Waar dient de VDSL2-contactdoos geïnstalleerd te worden?

  • 20 December 2011
  • 7 reacties
  • 3090 Bekeken

Waar dient de VDSL2-contactdoos geïnstalleerd te worden?

7 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Dit is de BGC intro voor het appartement veronderstel ik?
Je dient de VDSL2 contactdoos aan te sluiten waar de grijze kabel jouw appartement binnenkomt...

Mijn vermoeden blijft dat er ergens in jouw appartement nog een aansluitdoos staat (de echte intro) en van daaruit nog eens een UTP kabel vertrekt naar je zekeringkast.
Heb je al kunnen vinden op welk blauw - blauw/wit paar je nu de 50Vdc hebt? Het kan namelijk maar op 1 paar....

Dag Axs :)

Ja, ik heb al gevonden op welk paar er 50 V terug te vinden is: in de zekeringenkast. Maar na loskoppeling van alle draden die eraan verbonden zijn, blijven mijn ADSL-stopcontacten actief.
Reputatie 2
Badge +1
Vrees dat je systematisch te werk gaat moeten gaan en proberen het eerste aansluitpunt te vinden.
Er zit zeker ergens nog een splitsing van het inkomende signaal naar de verchillende stopcontacten. Deze staan dus in parallel... ergens.
Reputatie 5
Badge +3
@Peter, koppel de draden bij alle 3 de contactdozen af en meet per draad, er kan maar op 1 kabel 50V= zitten, deze is dan de binnenkomende kabel, zoniet moet de telefoonkabel elders binnenkomen...

Het is inderdaad aan te raden de Bbox op het eerste BGC stopcontact aan te sluiten.

Mvg
Hallo,

ben een tijd terug overgeschakeld van adsl naar vdsl2 blijkbaar moet ik bij de installatie iets verkeerd gedaan hebben waardoor ik geen voldoende snelheid haal 16,5Mbs mijn Bgc intro is nog een vijfpolig kontakt (rond) van daaruit vertrekt een aftakking (via adapter rond) naar mijn bureel ik heb geen vaste telefoon alleen een aansluiting voor internet. Nu is mijn vraag moet ik de vdsl adapter aansluiten op de Bgc intro en de vdsl2 splitter in het bureel ( modem staat hier) of moet ik beiden op het Bgc intro aansluiten? En hoe moet dit dan?
als er een lijn vertrekt van de intro, zonder aftakking (dus ook geen andere draad die vertrekt naar een ander lokaal bv) naar de aansluitdoos waar je modem staat, dan kan je de vdsl splitter daar plaatsen .

je zegt; waardoor ik geen voldoende snelheid haal 16,5Mbs

kijk eens of je wel veel meer kunt halen => snelheidstest

Reageer