Waarom kan je op verplaatsing op je laptop tv alleen ontvangen via wifi en 4G van Proximus


Ik had mij vodafone usb stick ter beschikking doch niet bereikbaar en niet in te loggen. Ik betaal nochtans goed voor deze diensten.

10 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Omdat Proximus enkel de rechten heeft binnen België .
Hey rebas,

bedoel je dat je te weinig ontvangst hebt in Belgie met je vodafone usb stick.
Als je met je smartphone probeert op de zelfde plaats lukt het dan wel.
Ik ben aan zee en daar zou ik geen probleem mogen hebben met proximus tv . Ik heb mijn usbstick van vodafone willen gebruiken maar inloggen lukte niet . Dan heb ik City Mesh aangeschaft (prive provider) en dan geprobeerd om proximus tv te gebruiken . Dit lukt dus niet omdat men via proximus instellingen moet gaan . Dus beste mensen tv overal is dus NIET TV OVERAL . Wie kan mij helpen om dit te omzeilen ????
Reputatie 6
Badge +3
Hey rebas,

Je kan TV Overal gebruiken zolang je geconnecteerd bent met een Proximus netwerk (Wi-Fi of 4G) zo kan je dus gratis gebruik maken van je TV Overal via de FON hotspots!

Groetjes,

Lorentz.
Waarom kan dit niet via een degelijke privé provider , want de proximus instellingen werken zeer slecht en onderbreken regelmatig de uitzendingen . Fon hotspots zijn praktisch niet te bereiken en altijd buiten bereik...via 4G gaat ook moeizaam.
Geen plezier beleef aan je duur uitgegeven centen......
Reputatie 4
Badge +2
Dit is een door Proximus uitgegeven applicatie en dient daarom dus in combinatie met Proximus producten gebruikt te worden. Andere providers bieden op hun eigen netwerk ook zulke toepassingen aan.

Mvg, Cindy
De provider waarvan ik schreef (City Mesh ) heeft langs de kust en haar campings een netwerk voor mensen op vakantie . Ze leveren alleen internet via zendmasten . Ze doen dit omdat ze weten dat de traditionele providers geen degelijke dienst verlening kunnen garanderen . Via Hotspots is hopeloos , je mag er max 20 m verwijderd van zijn . De persoon die toevallig kort bij een hotspot verblijft kan gratis op het net , andere klanten moeten zwaar betalen . Via 4 G is ook geen oplossing , 500 MB is een lachertje , na een paar uren surfen is je limiet bereikt . Een verdere bedenking is dat wanneer men aan zee vertoeft men geen thuisverbruik heeft , waarom kan men dit niet verbruikte - thuisverbruik niet overzetten naar de plaats waar men zich bevindt in het land .
ik denk dat u een antal dingen flink doormekaar klutst? toch? Een internet verbinding via een andere provider dan Proximus ergo de provider die u aangeeft, heeft totaal niets te zien met Proximus. Voor gewoon "surfen" is 500MB behoorlijk veel maar god en klein pierke mogen weten wat u allemaal download natuurlijk. Van een beetje browsen of wat email komt men aan geen 500MB. maar goed ... 4G infrastructuur is duur ...
Voor TV is Proximus, net zomin als Telenet, het leger des heils dwz dat uw TV abo gebonden is aan uw identiteit als klant. Tenzij u zich dus buitenhuis kunt kenbaar kan maken als rechtmatige Proximus klant (via 3G/4G bvb?) en als de daar aanwezige hardware het toelaat dan zou u toch enige functionaliteit moeten hebben. Maar zomaar uit de lucht komen vallen doet dit niet. En voor zover ik het begrijp zijn uw datastromen vast en mobiel, thuis ook toch ook gescheiden? dus wat zou die overdracht dan wel moeten inhouden ? thuisverbruik is nu eenmaal wat het is .. nl thuisverbruik! 😁
500 mb is een heel... heel ....klein deeltje van wat je in je huiskamer kan gebruiken bij het surfen zonder grote kosten .
Als je Proximus tv een paar uur op je laptop wil gebruiken gaat er al 20 % van je 500 mb eraf. Internet thuisverbruik is een deel van je overeenkomst die de provider levert tegen betaling . Als je dit deel thuis niet verbruikt klinkt het toch logisch dat dit voor een gedeelte gecompenseerd zou worden , door bijvoorbeeld die 500 mb drastisch te verhogen . Ik verblijf vanaf april tot oktober meestal aan de kust.......dus mijn gebruik van de diensten van Proximus zijn dan ook te vinden aan de kust.
TV lijnverbruik is geen "surfen", uw webbrowser gebruiken op het internet, dat is "surfen" ... en "thuisverbruik" is wat het is nl het verbruik gelinkt aan uw opgegeven domicilie in uw gebruiksovereenkomst, net zoals uw gas en electriciteitsverbruik. simpel toch? 😁

Reageer