Skip to main content

wat is verschil tussen nPVR en PVR

Sorry, wellicht stomme vraag: maar ik zie op het forum vaak een verschil tussen nPVR en PVR. Wat is dat dan? Zelf neem ik altijd vanuit de luie stoen een tv-programma op via de TV-gids of (als ik het programma zelf aan het bekijken ben en ineens beslis dat het opgenome moet worden) met het knopje " rec" . Ik doe dat eigenlijk nooit via de pc of GSM. Maakt dit uit voor de beschikbaarheid van de opgenomen programma's? En maakt dat ook uit als uitzendingen elkaar overlappen in tijd? En als ik bv een programma van Nederland 1 (2, of 3) wil opnemen zowel als een Belgisch programma?
This topic has been closed for comments

10 reacties

Elsa
  • 156 reacties
  • 6 juni 2012
Voordelen en nadelen: zie Post hierboven

Elsa
  • 156 reacties
  • 6 juni 2012
zie ook voor nog wat uitleg op ricy's blog = > http://bgctv.skynetblogs.be/#opnames

ook nog op ricy's blog : Wenst u een opname (nPVR) onbeperkt te bewaren? =>> http://bgctv.skynetblogs.be/#zenders

groetjes,
Elsa
Sent from my laptop, Blackberries and Apples are for eating

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 6 juni 2012
Dank Elsa, maar voor alle duidelijkheid: als ik dus gewoon via de Tvgids opneem, komt er ook een melding dat de opname 30 dage bewaard blijft. Maar is dat dan nPVR? Bedoel je dat PVR alle opnames zijn die je via de afstandsbediening doet en nPVR die je op afstand doet?En mijn vragen omtrent de elkaar in tijd overlappende programma's en de Nederlandse zenderprogramma's?

Elsa
  • 156 reacties
  • 6 juni 2012
Neen als je via de tv gids een opname doet is dit default in PVR en als je ziet 30 dagen staan wil dit zeggen dat:

• je profiel dus je streaming capaciteit te laag is om nog een opname stream binnen te halen en wordt de opname op de bgc server bewaard gedurende 30 dagen.
  • of dat je een opname doet die een voorgaande opname in tijd overlapt.
Dit is ook een trucje om een opname via tv-gids of met record knop die default in PVR gebeurt,
door eerst een ander programma op te nemen (dat je programma dat je uiteindelijk wilt opnemen overlapt)
en dan het uiteindelijk gewenste programma op te nemen zodat het in nPVR zal gebeuren.
Je kan dan je eerste niet gewenste geprogrammeerde programma wissen

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 130 reacties
  • 6 juni 2012
nPVR kan je enkel zelf forceren door te programmeren via de online TV-gids (vanop PC of smarphone/tablet). Bij programmeren vanuit de TV-gids van de decoder bepaalt het systeem wat ermee gebeurt. Als er geen conflicten zijn met andere reeds geprogrammeerde opnames, gaat die altijd op de harde schijf (PVR). Als er wel een conflict is, of de capaciteit van je lijn te laag voor 2 (of meer bij meerdere decoders in huis) HD-streams, zet het systeem de opnames beschikbaar op de server voor 30 dagen (nPVR). Zoals Elsa al uitvoerig uitlegde kan je met een trukje toch nPVR forceren op de decoder.
nPVR is ook alleen maar mogelijk van een beperkt aantal zenders (in principe alleen belgische, enkel voor de franstaligen ook een aantal franse). Zie hieronder:

• Nederlandstalige zenders:

2BE, Canvas, Canvas HD, Cartoon Network NL, één, één HD, één +, Ketnet, VijfTV, Vitaya, VT4, VTM en VTM HD.

[/list] [/list]

• Franstalige zenders:
        AB3, Cartoon Network FR, Club RTL, France 2, France 2 HD, France 3, La Deux, La Deux HD, La Une, La Une HD, Plug RTL, RTL-TVI, RTL-TVI HD, TF1 en TF1 HD.

[/list]

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 6 juni 2012
standaard wordt de eerste opname softwarematig op harde schijf uitgevoerd indien mogeliijk. niet alle zenders zijn op de server op te nemen (zie boven). serieopnames worden automatisch uitgevoerd op de harde schijf. opnames op afstand altijd op de server

je kan nagenoeg onbeperkt op afstand opnemen via pc/smartphone, en al deze opnames gebeuren op het netwerk en deze blijven 30 dagen beschikbaar (de enige beperking is dat je niet alle zenders op deze manier kan opnemen)

mvg

• Rising star
  • 13 reacties
  • 6 juni 2012
Verschil tussen PVR en nPVR is ook dat je de PVR opname ook op die decoder moet bekijken. Een nPVR opname kan je op alle decoders bekijken, maar deze opnames hebben wel het nadeel dat je steeds van vooraan in de opname start bij het kijken en niet halverwege de opname kan stoppen en 's anderendaags verder kijken.

Ook kan iemand per ongeluk de opname wissen, die op een andere decoder kijkt dan op die waar het programma oorspronkelijk werd op geprogrammeerd. Je moet dus overeenkomen met je huisgenoten. :-)

Elsa
  • 156 reacties
  • 6 juni 2012
nPVR opname kan ik stoppen en later opnieuw starten waar ik gestopt ben.

Of bedoel je dat je dan op een andere decoder dan niet kunt verder kijken waar je gestopt was op de eerste decoder !?
wat dit kan ik niet testen bij gebrek aan een tweede decoder.

Elsa

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 6 juni 2012
nPVR opname kan je idd stoppen en later opnieuw starten , behalve als je de opname stopt in de eerste 10min ofzo, dan werkt het hervatten niet

wellicht een B.U.G.

mvg

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 7 juni 2012
Mvg