waarom valt mijn internet zovaak uit ?


Badge
Beste mensen,

Ik heb nu zo'n 1 1/2 jaar internet via Belgacom.

Het komt heel vaak voor dat mijn internet zomaar uitvalt.

Dit is al vaker door een monteur van Belgacom onderzocht geworden.

Omdat deze storing zich niet constant voortdoet kan de monteur dus niets vinden.

Had dus vandaag ook weer zo'n uitval !

Maar ik durf de storingsdienst niet te bellen,

want dan wordt er de volgende dag weer een monteur gestuurd die dus dan weer niets kan vinden.

Ben bang dat ik dan nog eens de monteur moet gaan betalen.

Vind dit zo'n rot probleem met dit internet.

Zo heb ik maanden geen storing endan heb ik opeens vele uitvallen op een dag.

Wie kan me advies geven !!

groetjes Paul

30 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ja een b-box 2 heeft hij al duidelijk. Vanaf nu zou het redelijk simpel moeten zijn....einde van het ADSL tijdperk, nieuwe horizonten met VDSL2 op max. profiel...! :)
ja, een bbox2 heeft hij reeds... maar zoals axs schreef, de kast zal misschien nog eens verschoven moeten worden voor installatie van de NTP 2007 (als het er nog niet staat tenminste). van daaruit kan je wel de bestaande kabel gebruiken en bbox boven laten staan (maar kabel dan aansluiten op de blauwe klemmen)

uiteindelijk een kleine moeite voor een wereld van verschil

mvg
Reputatie 2
Badge +1
Maar het is dan wel nog niet 100% zeker dat de problemen opgelost gaan zijn indien het zou gaan om een kabelprobleem.
Nu hangt de snelheid en stabiliteit natuurlijk wel veel af van de afstand bij ADSL/ADSL2+, dus zou het wel eens in orde kunnen zijn.
ja, da's waar... kunnen nooit zeker zijn dat het op vdsl2 perfect gaat werken. uiteindelijk synct z'n adsl nu wel op het hoogste profiel, en dan toch altijd die uitval....

mvg
Badge
Dan blijf ik dus nog dat probleem houden dus.

Want ik kan niet veel veranderen aan de bedradingen.

De telefoon bedrading is thuis als volgt:

De Belgacom (inkom) telefoon is beneden, van daaruit loopt een normale (nieuwe) telefoon lijn naar boven (zonder aftakkingen en of telefoon toestellen) en dan komt de Belgacom splitter met aan de zijkant de B-Box & aan de onderkant dus de telefoon lijnen. (3 telef. toestellen)

De B-Box staat dus boven, van daaruit loopt dus de (dikke) computerkabel naar de pc.

Heb dus maar 1 desk top pc met een vaste aansluiting.

Draadloos zou in dit huis (bijna) niet mogelijk zijn omdat de muren te dik zijn of dat er teveel metaal in de muren zit, precies weet ik het dus ook niet.

Ik weet wel dat bij de buren die ongeveer hetzelfde huis hebben (ook gebouwd door dezelfde makelaar), dat zij dus het huis vol hebben hangen met zogenaamde signaal repeaters en dan nog zeer slechte (draadloze) ontvangst en vaak dus geen signaal hebben (en deze buren hebben het snelste & duurste internet van Telenet).

Deze (rare) telefoon situatie thuis, was al zo toen mijn ouders dit huis kochten.

De vorige bewoners hadden een kantoor boven en boven was dus het inkom-punt van de telefooncentrale, & faxes (zonder internet, bestond toen nog niet)

De telefoon centrale is er al lang niet meer, maar wel nog de telefoon bedradingen in de muur.

Heb zelf dus alleen nieuwe directe telefoon kabel vanaf het (Belgacom) inkom-punt naar boven getrokken.

Dus directe telefoon kabel zonder aftakkingen naar boven (zo'n 10 meter) endan komt de Belgacom splitter met aan @ teken B-Box,

En vanaf het telef. teken lopen dus de kabels naar de (3) telefoon toestellen in het gehele huis.

Heb zelf ook al eens navraag gedaan om de B-Box beneden te zetten en dan alles draadloos te maken.

Want je hebt ook nog zo'n systeem dat via speciale stekkers het internet dan over het elektriciteitsnet in huis stuurt,

maar er is me vertelt dat dit bij mij niet zal werken, omdat ik boven een aparte zekeringenkast heb.

De Belgacom monteur heeft mij zelf (met mijn thuis situatie) aanbevolen om dan de modem boven te plaatsen,

want ik mag thuis echt geen kabels of zo langs de muren gaan plaatsen.

De Belgacom monteurs hebben alvaker deze bedrading nagekeken, volgen hun was dit allemaal goed aangesloten & had ik geen signaal verlies.

Dus ik moet een oplossing hebben, waarbij de bedrading hetzelfde blijft.

Reageer