Weer performantieproblemen...

  • 10 September 2014
  • 12 reacties
  • 361 Bekeken

Sinds enkele weken hebben we een zwakke ontvangst van het internetsignaal zelfs in de woonkamer. Dicht tegen de Bbox alles in orde, maar gaan we 10m verder weg, verzwakt het signaal drastisch. Niet meer van deze tijd!


Bij de webmail zijn ook weer problemen opgetreden: openen gaat niet, of zeer traag, en er komen frequent foutmeldingen en een melding over 'paswoord wijzigen'. Enorm irritant! Vandaag ook weer niet te openen... :-(


We zijn nu ruim een jaar overgestapt naar Belgacom, maar de performantie over dat jaar is er niet op vooruit gegaan... integendeel...


Hopelijk worden hieraan snel enkele mouwen gepast, anders...

12 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Aan wisselende signaalsterkte van je WiFi kan Belgacom weinig doen, heeft namelijk vooral te maken met lokale omstandigheden (wifikanaal reeds in gebruik, weggedrukt door andere WiFi signalen, isolatie in huis, stoorzenders (bv microgolfoven) )


Enige wat je kan doen is met een WiFi analyzer het beste WiFi kanaal bepalen en hopen dat dat helpt.




Wat betreft de webmail: is idd niet van de snelste, maar er zijn toch diverse alternatieven om die webmail niet te moeten gebruiken?




Peter,


surf eens naar ► wifi channel


wifiontvangst laag


wifirangee


@Peter ik gebruik wifi en alles verloopt perfect bij mij.Ik heb nu wel een b box3 maar of dat daar aan gaat liggen denk ik niet.Mijn box staat zeker ook 5 meter ver in een ingemaakte kas.dus ik zie mijn tv daar mee en tevens ook mijn laptop gaat met wifi.En ik heb daar geen last mee.Voor email gebruik ik de gratis versie van incredimail.Maar ik raad je wel aan als je deze installeerd niet die achtergronden erbij te installeren want dan heb je miserie miserie.Maar voorts zeer goed en er is ook een betalende versie van geloof ik waar dit dan wel zal bij gaan.
Ik heb een bbox2 en met wifi heb ik persoonlijk ook geen last , ik zit op 10 meter met een bakstenen muur er tussen en ik haal 21 Mbps, wat een behoorlijk snelheid is voor Wifi-g, dus ik kan niet klagen en met de bbox3 is het niet zeker dat het zou beter zijn want hangt ook van je wifi adapter kaart van je pc /laptop af, hoeveel mimo die gebruikt
BBox 3 staat in garage, Connectiebox met signaalversterker staat in woonkamer. En in keuken dan nog geen of onvoldoende signaalsterkte. Op 4G wel en op WiFi niet..; Ene betalend en ander gratis... Is er een verband???
Connectiebox met signaalversterker staat in woonkamer

is dit een wifi repeater of met een plc Adapter/extender dat je bedoelt.

4G ontvangst (gsm antennes) heeft niks te maken met wifi ontvangst van je bbox.

goede of slechte wifi ontvangst hangt van o.a afstand en welke materialen (muren) het signaal moet doorkruisen
Reputatie 7
Badge +4
Dag Peter, blijkbaar is dan de afstand te groot tussen uw wifi versterker/bbox en uw keuken of zit u met betonnen muren. Proximus kan uiteraard niet garanderen dat heel uw huis voldoende dekking krijgt daar dit door teveel variabelen kan verstoord worden. Bekijk alvast eens volgende tips:

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/p... MVG, Wim
De afstand tussen wifiversterker en keuken bedraagt 8m en er staan geen muren...
wat is je ontvangst niveau hoe lees je dit af, is het niet eerder dat je gestoord wordt door naburige wifi signalen want de wifi-2.4 zit over het algemeen proppen vol.
anders eens --> wifiview downloaden en opstarten om het ontvangstniveau af te lezen

Reputatie 7
Badge +4
peter, ik vind geen enkel probleem op je lijn zelf, heb je de link van mijn collega dan gevolgd om eens te testen via een ander wifi kanaal ?
Reputatie 6
Badge +3
Waar heb je precies de Wifi repeater geplaatst? Deze plaats je het best op de plaats waar je nog net verbinding kan maken met de wifi van de B-Box 3. De beste repeaters hebben externe antennes. Welke Wifi repeater heb je in je bezit?
Peter,

Om te beginnen doe eens een http://speedtest.net met bv laptop op wifi als je heel dicht bij je bbox staat en doe dan de speedtest nog eens als heel dicht bij de wifi-repeater staat en wat krijg je als resultaten.

Reageer