Beste
Wij hebben momenteel twee Proximus e-mailadressen:
1 adres dat bij ons internetabonnement hoort: fa......@skynet.be
1 adres @busmail.net dat gratis kon aangemaakt worden in de tijd dat internet via een inbelverbinding verliep.
Onze vraag is nu: als wij ons abonnement stopzetten, welk e-mailadres verdwijnt er dan?
Het zou ons logisch lijken dat het skynet-adres verdwijnt, aangezien dit op de papieren van onze internetverbinding staat. Het Busmail-adres daarentegen staat in MyProximus omschreven als 'free mailbox', met geen enkele verwijzing naar ons internet- en/of telefoonabonnement. Zou dit Busmail-adres dan blijven bestaan?
Dank bij voorbaat voor uw antwoord.
Bladzijde 1 / 1
volgens mij blijven deze beide mailboxen 18 maanden actief na opzeg
voor fa......@skynet.be ben ik zeker daarom
mss best een officieel antwoord van iemand van proximus zelf afwachten of de vraag via een privé bericht stellen indien een antwoord te lang uitblijft
Stuur bericht aan "Het Proximus Team"
voor fa......@skynet.be ben ik zeker daarom
mss best een officieel antwoord van iemand van proximus zelf afwachten of de vraag via een privé bericht stellen indien een antwoord te lang uitblijft
Stuur bericht aan "Het Proximus Team"
voor fa......@skynet.be ben ik zeker daarom
mss best een officieel antwoord van iemand van proximus zelf afwachten of de vraag via een privé bericht stellen indien een antwoord te lang uitblijft
Stuur bericht aan "Het Proximus Team"
Bedankt voor uw reactie!
Dag philsor,
Na opzeg kunt u uw e-mailadres gratis gebruiken tot 18 maanden na uw opzeg. De bestaande login en wachtwoord blijven geldig.
Daarna verdwijnen beide e-mailadressen.
Groetjes,
Jos
Na opzeg kunt u uw e-mailadres gratis gebruiken tot 18 maanden na uw opzeg. De bestaande login en wachtwoord blijven geldig.
Daarna verdwijnen beide e-mailadressen.
Groetjes,
Jos
Wat ik inderdaad vermoede dus gratis is gratis tussen haakjes 😉
Na opzeg kunt u uw e-mailadres gratis gebruiken tot 18 maanden na uw opzeg. De bestaande login en wachtwoord blijven geldig.
Daarna verdwijnen beide e-mailadressen.
Groetjes,
Jos
Bedankt voor uw reactie. Dus dit geldt ook voor de oude (gratis) Busmail-adressen?
spijtig genoeg wel !
Inderdaad dat adres verdwijnt ook. Grts, Jos
En er is ook geen mogelijkheid om dat langer te behouden?
Ik heb ook een vraag omtrent die oude "free mailboxen" , als er bv. een probleem zou optreden met deze mailbox, krijgt men daar als proximus klant nog ondersteuning op ?
Zolang deze mailbox actief is kan je daar bij ons ondersteuning op krijgen.
Al hangt het natuurlijk wel af van wat het probleem is. Als je nog een actieve mailbox hebt maar je hebt ondertussen een andere provider voor internet bvb dan zal de support wel beperkter zijn aangezien we niet meer alles in handen hebben en dus ook niet alles kunnen garanderen.
Ik denk dan vooral aan poorten die open/dicht staan op de modem bvb of firewall problemen
mvg
jonathan
Al hangt het natuurlijk wel af van wat het probleem is. Als je nog een actieve mailbox hebt maar je hebt ondertussen een andere provider voor internet bvb dan zal de support wel beperkter zijn aangezien we niet meer alles in handen hebben en dus ook niet alles kunnen garanderen.
Ik denk dan vooral aan poorten die open/dicht staan op de modem bvb of firewall problemen
mvg
jonathan
@jonathandr
Bedankt voor het antwoord,
maar hier kan niet goed meer volgen, ik dacht juist dat zo'n "free maibox" zolas bv belgacom.net enz.... ,
juist komt te vervallen al je Proximus niet meer hebt al internet provider?
Bedankt voor het antwoord,
maar hier kan niet goed meer volgen, ik dacht juist dat zo'n "free maibox" zolas bv belgacom.net enz.... ,
juist komt te vervallen al je Proximus niet meer hebt al internet provider?
Ja
deze vervalt ook na 18maand
maar in deze periode van 18maand krijg je wel nog support als je een probleem hebt
deze vervalt ook na 18maand
maar in deze periode van 18maand krijg je wel nog support als je een probleem hebt
Ter info: bij ons gaat het om de mailbox cd066813@busmail.net. Deze valt per toeval niet onder een ander systeem?
Deze mailbox bestond alleszins al van voordat we een internetabonnement namen.
Jammer genoeg niet.
Nogmaals aan iedereen bedankt voor uw reacties.
Dan heb ik wel nog één vraagje:
Voor het krijgen van een busmail-mailbox moest er indertijd geen enkel abonnement aangegaan worden. Dat was echt 'gratis'. Je kon het gebruiken in het geval dat je via een inbelverbinding (dus enkel betalen volgens verbruik) verbinding met het internet maakte. Kan er daaraan dan geraakt worden door het afsluiten van een ander abonnement, waarbij je N.B. een extra mailbox kreeg? Daaruit besluiten we dan toch dat de busmail-mailbox daar volledig los van staat?
Anders gezegd: wat zou er dan gebeurd zijn als we indertijd geen ADSL-abonnement namen en zogezegd gewoon via een inbelverbinding bleven surfen?
Dan heb ik wel nog één vraagje:
Voor het krijgen van een busmail-mailbox moest er indertijd geen enkel abonnement aangegaan worden. Dat was echt 'gratis'. Je kon het gebruiken in het geval dat je via een inbelverbinding (dus enkel betalen volgens verbruik) verbinding met het internet maakte. Kan er daaraan dan geraakt worden door het afsluiten van een ander abonnement, waarbij je N.B. een extra mailbox kreeg? Daaruit besluiten we dan toch dat de busmail-mailbox daar volledig los van staat?
Anders gezegd: wat zou er dan gebeurd zijn als we indertijd geen ADSL-abonnement namen en zogezegd gewoon via een inbelverbinding bleven surfen?
Tja, Philsor, je kan toch niet verwachten dat Proximus of eender wie tot in het einde ter tijden alles wat gratis is blijft ondersteunen?
Zeker als je geen klant meer bent voor betalende producten, heeft proximus geen enkele verplichting meer, behoudens de wettelijke opzegtermijnen.
Inbelverbindingen zijn bovendien in 2008 al stopgezet door Proximus zodus..
https://www.test-aankoop.be/action/pers%20informatie/persberichten/2008/het-einde-van-de-inbelverbinding-van-belgacom-en-nu
Interessant om weten : nog 179 inbelverbindingen actief in 2014 bij andere operatoren.
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/article/detail/1798499/2014/02/21/Nog-36-Belgen-gebruiken-internet-via-klassieke-inbelverbinding.dhtml
Zeker als je geen klant meer bent voor betalende producten, heeft proximus geen enkele verplichting meer, behoudens de wettelijke opzegtermijnen.
Inbelverbindingen zijn bovendien in 2008 al stopgezet door Proximus zodus..
https://www.test-aankoop.be/action/pers%20informatie/persberichten/2008/het-einde-van-de-inbelverbinding-van-belgacom-en-nu
Interessant om weten : nog 179 inbelverbindingen actief in 2014 bij andere operatoren.
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/article/detail/1798499/2014/02/21/Nog-36-Belgen-gebruiken-internet-via-klassieke-inbelverbinding.dhtml
Langs de andere kant is het wel bestempeld al free mail net zoals gmail enz... er ene is , natuurlijk kan ook bv gmail er ineens mee stoppen dat wel !
Het probleem is dat we zien dat onze factuur almaar opslaat, maar we door dat busmail-adres wel vastgeketend zitten aan Belgacom/Proximus.
En is er een al dan niet betalende mogelijkheid om die mailbox toch te blijven gebruiken?
Volgens mij willen ze die in stille laten uitsterven.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.