VT4 en Vijftv heten voortaan Vier en Vijf (bron, De redactie.be)


Reputatie 7
Badge +1

De commerciële zenders VT4 en Vijftv heten voortaan Vier en Vijf. SBS Belgium heeft de naamsverandering aangekondigd op een persconferentie waar ook de nieuwe programmaschema's werden voorgesteld.
SBS Belgium heeft voor het nieuwe tv-seizoen in nauwe samenwerking met het productiehuis Woestijnvis een programmaschema opgesteld. Zoals eerder al bekend raakte is de programmatie van Vier een combinatie van de “best of” van de huidige Woestijnvisprogramma’s zoals “Man bijt hond” en “De slimste mens” en succesvolle VT4-producties zoals “Komen eten”.




Vanaf maandag 17 september start de avond op Vier met een nieuw reportagemagazine van de makers van “Man bijt hond”, een “mix van vaste rubrieken en actuele reportages over de zaken van alledag: koken, sporten, tuinieren,…”. Dan volgt “Komen eten”. En daarna dagelijks, live “De actuashow” met Tom Lenaerts, Christophe Deborsu, Lieven Scheire, Sofie Lemaire en Gilles Decoster.


Elke weekavond is er ook “De slimste mens”. Na “De slimste mens” wordt nog een lokaal programma uitgezonden. Dit seizoen zijn dat “De bende Haemers”, een documentairereeks over een van de meest gewelddadige misdaadbendes die België ooit heeft gekend, de wekelijkse versie van “Man bijt hond”, een nieuw humoristisch programma met Sven De Leijer en het vierde seizoen van de fictiereeks “Vermist”.

Op vrijdag blijven de reeksen “The mentalist” en “Castle” te zien op Vier. Naast de traditionele Amerikaanse reeksen trekt Vier ook de kaart van internationale topfictie. Dit najaar worden ook de BBC-reeks “Inside men” en het Scandinavische “Liza Marklund” uitgezonden. Op Vier zullen ook veldrijden, Formule 1 en de uitwedstrijden van de Rode Duivels te zien zijn.
Er komen ook nog nieuwe seizoenen van “In godsnaam”, “De pappenheimers”, “Scheire en de schepping” en er is “Met man en macht”, de fictiereeks van Tom Lenaerts. Nog op komst: een gloednieuw programma over muziek van Steven Van Herreweghe en een reisprogramma met als presentator Otto-Jan Ham.
Ook Philippe Geubels krijgt een nieuwe show. Hij doorkruist daarnaast met Martin Heylen in het nieuwe "Dr. Livingston" het Afrikaanse continent om uiteindelijk uit te komen bij de plaats waar Stanley en Livingstone elkaar troffen.
"Waar we met Vier op mikken, is de mensen 's avonds na het werk entertainen op een verrassende manier. Niet alleen wat programma's, maar ook wat reclame betreft", zegt SBS-programmadirecteur Liesbet Vrieleman. Reclame op Vier zal dan ook regelmatig geïnspireerd zijn door de actualiteit. Nieuw is ook dat wie dat wil tijdens de reclamblokken op een ludieke manier promotie zal kunnen maken voor een chirofuif, wafelenbak en dergelijke.

Dagelijks interieurmagazine op Vijf

Vijf start op maandag 3 september krijgt een nieuwe look en een dagelijks programma in de vooravond rond interieur en design met Michèle van Sebroeck, Ann Van Elsen en Véronique De Kock.
Maandag is ruimte voor waargebeurde verhalen, dinsdag is gewijd aan mode en plezier (“Zo man zo vrouw” en het nieuwe reisprogramma “City tripping”). De doktersseries “Grey’s anatomy” en “Private practice” en de donderdagavondfilm blijven vaste waarden. Op vrijdag wordt “Astrid in wonderland”, de realitysoap rond Astrid Bryan uitgezonden.
Zoals eerder al aangekondigd werd, brengt Vijf dit najaar ook het vervolg van "Dallas" op de buis.









19 reacties

Badge
Vind toch dat ze die naamsverandering vrij simpel gehouden hebben.Had het bericht ook giqterenavond gelezen.Ik hoop dat de serie days of our lives op vijf blijft lopen.Want die volg ik nu al enkele jaren en het zou spijtig zijn moest deze nu verdwijnen.Deze loopt in Amerika al van 1968.
Badge
Ik was blij met het vt4 van nu, nu gaan ze de vrt toer op gaan denk ik. Meer praat/spel/onnozelheids programma's.

En hoe zit het met de amerikaanse serie's, van csi wordt er wel ergens gesproken in het nieuwsblad. Maar er zijn er verschillende goeie series.

  • Csi
  • Csi NY
  • Ncis
  • Ncis La
  • Nikita
  • Flashpoint
  • Criminal Minds
  • ...
Hopelijk zien we die ook allemaal terug komen of vier!!!!
Badge
Ik zien die series ook graag,oftewel zijn er geen nieuwe meer want ze zenden telkens hehalingen uit.Meestal neem ik die op omdat er dan voetbal is op telenet en komt het slecht uit.Ik heb eens gegoogeld naar ncis en ik geloof dat daar een 80 tal afleveringen van gemaakt zijn.Weet soms iemand nikita en la fame nikita of dit de zelfde afleveringen zijn.

Het ene heb je op vt4 en het andere op sundance of TNT HD. En ik dacht ook dat de haren anders waren blond en donker bij het ander.Het is maar ik heb nog maar 2 afleveringen gezien van nikita denk ik.
Badge
Ik denk niet dat dit dezelfde afleveringen zijn, nikita dat op vt4 wordt gespeeld is een remake van een vroegere reeks 'nikita' of 'la femme nikita'. Ik dacht dat VT4 gestopt was aan aflevering 5of6 van seizoen 2.

Bij ncis zitten ze aan aflevering 18 ofzo van seizoen 9. Er komt nog een 10de seizoen.

Bij ncis la, afl 21 of 22 van seizoen 3 er komt ook een seizoen 4.

Ga zo maar voort (deze laatste afleveringen zijn nog maar een goeie maand uit in amerika, daarom dat ze hiet nog niet te zien zijn wss.
ja, het zullen totaal andere zenders worden.... zeker vier wordt totaal anders dan het huidige VT4

ben eens benieuwd wat ze met de reclame gaan doen, ze zullen iig moeite doen om de reclame interessant te maken, als dat lukt gaat m'n petje af....

ook benieuwd of deze zender(s) in hd zullen gaan uitzenden vanaf 17/09

mvg
Badge
@Pieter vooral al die afleveringen van csi new york/crime night investigastion/csi miami/csi las vegas zijn allemaal herhalingen van vroeger.Het staat zelfs vermeld in het tv bllad.Ook ncis denk ik zijn herhalingen want sommigen heb ik al eens gezien.

Badge
Nog wat informatie gevonden over de crime series.


Op zaterdag brengt VIER de beste blockbusters en ook voor de series zit VIER dit najaar right on track. Kijkcijfersuccessen The Mentalist, Castle en Criminal Minds blijven op post, maar verhuizen naar vrijdag. Zondagavond blijft de vaste afspraak voor misdaadreeksen als CSI en NCIS.


bron: http://www.sbsbelgium.be/najaarsprogrammatie-vier-vijf
Hopelijk worden het HD zenders anders ... bedankt voor de melding :-)



ik heb de vraag ivm hd uitzendingen gesteld een woestijnvos, met onderstaande reactie tot gevolg :

Beste Xenne,


SBS investeert momenteel om op termijn technisch ook in HD uit te kunnen zenden:

dit zal nog niet vanaf 17 september haalbaar zijn, maar we werken eraan om dit voor VIER en VIJF de komende televisieseizoenen mogelijk te maken.


Grote groet,

Kristof.

Woordvoerder SBS Belgium, VT4 en VIJFtv

bij deze zijn jullie ook geinformeerd

mvg



Ik lig er in ieder geval niet wakker van, we zullen wel zien als het zo ver is en reklame in HD daar heb ik geen behoefte aan ;-))
tsja, we zijn toch gewend van Man Bijt Hond, Pappenheimers, De Slimste Mens etc in HD te zien, zal toch aanpassen worden om dat in SD te bekijken. dus hopelijk moeten we er niet te lang op wachten. kijk toch veel liever HD.

kijk maar eens een voetbalmatch op "op 12", toch iets heel anders dan op canvas hd, mijn gedacht

mvg
Ja ik ben op dit gebied nogal allergisch voor reclame en 'k zou er zelf die programma's; die je hier opnoemt; laten voor vallen !!

Maar dat is weer mijn idee hé en tenslotte doet ieddereen toch wat hij niet laten kan.

Dit gezegd zijnde is inderdaad HD altijd beter.

groetjes,

Elsa
opnemen & de reclame doordraaien, Elsa... zolang we dat nog kunnen is dat de oplossing

maar woestijnvis gaat de reclame proberen interessant maken. uyterhoeven is met dit project al een jaar bezig, dus misschien gaan we wel tv kijken voor de reclame en is de rest bijzaak :p

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ze maken ons alleszins nieuwsgierig. Wij kijken nog maar zelden live TV behalve de nieuwsuitzendingen. de rest wordt opgenomen en bekeken ofwel later, ofwel in "chaseplay" terwijl het nog loopt. Je kunt dan wel niet aan die interactieve votingprogramma's meedoen, maar dat dateert bij ons van een paar jaar geleden (die dans-en schaatsprogramma's). VT4 en VijfTV staat bij ons maar sporadisch op, misschien in de toekomst wél. Dat hangt af van wat de VRT in de plaats van de Woestijnvisprogramma's brengt.
Hopelijk worden deze programma's inderdaad goed ingevuld door de VRT want als je ziet wat er op NL1,2en 3 nog te bekijken valt, dan hoop ik dat ze deze weg niet opgaan, natuurlijk heeft iedereen wel een andere smaak maar laat ons duimen want ik heb de VRT programma's tot hier toe altijd tof gevonden.

Alleen voor een film moet je wel eens op een ander gaan zappen, al komen die op de andefre zenders ook altijd maar terug en moet ik over het algemeen iedere keer het zelfde zeggen

"ja deze heb ik al eens gezien" !

groetjes,

Elsa
Indien men het heeft over 'kwaliteit' in het algemeen dan hoort HD hier zeker bij. Andere uitzendingen kunnen me echt niet meer boeien hoor.

Anders hadden we evengoed de antenne op ons dak kunnen laten staan :-)

tsja, "kwaliteit van de content" en de 'beeldkwaliteit" staan mijn inziens los van elkaar...

alleen is het aangenamer de content te bekiijken in een hogere resolutie...

mvg
Je hebt ook niet veel aan een heel mooi beeld als de programma's op niks trekken hé.

En al ooit de volgende stap gezet wordt zal HD dan weer op niks meer trekken.

Maar zo blijft er toch leven in de brouwerij.

Groetjes,

Elsa


Reageer