Beantwoord

Wat is de maandelijkse meerprijs voor TV?

  • 11 November 2016
  • 8 reacties
  • 458 Bekeken

Badge
De vraag is simpel. Ik heb een internet Maxi + een smile 15 abo. Kostprijs: 48.2 + 15 - 5 = 58.2 euro/m. Wat moet ik bij betalen om TV te kunnen zien?
Omdat je op de Proximus website geen antwoord op deze simpele vraag vinden kan ging ik hiermee naar een Proximus kantoor (Guldenvlies, Brussel). Daar werd ik bestookt met namen van vreemde ziekten zijn titanus, fallus, tettenmus, fellatius, .... . Kan u zich voorstellen, zondagochtend, u gaat naar de bakker met een al even simpel verzoek 'graag een klein bruin brood niet gesneden'. De bakker antwoord dan met 'titanus, fallus, tettenmus, fellatius, .... '. U antwoord dan met 'ik wil brood verdorie, wat kost het?. Nu terug bij Proximus: 'geen idee meneer'. Tussen de 10 en de 13 euro meneer'. 'Mag ik uw naam, ga dan even zitten, er komt zo een mannetje die het wel zal weten.' Hoe lang denkt u dat ik daar gebleven ben? En nog steeds weet ik geen tarief. Klik hierboven eens op producten. Daar staat niets, maar dan ook niets wat jullie verkopen. Jullie 'core business' is er niet te zien. Geen internet, geen telefonie, geen TV, niets van dat. Wel alle mogelijke alchemie toverformules waar ik geen zak aan heb. Ik wil bij de bakker een brood en bij een telco zoals u, een verdomd internet abonnement. Waarom een koe tuttifrutti en een paard chuppichuppi noemen moet en daar geen duidelijke prijs bij staat is me een raadsel. En zo weet ik nog steeds niet wat me ipTV kijken extra gaat kosten.
icon

Beste antwoord door Hugo 11 November 2016, 17:02

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Peter_089,
Ik heb de titel wat aangepast.
Gelieve de forumregels even na te lezen:
https://nl.forum.proximus.be/eerste-stappen-op-forum-2/starten-forum-regels-afspraken-33126

"Hou het hoffelijk
Grove of haatdragende taal, beledigingen, laster, scheldwoorden, racisme, seksisme of discriminatie kunnen niet door de beugel.
De moderatoren zullen ingrijpen wanneer zij dat nodig vinden. Dit kunnen ze doen door de inhoud van berichten te wijzigen, berichten of discussies volledig te verwijderen, gebruikers aan te spreken op hun gedrag of gebruikers de toegang tot dit forum te ontzeggen
."
Dag Peter
Na veel zoeken via google volgende PDF van proximus gevonden. http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/indextemp_packs_nl.pdf
opgepast tarief wijzigd van af jan. 2010 voor sommige produkten denk ik.
Groetjes.
Badge
@ Wim, hartelijk dank om mijn ironie als beledigingen te noteren en ook hartelijk dank voor het antwoord op mijn vraag. Niets dus. Het enige wat ik hier in het belachelijke trek is jullie niets zeggende communicaties en hoe jullie personeel daar in praktijk mee omgaat. Iets wat wij en andere 1000den klanten te vaak moeten ondergaan. En verder, het blijft een lege doos. Ik hoop dat jullie marketingafdeling en consumer sales wat verder kijken dan mijn spot op jullie infantiele campagnes. Dit is een kritiek. Als jullie dit beledigend vinden, wel, ik weet nog steeds niet wat mij een TV abo als extra gaat kosten. Uw antwoord zie ik graag tegemoet. Geen blabla maar een prijs aub!!
Peter
Sorry 2010 ipv 2017 getypt.
De meerprijs vanaf 2017 is te zien op uw laatste factuur.

Prijsstijgingen binnen en buiten het Pack incl. btw vanaf 01/01/17
De prijs van uw Pack stijgt met max. 1,94 EUR/maand. Voorbeelden van betrokken packs: Bizz Pack Internet + Telephony (Comfort of
Maxi), Pack Internet + TV + Telephony Comfort-versie. Deze prijzen per maand buiten het Pack stijgen ook: Phone Line en Bizz IP
Telephony Mono +0,64 EUR, Internet Comfort en Office&Go Comfort +1,1 EUR. U hebt Bizz IP Telephony Mono +0,64 EUR, Internet
Comfort en Office&Go Comfort +1,1 EUR. U hebt

Groetjes
Badge
Hallo Hugo,

volgens de lijst heb ik dus gewoon een Maxi Internet abonnement. Geen Pack dus. Mn GSM is gewoon een extra. De lijst gaat enkel over packs. TV zou me 'huidige prijs' 6,05 btw in kosten en 'nieuwe prijs 9,68'. Dat is een prijsstijging van 60%. Wat die 'nieuwe prijs' juist inhoud staat nergens vermeld in dit document. Ook de extras zoals huur decoder etc. staan niet vermeld. Kortom, ik weet nog steeds niet wat ik 'all in' bij betalen moet op mijn actueel abonnement. Zowel nu als in 2017.

Ik kan er niet aan doen, maar ik blijf deze weinig transparante Proximus communicatie hekelen.
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb het volgende gevonden bij Astel: Internet + TV + Mobilus S ( 15 ): 69 €
zie:
www.astel.be/nl/providers/Proximus/Internet-TV-Mobilus-S. Daar geeft men een samenvatting van wat er daarin inbegrepen is.
Dag Peter

Hopelijk nu de goede PDF
http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/abo_access_nl.pdf
Groetjes
Badge
Dit is inderdaad zeer interessant. 13,5 euro voor TV comfort + 8 euro huur decoder = 21,5 euro per maand btw in extra te betalen om TV te kunnen zien.
Hartelijk dank Hugo!

Groet, Peter.

Reageer