Beantwoord

Wanneer vectoring actief?

  • 7 February 2016
  • 10 reacties
  • 651 Bekeken

Ik overweeg over te schakelen naar Proximus TV maar zou eerst wat hogere download- en uploadsnelheden willen. Ik zie dat vectoring nog steeds niet actief is in onze straat (nog steeds Broadcom kaarten in ROP). Hoe kan ik te weten komen wanneer dit zal gebeuren (en of dit uberhaupt voorzien is)?
icon

Beste antwoord door Elsa 7 February 2016, 17:22

Bekijk origineel

10 reacties

Ik bedoel dat er nog steeds Ikanos kaarten in de ROP zijn.
Als dat wilt weten zou ik dit via een mail vragen dan wordt je over het algemeen door de technische dienst opgebeld zelf
http://support.nl.proximus.be/app/contact/c/1284#mail

PS: Proximus contacteren:
http://support.nl.proximus.be/app/contact/c/1284
Overschakelen naar Proximus TV? Als je nu nog bij de concurentie zit: NIET DOEN!
Proximus TV staat, wat betreft de kwaliteit en de functionaliteit van de SW voor de set-top bow echt NERGENS!
Ik weet ondertussen dat de technische kwaliteit en de ondersteuning bij geen enkele partij OK is, maar bij de concurrentie hebben ze tenmiste een SW design die (als ie zou werken) jaren vooruit zou zijn op Proximus TV.
Ik DROOM van terug te kunnen gaan...
... maar bij de concurrentie hebben ze tenmiste een SW design die (als ie zou werken) jaren vooruit zou zijn op Proximus TV.
...


juist ja .... van gebakken lucht gesproken ... ik heb ook zo een ganse zak uitvindingen staan in mijn kelder, eeuwen vooruit op de huidige technologie, mochten ze nu nog werken ! ... LOVL !
Ik heb me inderdaad verkeerd uitgedrukt: bij de concurrentie hebben ze tenminste SW op hun set-top box die jaren vooruit is op Proximus TV. Die SW vertoont af en toe ook vervelende technische fouten (minder dan Proximus TV), maar heeft ten minste een gezonde en goede basis in een ontwerp dat op gebied van bruikbaarheid (useability) uitgaat van de eindgebruiker. Het gebruikersgemak van de concurrentie zit in eerste klasse, hun technische kwaliteit in 2de klasse, maar Proximus TV bengelt op alle gebieden achteraan de rangschikking in bevordering (met excuses aan de ploegen in bevordering voor deze belediging). Je zou nog gaan wensen dat de RTT terug kwam. Dan had je ook geen service, maar het werkte wél.

Persoonlijk heb ik, als veelkijker, mijn (relatief recente) overstap op gebied van digitale TV al vaak betreurd: een hele grote stap achteruit.
Spijtig dat er zoveel problemen ondervinden met Proximus TV.
Persoonlijk heb ik absoluut geen klagen van Proximus en alles werkt naar behoren, zie toch geen reden om terug te gaan naar Telenet.
Als het goed is, mag het ook gezegd worden.
Ik heb me inderdaad verkeerd uitgedrukt: bij de concurrentie hebben ze tenminste SW op hun set-top box die jaren vooruit is op Proximus TV. Die SW vertoont af en toe ook vervelende technische fouten (minder dan Proximus TV), maar heeft ten minste een gezonde en goede basis in een ontwerp dat op gebied van bruikbaarheid (useability) uitgaat van de eindgebruiker. Het gebruikersgemak van de concurrentie zit in eerste klasse, hun technische kwaliteit in 2de klasse, maar Proximus TV bengelt op alle gebieden achteraan de rangschikking in bevordering (met excuses aan de ploegen in bevordering voor deze belediging). Je zou nog gaan wensen dat de RTT terug kwam. Dan had je ook geen service, maar het werkte wél.

Persoonlijk heb ik, als veelkijker, mijn (relatief recente) overstap op gebied van digitale TV al vaak betreurd: een hele grote stap achteruit.


.. en uw kritieken zijn gebaseerd op ? graag onderbouwde argumenten geruggensteund door de tech documentatie van de systemen die u bejubelt want van koffiedik heb hier ook ganse emmers vol ...
hoe moet uw "recente overstap op gebied van digitale TV begrepen worden" ? u bent van provider veranderd en u bent niet tevreden ?
Bij mijn weten behandelde de RTT enkel wat telefoonlijnen en ditto verkeer en hier en daar een stuk of wat telex lijnen en aanverwanten ... nauwelijks vergelijkbaar, en wie gelooft dat toen alles "probleemloos" verliep, die ijlt ! sorry hoor.

Net zoals anderen heb ik totaal geen problemen met PX (en ik vergelijk nog regelmatig DVB-T en VCR opnamen, LOL, man man da's pas een verschil! LOL!) en in vergelijking met de grote T zie ik totaal geen verschil ... ik vraag mij dus af wat anderen dan wel "zien" ?
Ik ben blij te lezen dat voor somige mensen PX goed werkt. Ik wil daaraan toevoegen dat het telefonie en netwerk gedeelte van PX prima werkt. Dat was de reden dat ik een paar maand geleden ook de overstap van T naar PX maakte voor digitale televisie, jammer genoeg.

Want (zoals ik al aangaf) de set-top box van PX en de daarop geïnstalleerde SW is bijzonder minderwaardig tov deze van de concurrentie. U wil weten wat het verschil is?
Ik heb jarenlang bij T gezeten voor dTV en ben nooit een van de volgenden tegengekomen:
- bij opzetten van de set-top box (met afstandbediening vanuit wat stand-by zou moeten zijn) zie je niks op het scherm van de TV, en na 30 seconden valt de set-Top box terug uit. terug opzetten, en dan 2 minuten staren naar het flash screen terwijn de set-op box een poging doet om op te starten - wat uiteindelijk dan toch lukt.
- even kijken naar de conflicten in opnames: deze ochtend (20/2/16) 19 conflicten, daterend van tussen 19/12/15 en 2/2/16. Wat je ook doet: geen van de conflicten is weg te halen. Staand die er voor de rest van mijn leven?
- Bij T zijn er op de set-top box 3 gelijktijdige datastromen naar de harde schijf mogelijk: 2 (geplande) opnames en 1x het "rechtstreeks" bekijken van een programma (waarbij je daar nog steeds de stop, terug, vooruit opties kan gebruiken).
- Alternatief kan je een bestaande opname bekijken, terwijl er 2 worden opgenomen. Waarom? Zo kan je reclame vlotjes, zonder beperkingen overslaan.
- Bij T kan je dus 2 opnames tegelijk plannen (en die werken ook), zonder te moeten nadenken of dit series of enkelvoudige opnames zijn, of dit op de harde schijf dan wel in de cloud gebeurd.
- Als je een serie opneemt, worden net als bij PX alle afleveringen van die serie opgenomen die op die zender worden uitgezonden, zowel de huidige jaargang als de vele, vele re-runs. Bij T worden die echter per jaargang in een groep samengezet, zodat je vlot kan vinden wat je zoekt,
- Als je een serie opneemt kan je bij T (door de veel betere user interface) de re-runs op een paar seconden kan wegdoen. Je dat moet je bij PX eens proberen! Alle opnames van de serie worden na elkaar weergegeven, zonder enige aanduiding van de jaargang, of zelfs maar het uur van opname. Het enige wat je ziet is de naam van de aflevering! Dit is bedacht voor en door techneuten, niet voor gebruikers. Je moet elke opname gaan bekijken, beslissen of je ze wil behouden, dan het afspelen stopzetten, dan nog eens op OK drukken, dan nog eens een paar keer "omlaag" drukken, en dan kan je de aflevering weghalen. Als je tenminste geluk hebt dat bij het terugkeren van het afspelen naar de lijst van opnames op dezelfde aflevering blijft staan, want ik ben op deze namier al een paar afleveringen die ik nog wenste te zien kwijtgeraakt.

En dit is de oogst van bugs en minderwaardig design die ik op 10 minuten deze ochtend kan bedenken. Wie nu nog durft DTV van Proximis durft te verdedigen, tja die zal wel een bijzonder agenda hebben zeker ('t is te hopen!).


P.S. wie denkt dat RTT "enkel wat telefoonlijnen en dito verkeer en hier en daar een stuk of wat telex lijnen en aanverwanten" deed, die weet echt niks van (de historiek van) deze industrie in België. Maar dat doet hier niet ter zake.
Een aantal van uw "bezwaren" zijn louter cosmetische implementaties ttz beslissingen over de gebruikersinterfac. U hebt een probleem met de interpretatie tussen "minderwaardig" en "anders" !
Of daar een grondslag van betere hardware achter steekt is bij deze niet te achterhalen en zeker al niet via de web sites in kwestie. tracht maar eens technische info te vinden over de harware van T buiten al de sloganeske gebakken lucht die er te vinden is.

.. en u vergeet nog wel een paar dingen te vermelden nl oa dit
http://www.hbvl.be/cnt/aid1568056/test-aankoop-telenet-moet-nieuwe-digicorder-gratis-aanbieden

namelijk het feit dat de klant bij uw T (zonder agneda schijnbaar?) moet dansen zoals de provider fluit ... zoals ik vroeger hier al gezegd heb, ik heb de "klantvirendelijkheid" van T aan den lijve ondervonden en ik was nog niet eens klant ! Doe mij dus niet lachen ...

en cfr RTT: geschiedenis is een open boek ! vertel dus geen onzin met oa
https://nl.wikipedia.org/wiki/Proximus_Groep#Van_spitsbedrijf_tot_crisis:_de_RTT_na_WO_II

ik heb gedurende 35+ jaar, als professionele klant, de weldaden van de RTT diensten aan den lijve ondervonden ... LOVL !

... enfin soit, de "andere partij" er na dit soort van betoog van verdenken "een bijzondere agenda" te hebben, is wel erg scherp door de bochten !
Lezen wat er staat zou kunnen helpen. Ik heb het niet over klantvriendelijkheid of service (die is bij beiden beneden peil). Ik heb het ook niet over technische implementatie.

Ik heb het wél over het enige wat voor de klant van echt belang is: de dagdagelijkse ervaring van de gebruiker, wat u tracht af te doen als cosmetische implementaties,
En de feiten waarom ik die bij PX ervaar als duidelijk minderwaardig aan T, die heb ik in mijn vorige antwoord reeds aangehaald.

Merk op dat in uw antwoorden geen enkel feit over het eigenlijke probleem (minderwaardig ontwerp en ontwikkeling van de set-top box en (vooral) de SW) wordt vermeld. Wel een boel slogans over niet ter zake doende non-argumenten. Sloganesk?

Bovendien tracht u de zaak helemaal ondoorzichtig te maken door te blijven blaten over de niet ter zake doende historiek van de RTT.

Jammer genoeg geeft uw antwoord maar een al te duidelijk zicht op uw (niet zo heel) verborgen agenda: u heeft een slechte ervaring met T en wil deze zwart maken.
Feiten die aangeven waarom PX dTV minderwaardig is aan T DTV, die wenst u blijkbaar niet te lezen.

Ik ga hieraan geen verdere aandacht verspillen. Einde van deze discussie.

Reageer