Vraag

Webpagina's laden traag

  • 28 October 2016
  • 33 reacties
  • 1292 Bekeken

Reputatie 5
De laatste tijd werkt mijn internet traag en soms nog trager. Daarom besloot ik een lijntest te doen via MyProximus. Daar zag ik de laatste weken verschillende keren staan bij afspraken"U SLA zal worden gerespecteerd " En wanneer ik de lijntest wou doen kreeg ik de melding dat er geplande weken waren voorzien wegens onderhoud of een activatie van een nieuwe dienst. Soms waren die meldingen weg om een paar dagen later weer op te duiken. Als ik dan toch eens een lijntest kon doen was volgens jullie alles in orde met mijn lijn. Metingen van snelheidstesten zijn toch wel laag naar mijn mening. Down 4,73,Mbps ,8,19 Mbps, 6,25 Mbps Up 5,24 Mbps, 5,26Mbps en 5,37Mbps. Vroeger haalde ik rond de 12 Mbps. Dus ondanks die geplande werken is mijn surfen niet sneller geworden. Soms duurt het bijna 1 minuut om een pagina te laden als bv het nieuwsblad.be. Dit is op alle gebruikte toestellen waarvan er max 2 tegelijk werken. ik werk altijd via wifi 1vaste pc en 1 laptop met linux mint en 1 laptop met windows 10. Met de windows 10 laptop raak ik ook regelmatig het wifi signaal kwijt. Ik heb verschillende kanalen geprobeerd op de bbox2. Volgende gegevens van de bbox:
Downstream Training Margin : 17.7 dB
Downstream line rate 60176 kbps
Upstream line rate 10064 kbps
Kan het zijn dat de bbox niet goed meer werkt? Of zijn die weergegeven snelheden niet de echte snelheden maar de mogelijke snelheden.
mvg

33 reacties

Badge +4
Kan je niet alles kopieeren uit de modem met downstream training margin enzo ?
Maar ook als je zegt een bbox 2 dan werkt deze niet zo goed met wifi , eigenlijk zou je betere wifi snelheden kunnen halen met een Bbox 3.

Moest ik van jou zijn dan probeer ik een PX winkel uw modem om te ruilen voor een nieuwe Bbox , niet in alle shops doen ze moeilijk om te wisselen, vooral als je zegt wegens slechte wifi en in de toekomst met vectoring die vermoedelijk nog moet komen bij jou.
Reputatie 5
Ik heb eens een speedtest gedaan met netwerkkabel: up rond de 5 Mbps ,down verschillende snelheden: afgerond 11,18,9,18 en 8 Mbps. Vroeger haalde ik met kabel rond de 60 Mbps. Downstream training margin staat toch in mijn vorig bericht 17.7dB. De bbox 2 is niet in huur is van mij. Kan die dan ook geruild worden? Ik heb ook i-talk en heb ergens gelezen dat een bbox 3 niet geschikt is daarvoor.
mvg
BBOX3 Voip
Bbox3 I-Talk
Reputatie 6
Badge +3
Bellen naar 080022800 zij testen de lijn en meten waar de fout zit.
Sowieso is een bb3 aan te raden, als je belt kan een ticket nummer vragen om te ruilen.

Belgacom is nooit duidelijk geweest of BBox aangekocht werd dan wel gratis uitgeleend.
Tegenwoordig is bij elk abonnement een Bbox gratis inbegrepen. Dus ook als je Bbox gekocht zou zijn, dan nog kan je gratis een nieuwe Bbox krijgen.
Hier heb ik maandag PX technieker in huis gehad en op tv gebied 100% opgelost

Internet is nog altijd een ramp, draadloos is niet meer te doen, dus de pc is nu rechtstreeks aangesloten op de modem en daar heb ik de normale snelheid de blz. gaat onmiddellijk open. Via draadloos 20 minuten voor een blz. opent.
Er moet ergens een fout zitten in de modem, geburen die inloggen met mijn paswoord om het te testen zitten ook aan die snelheid. Super traag internet draadloos.

Ook zeer teleurgesteld had de belofte dat er gisteren door de technieker die maandag is gekomen dat hij mij ging opbellen betreffende mijn probleem.
Ging deze week mij opvolgen betreffende mijn storingen. Heb hem niet gehoord :-(
Oud spreekwoord zegt veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven PX

En intussen ben ik gefopt met die kabel die door mijn leefruimte loopt is maar 5 meter.
Wil ik mijn PC verbinden dat die kabel niet meer in mijn weg loopt heb ik weer kosten om kabel te kopen van 10 meter door PX.

Wat is de reden PX dat het maar niet opgelost geraakt?
En loop te balen tot en met hang al vanaf 08u30 aan de telefoon bij PX al 7 mensen aan de lijn gehad en de verbinding ding word iedere keer verbroken door weet niet wat.

Heb goesting om kogel door mijn kop te jagen door jullie PX.
Fout lig bij jullie dat het draadloos netwerk niet werk dus los het op A.U.B

Jullie sturen technieker deze week die mij opvolg BLABLABLA dikke zever.
Ik ben mijn vertrouwen in PX volledig kwijt
Badge +4
Draadloze gedeelte van de modem vermoedelijk niet goed/defect = dat ze een ander modem proberen of hebben ze dit ook al gedaan ?
Hebben dit jaar al Redsfan en PX zal het ook wel zien aan mijn dossier in 2016 heb ik al 3 modems en al 5 decoders gehad dus het ligt niet aan de toestellen wel aan de software.

Daar lig de fout.
ga mijn pc afsluiten ga anders domme dingen doen omdat ik loop te balen

grtt
Bbox Omruilen (Mogelijkheden)
Reputatie 5
BBOX3 Voip
Bbox3 I-Talk

Bedankt voor de info,een Bbox 3 werkt dus wel met I-Talk als het de juiste uitvoering is. ik denk dat ik de Bbox indertijd gekocht heb maar ben niet zeker,is al een poos geleden.
Als ik wat tijd over heb zal ik eens bellen naar het opgegeven nummer maar die doen toch dezelfde lijntest als ik doe via MyProxymus. En is het echt nodig mijn topic over te nemen? Je kan gewoon zelf een nieuwe aanmaken hoor :D
mvg
Reputatie 5
Ik had vandaag vrij dus eens gebeld. Een meting geeft geen fouten tot de b-box. Kreeg de raad om een ander kanaal te gebruiken voor wifi. Wat ik de laatste weken al verschillende keren gedaan heb. Op verzoek netwerkkabel aangesloten om te testen. Snelheid rond de 50 Mbps. Draadloos was rond de 16 . Nu terug getest en snelheid ronde 2 Mbps. Deze week tijdens het kijken naar Netflix altijd onderbrekingen met draaiend cirkeltje van laden. Zowel bedraad als via wifi. Dat allemaal gemeld ,ook van de traag ladende webpagina's. De enige voorgestelde oplossing wat testen te doen met andere kanalen. Eens echt werk gaan maken voor de overstap naar ander provider.
mvg
Als uw WiFi band "geconstipeerd" is, om welke reden dan ook, dan zal een andere provider daar bijzonder weinig kunnen aan doen 🙂
Reputatie 5
Volgens wifi analyzer zijn is kanaal 1,6 en 12 bezet door een Telenet wifi signaal. Ik sta op kanaal 9 . Dus 3 netwerken in de buurt en dat is al jaren hetzelfde. En ik heb vroeger geen problemen gehad. En snelheid is ook soms laag bedraad.
mvg
gebruik "inssider" .. die geeft u een betere analyse van uw wifi omgeving ..
Badge +4
En deze doet net hetzelfde Wifi acrylic

https://www.acrylicwifi.com/en/wlan-software/wlan-scanner-acrylic-wifi-free/
Lijstje gevonden met wifi-analyzers
Stoorsignalen van apparaten opsporen is nog een ander hoofdstuk!
Reputatie 5
Beste mensen bedankt voor de suggesties. Ik heb echter maar 1 windows laptop in bruikleen en daar mag niets op geïnstalleerd worden. Dus die voorgestelde Analyzers zijn niets voor mij omdat ik met linux werk. De Analyzer die ik gebruik staat op een Sony tablet en voldoet. En zoals ik al zei heb ik maar drie netwerken in de buurt en die zitten op een ander kanaal. En wat met de snelheidsdrop wanneer ik met een netwerkkabel werk. Ook de blu-ray die Netflix afspeelt is bedraad verbonden. en gaf laadproblemen deze week. Maar ja als er volgens de helpdesk niets aan de hand is met mijn lijn wat rest er dan nog. En gisteren heeft Netflix een gans avond gespeeld zonder haperingen,terwijl de avond er voor constant draaiende cirkel in beeld en stoppen met spelen. Toen een snelheid gemeten van 0,26 Mbps. Tja ik weet het ook niet meer. Nu meet ik draadloos 16Mbps terwijl het vanmorgen nog geen 8 was. En volgens de helpdesk moet zeker rond de 50 halen draadloos omdat de lijn 60 doorgeeft.
mvg
Reputatie 5
Wat is dat nu weer,ik zou voor mezelf het beste antwoord gegeven hebben????? Ik zie hier geen beste antwoord want probleem is niet opgelost. Wie beslist er wat het beste antwoord is?
mvg
Reputatie 7
Badge +6
Wat is dat nu weer,ik zou voor mezelf het beste antwoord gegeven hebben????? Ik zie hier geen beste antwoord want probleem is niet opgelost. Wie beslist er wat het beste antwoord is?
mvg

Oeps, foutje van de firma ;-)
Als het probleem zich blijft voordoen, kun je altijd een privéberichtje sturen naar Het Proximus Team. Mijn collega's zullen je zeker verder helpen.
Mvg,
Reputatie 5
Zoals je kan lezen heb ik al contact opgenomen met een collega van u waarbij mij duidelijk werd gemaakt dat er met mijn lijn niets aan de hand is. Ook telkens ik een lijntest doe is er volgens jullie software niets aan de hand. Ik heb daarnet eens een lijn snelheidstest gedaan via Edpnet en krijg volgende mogelijke snelheden: 19,3 up en 95,95 down. Dit is heel wat meer dan ik nu heb als die test betrouwbaar is natuurlijk. Dus ook nog eens via jullie getest en volgende waarden: max up7,51 ; down 93,1 en min up 5,8 en down 63,3. Minder dan wat Edpnet beloofd maar een stuk meer dan ik nu heb. Zijn deze snelheidstest betrouwbaar en wordt er een meting voor gedaan of is dat gewoon een benadering.
mvg
Reputatie 7
Badge +6
Deze is ook een veel gebruikte test:
www.speedtest.net
Best meten wanneer je modem verbonden is met je pc via een ethernetkabel en niet via wifi.
Mvg,
Reputatie 5
De test die ik gedaan heb zijn testen die jullie en Edpnet aanbieden om eventuele of bestaande klanten te laten weten welke snelheden er mogelijk zijn. De link die je geeft heb ik al verschillende keren gedaan,zie de resultaten in eerdere berichten. Enfin ik ga maandag eens bellen naar Edpnet en als ze de beloofde snelheid kunnen garanderen dan zit er niets anders op dan over te stappen.
mvg
Badge +4
Je gaat heus niet sneller kunnen halen bij Edpnet omdat de technologie net hetzelfde is zoals bij proximus (VDSL) dit is gewoon een benadering wat eventueel mogelijk is op uw adres.

Het is dan raar dat je 50 haalt bedraad terwijl je volgens de testen zou +- 90 Mbps halen, stuur eens een prive bericht aan het proximus team zodat je weet op welk profiel je nu eigenlijk staat ???
Doe jij die metingen op een linux pc ? welke snelheid haal je op een windows pc ? .....
Reputatie 5
Metingen gedaan op windows en linux laptop,zowel bedraad als via wifi. En op een linux vaste pc en een tablet via wifi. En het zijn vooral de lange laadtijden die ik soms heb om een webpagina te openen en dat op alle toestellen die irriteren. En de afspeelproblemen van Netflix. En het is nog niet zolang dat ik deze problemen ervaar. Werkt Edpnet dan niet met eigen aansluitingen in de kasten.
mvg
Badge +4
Die kasten zijn van proximus en Edpnet gebruikt die ook, bij hen krijg je max 95 en bij bij px krijg je max 93 , is nagenoeg hetzelfde.
Dat is in feite een 100 Mbps profiel , dat je nu maar zo weinig haalt begrijp ik ook niet, daarom dat we zouden moeten weten van proximus op welke profiel je nu staat.
Anders ga je bijna moeten zoeken op je toestellen zelf of daar iets mis mee is, of eens ledigen van de cache doen van uw browsers kunnen de laadtijden verbeteren.

Reageer