Vraag

Weg vallende wifi verbinding

  • 30 december 2017
  • 3 reacties
  • 776 Bekeken

Sinds enkele maanden word ik geteisterd door een vervelend probleem.
De wifi verbinding valt weg na wel bepaalde tijd. heel vervelend als je midden in een video gesprek zit, die hier sowieso al moeizaam verlopen wegens gebrek aan bandbreedte.
Wat gebeurd er nu net?
Na een tijd (meer bepaald een veelvoud van de leasing time: proefondervindelijk bepaald) valt de wifi verbinding weg, de meeste toestellen hebben hier geen al te groot probleem bij en schakelen zelf over van de router naar de acces point of omgekeerd.
Mijn laptop daarentegen, die komt volledig zonder netwerk te zitten en deze herstelt zich pas na een heropstart van de laptop...
Eerst dacht ik, zal wel aan mijn toestel liggen. maar nu komt een kennis tot bij mij met exact hetzelfde probleem!
Momenteel heb ik de Leasing-time op 24u gezet, en is het probleem merkbaar minder. Het kan echter wel niet de bedoeling zijn om op deze manier dit gaan op te lossen.
Zijn er nog mensen met dit probleem? en eventuele oorzaken/oplossingen?

3 reacties

wel raar ik zou dan verwachten dat uw AP evengoed het probleem moet ondervinden (toestellen die via AP verbinding maken) omwille van de leastime, want het is toch de bbox die dit bepaalt?
Sedert de laatste versies van windows 10 heb ik dit probleem niet meer op mijn laptop maar met windows 8 en 8.1 had ik dit ook af en toe voor.
Ter bijkomende info:
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html
>
Elk toestel heeft er last van, enkel mij laptop doet er ook echt moeilijk over. laptop beschikt over de laatste updates, drivers zijn in orde, etc.
is het toestel verbonden met de AP? de verbinding wordt verbroken, en toestel schakelt zelf over naar de bbox.
is het toestel verbonden met de bbox? de verbinding wordt verbroken, en toestel schakelt zelf over naar de AP.
In beide gevalle (laptop buiten beschouwing) is het telkens een kwestie van maximum een 10-tal seconden en het leven gaat weer gewoon verder.
De wifi verbinding zelf is optimaal, deze is zelfs vergelijkbaar met de kabelverbinding die ik hier binnen huis heb. Uiteraard wel iets minder stabiel en wat meer jitter, maar laten we dat even buitenbeschouwing houden.
Ik weet niet of het enigszins zou helpen om eens de bbox3 te resetten
Bij resetten is het wel zo dat als je ergens instellingen zelf veranderd hebt dat je die ook na reset zelf weer moet invoeren.
Je zou al eerst kunnen proberen met herstart (stroom 5sec onderbreken) en nadien eventueel een reset proberen als herstart geen soelaas brengt.
reset bbox3 zie >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

anders als het probleem niet opgelost geraakt een gratis happyhouse technieker een aanvragen > via http://proximus.be/happyhouse

Of mss zullen de proximus medewerkers als ze hier op het forum passeren voorstellen om de bbox3 eens om te ruilen ?

Reageer