Waardeloze callcentre

  • 26 January 2012
  • 15 reacties
  • 968 Bekeken

Jullie callcentre is even waardeloos als jullie antwoord op mijn klacht.

In november bestelde ik een Favorite Pack via de telefoon. Had 2 keer naar jullie gebeld om zeker te zijn over de algemene voorwaarden en regels (dus 2 verschillende mensen door en door afgevraagd omtrent ontract).
Vroeg tevens ook hoe het zat met mijn huidige provider (Telenet Internet-TV shake), wat ik er mee moest doen en kreeg 2 keer (!) hetzelfde antwoord : Kabelabonnement zelf opzeggen en internet wordt door ons geregeld.
Ik vroeg het nogmaals of ik mijninternetabonnement bij huidige provider niet moest opzeggen, waarop ik 2 maal te horen kreeg :"Neen, wij doen het" .

1.5 maand later kreeg ik een factuur (na de zogezegde slotfactuur van toenmalige provider wat ik reeds had betaald) van Telenet => internetabo blijkt nog steeds lopend te zijn. Bij telenet wisten ze niks over en werden nooit gecontacteerd door Belgacom.

Ik stuur natuurlijk meteen een klacht naar Belgacom en kreeg het volgende antwoord: Uw productbestelling werd niet door ons opgenomen maar door SNT Belgium, waar u uw klachten moet bij moet indienen.

Volgens Belgacom ben ik het wie dit "misverstand" heeft veroorzaakt.

Nogmaals: Waardeloze klantenservice en bedrijf die haar schuld naar de anderen doorschuift om maar niet aansprakkelijk gestelde te worden !

15 reacties

wie of wat is SNT Belgium? vermoedelijk één of andere call center dat niets te maken heeft met belgacom? hebben ze je destijds dan zelf opgebeld om abo te nemen?

mvg
Ik belde 2 keer naar dit nummer:

0800 22 800

Elke keer werd ik begroet als volgt: "Met BELGACOM klanten service [Naam persoon], waarmee kan ik u helpen"
Reputatie 7
Badge +1
Raar verhaal, best door Eva laten nakijken. Maar als je een beetje nadenkt weet je toch dat alleen jij een contract kunt opzeggen van Telenet ? Belgacom kan je hoogstens een in te vullen en te ondertekenen formulier bezorgen maar niks in jouw naam opzeggen vlgs. mij.
Ja, dat dacht ik in eerste instantie. Maar werd 2 keer gerust gesteld dat alles door Belgacom geregeld zou worden.
vreemde zaak .....

als je nu van een alternatieve adsl/vdsl operator zou overschakelen naar belgacom dan is het soms niet nodig op te zeggen, want als belgacom dan de aansluiting doet wordt het signaal dat er opzat van het koper gesmeten, en dan kan dan gezien worden als beeindiging van het abonnement. maar zelfs in dit geval ben je beter dat je nog een aangetekende zending stuurt, want als ze blijven facturen sturen heb je eigenlijk geen been om op te staan....

natuurlijk is een overschakeling van telenet naar belgacom nog van een andere orde....

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Hier de gegevens van deze calcenter die in opdracht van Belgacom nieuwe klanten zoekt voor Belgacom producten


SNT

Lamorinièrestraat 31-37

B - 2018 Antwerpen


Telefoon: +32 (0)3 285 48 48 Fax: + 32 (0)3 285 48 49 E-mail: info@be.snt.com


[/quote]
call center dat klanten zoekt, oké... maar als je zelf naar de 0800 22 800 belt om te bestellen heeft dat normaal gezien toch niets te maken met SNT eh

mvg
Dat is precies wat ik dacht. Waarom zou iemand onder het nummer van Belgacom mijn bestelling opnemen en bovendien zichzelf nog is 2 keer voorstellen als een medewerker van Belgacom.
Zoals ik al zei: ze willen zich niet aansprakelijk stellen voor hun fouten en misleidende informatie.
Beste Belgacum,

Kan u mij via een privé-bericht uw gegevens (naam, klantnummer, telefoonnummer, GSM nummer) bezorgen?

Dan kijk ik het even na in onze systemen.

Met vriendelijke groeten

EVA
Ongelooflijk, in een situatie waarop ik denk dat het niet erger kan zijn, gaat het verder bergaf: Ik krijg ineens een factuur van €102.
Waarvoor vraag ik mij af? Nu moet ik nog is bovenop internetkosten aan mijn vorige provider,nog is aan julllie een dubbele bedrag betalen !?
Hallo,

Je bent niet alleen die klachten heeft over de klantendienst van belgacom. Ik en mijn ouders(zijn eveneens mijn buren) hebben 7 dagen geen internet en mijn ouders geen vaste lijn gehad. Ik heb dit telefonisch gemeld en ondertussen heb ik een creditnota gekregen van 25 euro voor 7 dagen geen internet te hebben door een netwerkstoring bij belgacom. Mijn ouders hebben nog géén enkel bericht gekregen. Op de factuur achteraan staat wel vermeld dat je moet worden geholpen de volgende dag na melding van de storing, anders kan je een schadevergoeding vragen van één maand abonnementsgeld per dag vertraging van hestelling. Mij hebben ze dus afgewimpeld met het gezegde dat het enkel over een vaste lijn gaat en niet over internet. Wat dan met de zeven dagen die mijn ouders zonder vaste lijn zaten???? Niks meer te horen! Ik ben altijd trouw klant gebleven bij belgacom en proximus en heb ook altijd aangeraden aan mijn ouders om bij belgacom te blijven maar na dit........

Beste Martine.8122,

Kunt u mij via een privé-bericht de klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., contactnr.) van uw ouders bezorgen. Dan kunnen we het nakijken en zullen we u zo snel mogelijk een antwoord bezorgen.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Ik ben ook niet te spreken over de 'service' van het Proximus-callcenter...

Ik had nog 9550KB gratis mobiel surfen in mijn pack over, en een krediet van 15.20€.

Toch kreeg ik de melding dat ik niet meer mobiel kon surfen. Even later kreeg ik zelfs het bericht: "dataverkeer is niet mogelijk, want u hebt nog maar 15.20EUR belkrediet. Gelieve uw prepaid-kaart te herladen."

Ik heb gisteren de ganse namiddag en avond Proximus hierover proberen te contacteren. De simpele mededeling dat door uitzonderlijke omstandigheden hun dienst niet bereikbaar was, was het enige dat ik te horen kreeg. Blijkbaar deed het call-center ook mee aan de staking.

Vandaag opgebeld en probleem is nu opgelost. Meer dan een 'sorry' kreeg ik niet voor het probleem van gisteren, los van de schade die ik hierdoor ondervond. Ik vind dat een compensatie hier op zijn minst op zijn plaats is aangezien er veel mensen dit probleem hadden. Proximus acht zichzelf superieur en voelt zich duidelijk 'te goed' om de kleine klanten ook tevreden te stellen met een goede service (waarvoor die klant toch betaalt).

Sinds ik mijn eerste GSM kocht, nu al 13 jaar geleden, ben ik trouwe Proximus-klant. Maar nu overweeg ik toch serieus om de overstap naar een andere firma te maken. De service die ik gisteren kreeg (of net niet kreeg) was beneden alle peil.
Badge +1
@AVATJE: al 13 jaar klant zonder problemen en dan zou je voor 1 probleem - dat notabene al opgelost is - direct overstappen naar de concurrentie. Denk je dat het daar beter zal zijn?
@carooke: Ik ben al 13 jaar trouwe klant, ik heb niet gezegd dat ik gedurende die 13 jaar altijd tevreden was. De laatste 8 maanden heb ik al meermaals problemen ondervonden bij Proximus. Telkens gedurende enkele dagen niet bereikbaar, of niet mogelijk om te bellen en/of sms'en. En telkens ben ik op een belabberde manier geholpen (of moest ik enkele dagen wachten tot het probleem opgelost was). Zelfs voor de aankoop van mijn gsm (via de site van Proximus) was het een heel probleem (betaling was verloren gegaan bij Proximus, levering liet veel langer op zich wachten dan vooropgesteld, enz...).

Laat ons zeggen dat het 'incident' van gisteren voor mij de spreekwoordelijke druppel was om de beslissing tot overstap te zetten. Temeer omdat ik voor geen enkel ongemak (telkens lag de oorzaak bij Proximus) enige compensatie ontvangen heb.

Of het bij de concurrentie beter is? Geen idee. Maar ik ben bereid om dat risico te nemen, aangezien Proximus niet meer voldoet aan mijn verwachtingen van een mobiele operator.

Trouwens het 'excuus' dat het probleem nu al opgelost is slaat nergens op. Het feit dat een mens niet geholpen wordt en zelfs niet gehoord wordt, met alle gevolgen van dien, kan niet voor een bedrijf met dergelijke omvang. Ik denk dat ik niet de enige ben die er schade onder lijdt als zijn verbindingen ineens geblokkeerd worden zonder reden...

Reageer