weer verwijderen van 2 duitse zenders !!


hoezo permitteert Proximus zich telkens weer zenders zomaar te verwijderen zonder hun klanten te verwittigen ???


waarom is nu ProSieben en Sat 1 weeral uit de ether genomen ?????

26 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ik vind het ook zeer spijtig dat er twee Duitse zenders verdwijnen, maar het werd wel aangekondigd door Proximus op de facturen in maart. Op 13/05 zo werd gezegd.


Reputatie 6
Badge +2
Die Duitse zenders ProSieben en Sat1 werd 2 jaar geleden in het aanbod toegevoegd ter vervanging van ARD en ZDF, echter 10 maanden later dus op 15 maart 2014 werden ARD en ZDF terug in het aanbod opgenomen dus die 2 vervangende zenders waren in feite overbodig geworden doch heeft Belgacom die 2 zenders nog niet verwijderd omdat men nog aan een contract vast hing en deze vroegtijdig beëindigen zou een schadevergoeding wegens contractbreuk tot gevolg hebben.


Nu is dat contract echter afgelopen en het spreekt vanzelf dat Proximus dat contract niet heeft verlengd en dus zijn ze nu verplicht om die 2 zenders uit aanbod te halen.


Zoals Marleen zei heeft Proximus wel degelijk de abonnees op voorhand verwittigd hetzij via de facturen hetzij via de pers hetzij via de infokanalen.
Reputatie 7
Badge +1
Dit werd al enige tijd aangekondigd op het infokanaal nl. dat die op 13/05/15 zouden verdwiijnen en dat ARD, ZDF en RTL blijven.Bij Telenet zijn die overigens al langer weg.
Men hoeft dit niet aan klanten te vragen wat voor zenders ze wel of niet plaatsen in hun volledig uitzend bestand.Daar heeft een operator zelf de vrije keuze in.Wil je zelf zeker zijn en de meeste kans hebben dat je die zenders behoud,zal je voor een schotel moeten gaan.Een operator moet enkel letten dat de niet commerciële zenders (hoofdzenders) van het betreffende land waarin men woont beschikbaar zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Toen Bellens ARD en ZDF er afhaalde, kregen we Sat1 en Prosieben (+RTL) in de plaats. Leroy heeft ARD en ZDF teruggebracht en heeft het contract met Sat1 en Prosieben gewoon laten aflopen en niet verlengd. Ervoor naar Telenet gaan helpt ook niet, dus match nul.
Het spijtige bij proximus is ook dat er bijna ook geen nieuwe zenders dan in de plaats komen.Het lijkt me net op de processie vanEchternach.3stappen vooruit en 2 naar achter.En dat kan duren.
Ervoor naar telenet gaan weet ik niet,je moet ook alle voordelen zien hé sinjoor en nadelen die hier volgens velen zijn.Want ik heb er dan nooit gehad wat ik ook vreemd vind.Maar als je nu ziet met 2000 films en series aan 0€ is telenet tegenover vroeger 50€ of meer goedkoper geworden.En over Duitse zenders gesproken zit je hier toch nog altijd met 5 zenders.En proximus denk ik niet.Ook het aantal zenders is veel meer,Als je het abonnement play-more neemt heb je zeker al een 80 tal zenders.En vele radio zenders waarin music choiche ook nog eens zit. En je hebt nog eens de gratis prime films in HD.Ik denk dat dit toch heel wat meer plus punten zijn dan bij proximus.
Beste Marleen, ik LEES mijn facturen niet, is bestendige opdracht.


Beste Alexander, ik heb nergens een melding gezien, noch in de pers (waar ik dagelijks op kijk), noch op infokanalen (waar ik nooit op ga kijken). Er zijn in deze digitale wereld betere manieren om klanten te verwittigen. Als ze het op het scherm kunnen zetten de dag dat het verdwijnt, kunnen ze het even goed voordien paar maal melden mits een flash. Maar bij Proximus kan je dus maar beter constant op die infokanalen gaan kijken want what's next ? En contractbreuk is zever, ze willen het er gewoon niet bij betalen, maar wel aan klant meer gaan vragen. Waarvoor trouwens ? Voor het zoveelste overbodige sport- of kinderkanaal ?!


Klopt wat Ken zegt : schotel is beste oplossing want we leven in een bananenrepubliek wat digitale tv betreft in België, vandaag heb je het, morgen niet meer !


Wanneer verloopt dan het contract met RTL, want ook die zender kwam als ARD, ZDF en WDR verdwenen...? Of moet ik nu constant op facturen, infokanaal of pers (welke trouwens) gaan kijken welke zender er binnenkort weer zal verdwijnen ?


Nee Sinjoor, zo behandel je klanten echt niet, ik werk in een dienstverlenende (wereldwijde) sector en als we zoiets moesten bezigen lagen we al lang in de prullenmand bij klanten !
Ja,Niki het is allemaal koffiedik kijken wanneer die zender RTL ooit zou kunnen weg gaan;Voorlopig zit hij nog bij beide operators,maar dit kan in een mum van tijd veranderen.bij telenet is dit niet zo erg omdat je weet dat er daar meestal nieuwe zenders voor in de plaats komen;Enkel hier is dit een ander probleem.
Dan is Telenet toch standvastiger met het behoud/verwijderen van kanalen schijnbaar...


Een vriend stuurde deze link, is in de duitse taal maar vertelt een hele andere reden dan einde contract voor het verwijderen van de 2 zenders.


Zoals ik al dacht : weer te duur ... http://deredactie.be/cm/vrtnieuws.deutsch/landundleute/1.2329061
Ik heb 5 maal bij proximus geweest,en steeds tevreden geweest dus geen klagen tot nu.Maar daar ga ik nu weer niet over beginnen.De bedoeling dat ik hier kwam was ten eerste het voetbal en de tweede klasse die gratis is.Maar nu iq dit niet meer nodig want er zitten volgend jaar toch 6 ploegen in eerste en de rest probeer ik wel via ps te zien.Enkel nog het juiste kanaal vinden.En ook de natuurzenders waren er prachtig;Maar als je nu ziet wat telenet heeft met zijn play-more;twijfel ik geen seconde meer.Ik heb een tijd beide gehad,maar het was voor mij te duur omdat ik bijna 11 jaar werkonbekwaam ben.
Ja zender weg nemen en de factuur de hoogte in, wel zit het aanbod


vol met Franstalige zenders waar ik persoonlijk geen bal aan heb.


Dan denk ik dat er maar een oplossing voor is en dat is een schotel antenne plaatsen
Ja Jaak dat is ook normaal bij proximus dat er zoveel Franstalige zenders zijn omdat zij het hele Belgische grondgebied bestrijken en telenet niet.Als ik een schotel moest kunnen zetten zou die er ook lang staan.maar dit is onmogelijk,omdat men niet op mijn appartement kan.De dakraam kan niet open.Daatvoor moet men eerst op het gelijkvloers een raampje inslaan en dan kan men boven op het derde een mechanisme ingang steken om die raam te openen.Dus als er ooit een brand uitbreekt kan ik nooit weg via het dak,want ik woon op het derde.Ik moet eerst naar beneden dat raampje inslaan,terug naar boven hollen.Daartegen ben ik al lang door de rook en dampen dood.Wie op dat gedacht is gekomen heeft nog minder hersenen dan een worm of een mier.Zelfs een brandladder is niet aanwezig,daarvoor moet je om de hoek springen zoals Jean Clode Van Damme dat deed.En moet je weten dat deze flat voor mensen boven de 70 jaar is;


Dag Ken ik heb eens op internet gesurft en ik denk dat tv Vlaanderen de beste oplossing bied.


Deze bieden de normale tv zenders aan plus 400 gratis zenders, je moet eens kijken ze


hebben misschien ook een oplossing voor jou probleem ?


Wat dat dakvenster betreft normaal moeten die toch automatisch open gaan bij brand?


Bij jullie is het dan helemaal niet volgens de voorgeschreven veiligheid, maar hopen dat er geen


brand komt.
Ja,je hebt gelijk je zegt normaal.Ik zal je even uitleggen hoe ik woon.Voorlopig ben ik 11 jaar werkonbekwaam en moet ik dus ook nooit meer gaan werken.Maar vroeger woonde ik in nr 20 kleine flat 36 vierkante meter,en veel te klein om daar een hele dag op één kamer te zitten mijn hele leven.Nu hebben ze het cafe naast mij plat gegooid,dit was fajiet gegaan;Dit heeft bijna 3 jaar geduurt tot daar 4 appartementen stonden.Ik ben dan daar gaan wonen nr 18.Koepel vroeger was één die je met de hand kon opendraaien,de deze,daar hebben ze dat gat groter gemaakt en er een andere ingestoken.De uitleg heb ik je al gegeven.De uitleg die je kreeg van de aannemer en huisbaas is dat dit nu verplicht word door de brandweer.Ik heb zelf nog geen terras,geen brandladder;Wij worden slechter behandelt dan ratten.Als ik wist wie ik moest bellen voor te komen zien deed ik het meteen want dit is mensonwaardig.Bij een brand mag je niet met een lift.die trap zou ook goedgekeurd zijn door brandweer.Als je,je vertrapt ben je morsdood.Die leuningen bedstaan uit 3 stukken waarvan er nu al verschillende los staan.
Reputatie 6
Badge +2
Dan raad ik je aan van naar de dienst huisvesting van uw gemeente te gaan want normaal kunnen ze de woning daarvoor onbewoonbaar verklaren, natuurlijk zal dat niet meteen gebeuren,ze zullen eerst komen kijken en indien men tot ondervinding komt dat de toestand niet veilig is dan zullen ze uw huisbaas aanmanen om dat in orde te brengen zoniet dan wordt de woning op bevel van de burgemeester onbewoonbaar verklaard.


Natuurlijk zal jij bijgevolg het kind van de rekening zijn aangezien je dan binnen de maand buiten moet en naar een andere woonst zal moeten uitkijken.
Dat is inderdaad wat anders dan de cache leegmaken lach
Maar dan kan ik misschien wel een schotel zetten.
We hebben voor 1 tv telenet genomen eindelijk bbc entertainment in het vlaams ondertitelt wat bij proximus tv niet het geval is en daar hebben ze nog 2 duitse zenders Vox en Nt-TV die wel goed zijn die ook niet in het aanbod van proximus tv zitten dus meer duitse zenders bij telenet.




Met de andere blijven we bij Proximus


Nu nog een kastje kopen dat ik kan gebruiken voor van de een tv naar de andere te switchen en dan kan ik op de andere ook bbc entertainment in het nederlands bekijken.
Die ceo's van PX en TN verdelen de koek, maar dan wel achter de schermen van het toneel knipoog


Wat ik mij afvraag is als de zenders beslissen omtrent het meesturen van de vertaling, Betaalt TN dan meer aan die zender dan PX ? of hoe zit dat eigenlijk in elkaar !!!
Reputatie 6
Badge +2
De 2 CEO's zijn toevallig een man en een vrouw, de ene heet John Porter en de andere Dominique Leroy.lach
Ja dan gaan we best niet achter de schermen gaan kijken wie wat we dan ontdekken bloos
Die hebben daar niets mee te maken.Zijn twee verschillende signalen die doorgestuurd worden.
waarom zegt Proximus dan dat het van de zender afhangt, of dus zoals jij antwoord, waarom wordt het ene signaal wel met vertaling naar TN en dan zonder naar Prox gestuurd?
Ja Elsa op dit forum is geloof ik voorbij gekomen dat het twee verschillende signalen zijn.Ik dacht één die verstuurd word via sarelliet en dan nog een andere.En daar zit het verschil op.De ene heeft die vertaling en de andere niet.

Reageer