en dat ik dit daarom zo vreemd vindt.

Wat zou jij doen ?
Net nog eens getest.

Achteraan in huis vlakbij de raam :

Moto E met Proximus -85dbm, 13ASU

Moto G met Proximus -107dbm, 3ASU


Vooraan in huis vlakbij de raam :

Moto E met Proximus --97dbm, 8 ASU

Moto G met Proximus -105dbm, 4ASU
Uit deze gegevens kan je niet echt besluiten dat een vervanging van de ontvangstmodule echt de problemen zal oplossen.

Eigenlijk kunnen dat alleen de technische specialisten van Motorola zelf dit echt weten, maar die moet je dan ook eerst vast krijgen zeker.
Ik heb de mensen van Motorola al gesproken en zij zeggen opsturen dus misschien toch maar eens doen dan.
Als je nog in de garantieperiode valt kan je er zeker niet veel bij verliezen.
Beste Peter,
Indien u dit toestel via Proximus gekocht heeft, heeft u daar 2 jaar garantie op.
Bij een defect aan het toestel kan u contact opnemen met ons herstellingscentrum op het nummer 0800 15 690 om meer info te krijgen over de herstelling van het toestel.
Wij willen gerust uw sim kaart even nakijken maar ik vermoed dat het probleem toestelgebonden is omdat u de juiste testen reeds uitgevoerd heeft.
Indien u toch een check wilt van de sim kaart, gelieve uw nummer en klantnummer door te geven via een privé-bericht.
Met vriendelijke groeten,
MR
Ter info:


Als het defect onder de garantievoorwaarden valt, herstellen of vervangen we gratis uw toestel.


  • Als het toestel niet meer onder garantie is, geven wij u vrijblijvend een schatting van de herstellingskosten. U kunt dan nog beslissen of u de herstelling wilt laten uitvoeren of niet.

De exacte garantievoorwaarden vindt u terug op uw aankoopfactuur of verzendnota.

Vraag, indien nodig, hiervan een duplicaat aan bij onze klantendienst.



Er zijn verschillende manieren om ons uw defecte toestel te bezorgen. Deze zijn afhankelijk van uw aankoopmethode.



  • Hebt u uw toestel in een verkooppunt gekocht?

    Breng uw gsm of tablet (zonder simkaart of accessoires) naar het verkooppunt waar u het hebt gekocht en vraag advies aan een verkoper.

    Uw kasticket geldt als garantiebewijs.
  • Hebt u uw toestel online gekocht?

    Bel onze hersteldienst op het nummer 0800 15 690 en stuur uw gsm of tablet (zonder simkaart of accessoires)

    kosteloos naar ons op via een http://www.kiala.be/nl/locateandselect" target="_blank.

    Wij verwittigen u zodra uw toestel hersteld is.

    U kunt het dan opnieuw afhalen in uw Kiala-punt.

    Uw aankoopfactuur geldt als garantiebewijs.
    [/list]
    OPGEPAST!

    Bij herstelling worden alle gegevens op uw toestel gewist.


    Probeer indien mogelijk vooraf een back-up te maken van uw bestanden.



Bedankt voor de info, ik ga het toestel opsturen.

Reageer