Website server niet beschikbaar

  • 3 January 2016
  • 5 reacties
  • 210 Bekeken

Ik heb een heel vervelend probleem. Ik ga naar dit website www.imaskeurope.com (een webwinkel dat van mij is), en de server is niet gevonden. De server zit in Australie. Vrienden van mij kan wel op...en ik kan op met mijn laptop (Mac), als ik de internet delen via mijn gsm, maar niet via mijn thuis internet connectie. Soms werkt het effkes als ik de Bbox 3 opstart (stekker uit doen). Ik heb een reset gedaan, gebeld met Proximus, maar ze zeggen het een probleem met de website is...raar dat ik ben die enige!

Kan iemand mij helpen?

5 reacties

Badge +1
Ik heb juist even gecontrolleerd en ik kan op die website. Ik veronderstel dat het iets te maken heeft met dns servers waar de website nog niet gekend is of waarbij deze nog naar een foutieve server wordt doorverwezen.
werkt bij mij ook duurt wel lang om in te laden de eerste maal dat je die site bezoekt
mss een dns cash leeg maken
Flush DNS
Badge +1
Als de website recent is verplaatst van server en waarschijnlijk dan ook van ipadres of de site nog niet lang online is. Dan zal het probleem vanzelf opgelost geraken en is het een kwestie van tijd eer alle dns servers het juiste ipadres hebben. Maar indien het een enkele pc is in je thuisnetwerk die hier problemen mee heeft dan kan het helpen zoals Elsa zegt mat een flush dns.
Of je kan eens in je pc/laptop met de dns werken van google ipv van die van je bbox3 (Proximus dns) om te zien of het dan werkt
Google DNS servers
Reputatie 6
Badge +2
Op mijn Macbook krijg ik eerst een blanco pagina te zien en na een 5 tal seconden krijg ik die website te zien, op mijn iPad idem maar duurt iets langer pas na 10 seconden blanco krijg ik die website te zien.
Op mijn Windows laptop moet ik dat nog uittesten maar die staat volledig uit en ik moet die computer daarvoor volledig opstarten maar dat zal niet voor vandaag en morgen zijn, ten vroegste dinsdag zal ik mijn computer opstarten.

Reageer