Beantwoord

Wanneer Vitaya HD?

  • 17 March 2016
  • 26 reacties
  • 1055 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 587 reacties
Bij Telenet is voortaan Vitaya in HD te bekijken. Wanneer volgt Proximus?

Bedankt voor een officieel antwoord!

Mvg
icon

Beste antwoord door tina.b 30 May 2017, 11:26

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 6
Badge +2
To be or not to be, that's the question. (William Shakespeare)
Voor ons een vraag, voor Proximus een weet.
Nu serieus nu, we zullen moeten afwachten en geduld hebben.
Reputatie 6
Badge +2
Tien, Telenet zendt die zender wel door in 1080i maar in feite is er van die HD nog niet veel van te merken want als ik naar die ondertitels en dat logo bekijk is het nog niet heel zuiver en het beeld is ook niet echt HD, het is eerder opgewaardeerde SD, bij VTM en 2 BE daarentegen is dat echte HD wat men te zien krijgt.
Ketnet is ook zo'n zender, Telenet zendt die ook door in 1080i maar wat men te zien krijg is dat eveneens opgewaardeerde SD in tegenstelling tot één en Canvas waar wel HD te zien krijgt.
Reputatie 5
Badge +1
To be or not to be, that's the question. (William Shakespeare)

Echt?
Tussen Shakespeare en Vitaya gaapt het spagaat van cultuur en commercie🆒
Reputatie 1
Badge
Dit is inmiddels verkeerde informatie, want ik zit ook zoals je weet bij Telenet en op hun forum staat dat die zender net als 2 BE en 4 in HD uitzend.
Tien, Telenet zendt die zender wel door in 1080i maar in feite is er van die HD nog niet veel van te merken want als ik naar die ondertitels en dat logo bekijk is het nog niet heel zuiver en het beeld is ook niet echt HD, het is eerder opgewaardeerde SD, ...

Moeten wij zoiets werkelijk aannemen als "technisch onderbouwde" infomatie ? Bij mijn weten is een standaard 1080i signaal een HD signaal "as per" standaard, dat uw TV daar niets weet mee an te vangen dat op iets trekt (of dat u niet weet hoe die af te regelen in te stellen) daar kan de provider niets aan doen .. "grandmaster" ????
't is toch gewoon een kind een naam geven dat proximus en telenet doet, en om het voor de klant niet te moeilijk te maken spreken ze van zender in SD en HD.
Iemand die echt meer benieuwd aan de technische achtergrond, zal wel doen wat jij en ik doen, eens op verkenning gaan op het internet, maar voor de doorsnee TV klant zal alleen tellen welk beeld hij te zien krijgt op het scherm zeker, denk je dat ook niet, hoe je het ook noemt ;-)
Want tenslotte HD kan bij prox 1080i of 720p zijn.
Tot daar aan toe, 't zou leuk zijn moesten ze daar dan ook geen hoogdravende theorien aan koppelen en die dan, dus niet geremd door een teveel aan technische kennis, te grabbel gooien op een forum. Men schiet met dit soort non-informatie geen donder op en misschien is er af en toe toch wel een forumbezoeker te vinden die hier toch wat "echte" info komt zoeken ! Zie andermaal Wittgenstein ...
Reputatie 6
Badge +1
het is weer van dat, PX abonnees blijven in de kou staan.
Badge +4
Ze kunnen toch niet meteen de dag erna ook beginnen in HD , het zou te opvallend zijn he 😉
Reputatie 5
Badge +2
Alexander, ik had graag een 'beste antwoord' van Proximus zelf gehad. Ik wacht net zoals iedereen op dit forum nog op een officieel antwoord, hoewel de kans nu kleiner is omdat er een 'beste antwoord' lijkt te zijn. Men kijkt immers vooral naar de nog onbeantwoorde vragen. Spijtig.
Tien je zegt: Alexander, ik had graag een 'beste antwoord' van Proximus zelf gehad

Als jij dit niet aangeduid hebt als beste antwoord, dan is het wel iemand van het proximus die dit aangeduid heeft, dus hen je het beste antwoord van Proximus gekregen 😉
Reputatie 1
Badge
Tot daar aan toe, 't zou leuk zijn moesten ze daar dan ook geen hoogdravende theorien aan koppelen en die dan, dus niet geremd door een teveel aan technische kennis, te grabbel gooien op een forum. Men schiet met dit soort non-informatie geen donder op en misschien is er af en toe toch wel een forumbezoeker te vinden die hier toch wat "echte" info komt zoeken ! Zie andermaal Wittgenstein ...

Regulus, ik weet dat ik hier geen naam mag noemen, ik qoute dus het doet er niet toe; Wilt u a.u.b. eens wat duidelijker zijn in uw uitspraak. wie gooit dan weer volgens jou zo maar technische kennis te grabbel? Als die persoon denkt dat hij het bij het juiste einde heeft, doet hij daar volgens mij niets verkeerd mee; Zoals Elsa hier al eens aangaf; Dit is een forum, waar je iets kan leren van een ander en op kan discusiëren. maar niet steeds door één iemand moet gecommandeerd worden.
Reputatie 6
Badge +3
Dag iedereen,

Ik ben mijn licht gaan opsteken bij onze marketing divisie omtrent het HD-aanbod van Proximus. Ik kan jullie in dat verband het volgende meegeven:

Het al dan niet aanbieden van een HD-zender wordt bepaald door verschillende factoren :
- De prijs die Proximus moet betalen aan de zender om de HD-versie te verkrijgen. We willen uiteraard niet dat de prijs van ons abonnement fors de hoogte in gaat.
- De content die op de zender getoond wordt. Voetbal of films in HD hebben een grotere toegevoegde waarde dan pakweg een kinderzender.
- Het bereik van de zender. Het heeft geen zin om te investeren in zenders waar niet voldoende mensen naar kijken.

Dat maakt dat we dus voor een continue evenwichtsoefening staan. We hebben er voor gekozen om alle grote Belgische zenders in HD aan te bieden en hebben dit ondertussen uitgebreid met grote merken als Discovery channel, Eurosport, onze voetbalzenders en er komen er dit jaar nog enkele bij.

Vitaya is een nieuwe opportuniteit die we zeker gaan bekijken en hopelijk snel kunnen toevoegen.

Groeten,
Wim

het antwoord van Proximus
Reputatie 2
Badge
Is daar ondertussen al iets meer over geweten ?
Ik vraag me af of die zender wel effectief bij telenet in HD uitzendt ?
Indien dit niet het geval is het waarschijnlijk nog te vroeg om te onderhandelen ?
In tegenstelling tot de NPO-zenders zijn daar toch genoeg kijkers voor ?
Dit was een informatief vraagje.
Het ligt niet in mijn bedoeling om hier opnieuw een discussie op gang te brengen !
Oei dat zal heel moeilijk zijn om zoiets te vermijden :-)))
Reputatie 2
Badge
Oei dat zal heel moeilijk zijn om zoiets te vermijden :-)))
Teveel vragen in 1 keer gesteld zeker ?:D
Reputatie 6
Badge +2
Is daar ondertussen al iets meer over geweten ?
Ik vraag me af of die zender wel effectief bij telenet in HD uitzendt ?
Indien dit niet het geval is het waarschijnlijk nog te vroeg om te onderhandelen ?
In tegenstelling tot de NPO-zenders zijn daar toch genoeg kijkers voor ?
Dit was een informatief vraagje.
Het ligt niet in mijn bedoeling om hier opnieuw een discussie op gang te brengen !


Zoals ik al eerder zei zendt Telenet wel die zender in 1080i door maar het is nog altijd geen echte HD zoals op VTM en 2 BE, het is in werkelijkheid een SD beeld op een HD zender dat men te zien krijgt.
Dan is het normaal dat Proximus Vitaya nog altijd doorzendt in SD, ik denk dat de dag dat Vitaya werkelijk in HD zal uitzenden dat Proximus die zender ook in HD zal doorzenden wanneer dat zal zijn hangt dus volledig af van Vitaya of zal ik zeggen van MEDIALAAN want ik dat dat laatste is die zal beslissen wanneer Vitaya in HD zal uitzenden.
Ketnet is ook zo'n zender die Telenet in 1080i doorzendt maar wat men te zien krijgt is idem als Vitaya dus SD beelden op een HD zender.
Reputatie 2
Badge
Is daar ondertussen al iets meer over geweten ?
Ik vraag me af of die zender wel effectief bij telenet in HD uitzendt ?
Indien dit niet het geval is het waarschijnlijk nog te vroeg om te onderhandelen ?
In tegenstelling tot de NPO-zenders zijn daar toch genoeg kijkers voor ?
Dit was een informatief vraagje.
Het ligt niet in mijn bedoeling om hier opnieuw een discussie op gang te brengen !


Zoals ik al eerder zei zendt Telenet wel die zender in 1080i door maar het is nog altijd geen echte HD zoals op VTM en 2 BE, het is in werkelijkheid een SD beeld op een HD zender dat men te zien krijgt.
Dan is het normaal dat Proximus Vitaya nog altijd doorzendt in SD, ik denk dat de dag dat Vitaya werkelijk in HD zal uitzenden dat Proximus die zender ook in HD zal doorzenden wanneer dat zal zijn hangt dus volledig af van Vitaya of zal ik zeggen van MEDIALAAN want ik dat dat laatste is die zal beslissen wanneer Vitaya in HD zal uitzenden.
Ketnet is ook zo'n zender die Telenet in 1080i doorzendt maar wat men te zien krijgt is idem als Vitaya dus SD beelden op een HD zender.

Alexander bedankt voor je toelichting !
Ja, je mag die gele concurrentie niet vertrouwen.
Kan ook al een technische voorbereiding zijn maar dan moeten ze dit niet gaan verkopen alsof Vitaya in HD uitzendt !
Elsa, je ziet dat het kort gehouden kan worden.
Wacht maar :-))))
Reputatie 6
Badge +2
Ondertussen zendt Vitaya nu echt in HD uit, de vraag is nu wanneer Proximus die zender in HD zal doorzenden.
Reputatie 4
Badge +1
Dat was al een tijd zo.
Badge +4
Nee vitaya komt niet door in HD op tv
Reputatie 4
Badge +1
Nee vitaya komt niet door in HD op tv
Waar niet?
Reputatie 7
Badge +3
Voor HD uitzendingen moeten extra rechten betaald worden.

we vragen na of proximus bezig is met onderhandelingen.
Reputatie 7
Badge +3
Bevestiging dat dit na de zomer in orde gaat zijn 🙂

Reageer