waarom valt mijn internet zovaak uit ?


Badge
Beste mensen,

Ik heb nu zo'n 1 1/2 jaar internet via Belgacom.

Het komt heel vaak voor dat mijn internet zomaar uitvalt.

Dit is al vaker door een monteur van Belgacom onderzocht geworden.

Omdat deze storing zich niet constant voortdoet kan de monteur dus niets vinden.

Had dus vandaag ook weer zo'n uitval !

Maar ik durf de storingsdienst niet te bellen,

want dan wordt er de volgende dag weer een monteur gestuurd die dus dan weer niets kan vinden.

Ben bang dat ik dan nog eens de monteur moet gaan betalen.

Vind dit zo'n rot probleem met dit internet.

Zo heb ik maanden geen storing endan heb ik opeens vele uitvallen op een dag.

Wie kan me advies geven !!

groetjes Paul

30 reacties

beste

zit u op adsl of vdsl?

moet u iets doen om terug verbinding te krijgen, of komt ze spontaan terug?

mvg
Badge
Ik gebruik adsl op een BBox 2.

Op de modem verdwijnen alle tekens dan (behalve het aan/uit symbool)

De modem start direct weer vanzelf op.

Heb de modem alvaak gerest & dit is ook al mijn 2 de modem !

dus ik denk niet dat iets met de modem te maken heeft.

De telefoon bedrading vanaf het Belgacom inkom punt tot aan de modem is ook al helemaal vernieuwd !

Dus ik denk dat dit probleem buiten huis ligt.
zou u eens naar http://192.168.1.1/ kunnen surfen en uw lijnwaardes posten (downstream/upstream line rates, noise margins, attenuation, ...)

ik veronderstel dat vdsl2 nog niet mogelijk is op uw adres?

mvg
Reputatie 2
Badge +1
Wat zie je in e-services bij verbindingstijden?
Badge
Dit zijn de verbindings tijden van juli.

Ik weet niet wat je eraan hebt, maar bij deze stuur ik ze via de printscreen toe.
hoogste adsl profiel, kan je nog eens de waarden van de noise margins & attenuation posten... ?

mvg
Reputatie 2
Badge +1
Er zijn idd verbrekingen te zien (op basis vd connectietijden).

De techniekers / helpdesk zouden de oorzaak moeten kunnen vinden.
Badge
Deze monteurs zijn al zovaak voor dit probleem bij mij thuis geweest.

Er wordt dan de lijn opgemeten en zeggen dan dat alles goed is.

Ik heb zelf thuis ook al nieuwe telefoon kabel vanaf het Belgacom (lijn-inkom-punt) tot aan de modem gelegd.

Ik weet zeker dat deze storing niet in huis ligt.

Ik ben gewoon bang, als ik zovaak een monteur laat komen en deze kan niets vinden,

dat ik dadelijk nog moet gaan betalen voor de monteur.
beste

kan je nog eens de waarden van de noise margins & attenuation posten aub?

mvg
https:///people/c96a447456

dank voor de waardes, maar u heeft reeds 2x hetzelfde gepost, en wat u gepost heeft daar staat uw noise margins & attenuation niet op. u zal eens moeten kijken bij adsl status

't is overigens vrij uitzonderlijk dat ze een bbox2 geven in combinatie met adsl

al gecheckt op vdsl2 nog niet mogelijk is op uw adres?

u kan het online hier checken : http://www.belgacom.be/bwt/Login.action

mvg
Badge
ik kan nergens de adsl status vinden en ook de margins & attenuation zie ik nergens bij staan.

overigens is het internet thuis toenmalig door een belgacom monteur aangesloten.
Badge
beste

't is overigens vrij uitzonderlijk dat ze een bbox2 geven in combinatie met adsl

is sedert enige tijd correct, b-box 2 is standaard voor zowel adsl als vdsl2
best toch terugbellen naar helpdesk
muisje
geacht muisje

begrijp uw post niet goed? wil u zeggen dat vanaf heden de bbox2 standaard gegeven wordt? maw dat de voorraad bbox-en uitgeput is?

mvg
Reputatie 2
Badge +1
Je dient enkel te betalen indien het probleem zich in de binneninstallatie voordoet. Aangeziedn uws modem volledig uitvalt/sync verliest is het een probleem op de lijn zelf -> belgacom
Badge
beste xenne

waar er tot voor kort voor de adsl aansluitingen een b-box1 werd gegeven en voor de vdsl2 aansluitingen een b-box2 worden nu voor beiden de b-box2 geleverd. B-box1 is einde verkoop/huur.
oké muisje, dank voor de info. beetje vereenvoudiging, dat is alvast goed nieuws

mvg
Inderdaad "More fun with FON" ;)
Beste De NederBelg,

De connectietijden zijn inderdaad opvallend.
Kan u mij in een privébericht uw abonnementsnummer of login doorsturen.
Via deze kan ik nagaan of er mogelijk storingen zichtbaar zijn.

Houdt u er rekening mee dat een technieker gratis is wanneer de storing zich niet op uw binneninstallatie bevindt.

Mvg,

Eva van Belgacom
Badge
Ik word echt doodziek van dit internet.

Vandaag donderdag 0.50 uur was het dus alweer zover, ...internet Uitval !

Jullie schrijven wel dat ik naar de storingsdienst moet bellen om alweer een monteur de verbindingen thuis te laten nakijken.

Maar als erdan een monteur aan huis komt dan werkt alles weer gewoon, deze meet dan de lijn na en zegt dat alles weer inorde is.

Want bij mij thuis is ook niet veel van de telefoonlijn te zien, alles loopt door de muren (bovendien is de telefoon bedrading van het Belgacom inkom punt tot aan de modem nieuw) Deze aansluiting is al vaker door een Belgacom monteur nagekeken & goed bevonden.

De modem is het ook niet, deze krijgt even geen adsl verbinding (blijft zo'n 10 seconde adsl teken knipperen) en start dan weer gewoon op.

Wat ik ook gek vindt is, als het ergens "ver weg" in Belgie onweert, dan valt het internet bij mij echt vaak uit.

Kan dit probleem daarom niet in een of ander schakelkast van de Belgacom centrale liggen.

Als het probleem bij mij thuis ligt, dan zou ik toch constant of in elk geval veel meer storingen moeten hebben. (of zie ik dit verkeerd)

Groetjes Paul
beste

vervelend probleem, maar wellicht zit de fout wel bij belgacom, ik zou dan ook de helpdesk blijven lastig vallen tot het opgelost is

als je zeker wil zijn dat het niet aan de binneninstallatie ligt dan kan je evt eens alles na het ingangspunt afkoppelen? als er uberhaupt al aftakkingen gemaakt zijn

maar in eerste instantie zou ik doen wat eva vraagt

en heb je eigenlijk al gecheckt of vdsl2 mogelijk is op uw adres?

mvg
Reputatie 2
Badge +1
De verbindingstijden die geen 36u bedragen zou nochtans voor de technieker een indicatie moeten zijn.
Als hij de lijn gewoon nameet, zal hij misschien idd geen problemen zien op dat moment, maar zou toch verder moeten zoeken!
Badge
Hoe kan ik eigenlijk controlleren ofdat er vdsl2 mogelijk is, Xenne heeft me eens een link gestuurd om dit te controlleren.

Maar als ik daar op klik (en mijn telefoonnummer ingevuld heb) zie ik alleen dat ik 3 tvs van Belgacom tv kan aansluiten ?

Enook als vdsl2 meer gaat kosten, hoeft het voor mij ook niet meer.

Er zijn al zovaak monteurs thuis geweest en er wordt maar niets opgelost.

Ook heb ik thuis steeds de grootste ruzie als er een monteur moet komen.

Ik woon namelijk in het huis van mijn ouders.

Ik woon boven & mijn ouders beneden en daar komt dus ook de Belgacom lijn binnen.

Mijn ouders hebben uitgerekend het Belgacom inkom-punt ingesloten door een hele zware eiken kast,

die dan steeds over het dure pakket moet worden weg geschoven.

Bovendien staat het internet ook nog eens op mijn ouders naam, omdat dit toen eenvoudiger leek daar zij toch al jaren de telefoon van Belgacom hebben.

Dus u kunt zich wel voorstellen, dat mijn ouders mij telkens weer opnieuw dreigen om het internet maar optezeggen.

En dit gebeurd ook als het niet snel opgelost wordt.

Mijn ouders zijn beide al in de 70 en gebruiken het internet dus zelf niet.

Het internet is van mij, denk niet dat ik gemakkelijk zonder internet kan.

Maar ik heb ook geen zin om steeds mijn ouders overlast te moet bezorgen, doordat hun woning op de kop wordt gezet,

omdat er weer eens een Belgacom monteur alles moet controlleren.

Dus, ik weet het nu ook niet meer.

Weet alleen dat ik thuis alles eraan gedaan heb, om een goede verbinding te krijgen. (Nieuwe telefoon-lijn)

Groetjes Paul
Badge
beste

je zegt dat je 3 Tv's kan aansluiten. Dan zijn er twee mogelijkheden, nl of je bezit reeds VDSL2 of je kan een omschakeling vragen. ik betwijfel gezien de waarden die u hierboven post dat u over vdsl2 beschikt.Met VDSL2 gaat u wellicht 30Mb bekomen en behoren de internet uitvallen tot het verleden. Een omschakeling aanvragen is de boodschap kostprijs €50 all in. Wellicht kan u deze activatiekost €50 wel recupereren. Contacteer een Belgacom shop of klantendienst om de omschakeling aan te vragen. U kan uw gegevens ook in prive bericht aan EVA over maken zodat EVA de nodige stappen hiervoor kan doen

muisje
Badge
Dat zou een goede oplossing zijn, als ik dan helemaal zeker van deze storingen af zou zijn.

Als ik deze 50 euro zou kunnen recupereren & als er niets thuis aan de lijn veranderd hoeft te worden.

Dan zou ik wel bij Belgacom willen blijven.

Maar anders moet ik toch echt keuzes gaan maken, want ik kan echt niet steeds mijn ouders lastig blijven vallen.

Doordat ik telkens hun woning op de kop moet gaan zetten, omdat er een monteur bij de telefoonlijn moet geraken.

U weet niet hoe lang ik aan mijn ouders heb moeten smeken om maar internet te krijgen,

want zij waren bang dat er iets aan hun huis vernield ging worden.

Heb hun toen moeten beloven dat dit niet zou gebeuren, maar nu gebeurd het nog doordat alle meubelen en kasten steeds maar weer opnieuw verschoven moet worden voor de storingen van het internet.

Dus u begrijp toch wel hoe ik er voor sta.

Ik hoop dat iemand iets (zonder kosten) kan regelen.

Groetjes Paul
Reputatie 2
Badge +1
let wel op dat je voor vdsl2 een bbox2 nodig hebt (gratis bij activatie) en dezxe ah eerste aansluitpunt moet staan. In jouw geval... aan de kast.

Reageer