Voorwaarde om profiel 50/6 te krijgen


http://www.speedtest.net/result/1955965350.png 100x100

21 reacties

BGC zou kunnen testen of downloadsnelheid tot 50 Mbps mogelijk is.

dan zal jouw lijn gedurende een week gemonitord en getest worden.

Na een positieve evaluatie wordt jouw lijn, afhankelijk van de testresultaten, of naar een 50 Mbps of een 40 Mbps snelheidsprofiel gewijzigd.

Hierna zal jouw lijn verder gemonitord en getest worden om de kwaliteit en de stabiliteit te verzekeren.

OPGELET: bij een negatieve evaluatie zal jouw snelheid terug gebracht worden naar 30 Mbps.

Het volledige monitor- en testproces is een geautomatiseerd en dynamisch proces dat op het huidige VDSL-netwerk uitgevoerd wordt.


Maar de vraag is of ze dit op je vraag willen doen dit zou je bvb kunnen vragen aan de technische helpdesk 0800 22 800 (niet op feestdagen)
je kan er niks mee verliezen



Ter info: op ricy's blog vind je ook nog wat uitleg omtrent dit testproces : ==>> http://bgctv.skynetblogs.be/#dare

waarvan ik hieronder een deel gekopieerd heb van zijn blog:


Op dit ogenblik "test" Belgacom DLM op de 30mbit / 17a profielen,
waarbij deze lijnen, waar mogelijk, gaan verhogen naar 40/6 of 50/6.
Het zou de bedoeling zijn dit te implementeren op alle 17a profielen,
voor het einde van het jaar.
Volgens geruchten zou het later ook toegepast worden op lagere profielen
Zo zou een 20/2 misschien kunnen verhoogd worden naar 30/2 of 40/2


groetjes,

Elsa

een 50/6 profiel kunnen ze handmatig niet configureren, er is een systeem dat enkele 30Mbps lijnen uitkiest en van snelheid verhoogt. is idd nog een testfase.

je kan alleen maar geduld oefenen en hopen dat het systeem jouw lijn uitkiest, al is je training margin aan de lage kant, en als je profiel verhoogt zal dit nog verlagen, dus ik weet niet of het erin zit voor jou

mvg
Beste Elsa,


Is de kans groot dat het mogelijk is of niet? Want als ik bv. maar 10% kans heb dat het slaagt dan lijkt het me dom en verspilde moeite van belgacom om dit te doen.

Kan het op een afstand van ongeveer 322meter van de ROP? Ik woon in een wijk te Elewijt. Is het de moeite waard om te vragen (indien ze het doen!) of is het raadzamer om te wachten?

Nu een vraag helemaal los van internet maar over bgc TV.

Ik heb wat zendervolgorde aangepast op 1 van de decorders en die worden allemaal toegepast op alle andere andere decorders. Is er een mogelijkheid om dit voorkomen?

Want 1 TV is niet HD en zou het interessantere zijn om één SD en VTM SD vanvoor te laten staan. Terwijl bij de andere 2 tv's interessantere is om VTM HD en één HD vanvoor te zetten niet op 30 en 32.

Neemt een derde decorder zoveel "bandbreedte" van mijn internet?

Alvast bedankt voor de info!
Afgaande op de resultaten van het vdsltool zal je weinig kans hebben omdat je training marge nu al maar 16 db is.

Ik persoonlijk zou het niet aanvragen want de kans is trouwens ook klein dat ze het gaan doen op aanvraag.

Je profiel is nu dertig / zes Mbps dwz:

• voor een 30 / 6 profiel => 3 tv's mogelijk waarvan 3 in HD .


groetjes,

Elsa

Neemt een derde decorder zoveel "bandbreedte" van mijn internet?


Voor iedere decoder waar je video streamt moet je op ongeveer 6,5 Mbps rekenen voor een HD stream en 3 Mbps voor een SD stream die van je 30 Mbps afgaat.

ook voor ieder video stream die je in cPVR (op je harde schijf in de decoder) opneemt op een decoder gaat er ook 6,5 en 3 Mbps af respectievellijk voor een HD of SD programma die je opneemt.

Voor een programma die je opneemt in nPVR gaat er niks van je 30 MBps af omddat je geen stream download daar het programma lokaal op de server van BGC bewaard wordt gedurende dertig dagen.

Op ricy's blog vind je ook wat juitleg hieromtrent ==>> http://bgctv.skynetblogs.be/#maxaantalstreams

onder de tabel zie je oa het volgende staan:


Hierboven in deze tabel kan je zien hoeveel SD of HD streams je kan hebben;
in functie van je profiel (bvb 16,5 Mbit/s )
Hierbij moet je rekening houden dat SD stream ongeveer 3Mbit/sec in beslag neemt en HD 6,5Mbit
Het aantal SD/HD streams wordt verdeeld over: (afhankelijk wat je hebt of gebruikt):

Het aantal decoders
▲ Het aantal geplande PVR opnames

PS: NetwerkOpnames (nPVR) tellen niet mee (hiervoor heb je geen stream nodig).

groetjes, Elsa



Hoe komt het eigenlijk dat Enzo met zo'n statistieken (vorige keer is mij hier gezegd dat lagere dB, beter zijn) een sneller profiel bekomt?

Ligt dit enkel en alleen aan de afstand tot de ROP?


download upload

Line: 20056 kbps 2040 kbps

Modem max: 35436 kbps n/a Estimated!

Calculated max: 29094 kbps 6095 kbps Estimated!

Profile: 8d

Line length: 423 m Estimated!

Training margin: 13.6 dB

Attenuation: 12.4 dB


Mijn modem kan trouwens ook niet zo'n hoge snelheid aan, ik heb nochtans een BBox 2.
De verzwakking is hoe lager hoe beter maar de training margin is juist omgekeerd hoe hoger hoe beter.

hoe groter je afstand tot de ROP hoe groter ook je verzwakking zal zijn.

Surf eens naar ricy's blog , daar vind je de uitleg zie link hieronder:

http://bgctv.skynetblogs.be/#bboxlijnstatus


groetjes,

Elsa



Nog iets dat ik op ricy's blog gevonden heb in verband met afstand: http://bgctv.skynetblogs.be/#bgcvdsl2profielen

hieronder een stuk ervan gekopieerd:


Het profiel wordt toegekend in functie van je
afstand tot de ROP en de lijnverzwakking
(ROP = Remote Optical Platform)


























afstand tot ROPLijnverzwakkingProfiel
<= 400m < 0,4 dB 30/6
>400m & <=700m < 0,7 dB 20/2
>700m & <=1000m < 1,0 dB 16,5/2
>1000m & <=1400m < 1,4 dB 12/1


Elsa

Badge +1
ik heb nu ook een 50/6 lijn. Dit is nog maar recent dus ze zijn er blijkbaar volop mee bezig met het testen.
Inderdaad dit is in testfaze , ik ben nog niet aan de beurt en sta ik nog altijd op 30/6.

Hoe kan ik dan een aparte zendervolgorde nemen op Belgacom TV? zoals bv.: boven één HD op nummer één (standaard op 30) en de decorder beneden één SD op 1 zoals standaard. Nu als ik iets verander dan wordt dit toegepast op alle decorders. Hoe kan ik dit oplossen of gaat dit niet? Zou handig zijn want heb 1 TV die SD is en dan gaat opnemen niet zoveel vragen van mijn bandbreedte.
Beste Enzo,


indien je lijn op 30Mb geconfigureerd staat en alle decoders staan voledig uit en je bent op geen van beide decoders een opname op harde schijf aan het doen, zou je in principe maximum 30Mb kunnen halen (indien de connectie tussen pc en modem optimaal is en indien op de pc geen andere internetactiviteit is).

Verhogingen van het profiel boven 30Mb gebeurt inderdaad automatisch indien je lijn het toelaat. Dit is onmogelijk te zeggen wanneer een eventuele verhoging van het profiel mogelijk is.


Voor je tweede vraag ivm zendervolgorde is het inderdaad zo dat als je op 1 decoder de zendervolgorde wijzigt, deze ook op de 2de decoder zal gewijzigd worden. Indien je vb Één HD op 1 zet, zal je niet-HD decoder zender 1 niet weergeven. Hier is jammer genoeg niets aan te veranderen.


Mvg

Eva van Belgacom
Reputatie 7
Badge +1
De zendervolgorde staat immers niet in je decoder maar op de server in de instellingen voor jouw lijn. Hetzelfde met nPVR opnames. Daarom zie je nPVR-opnames of -planning ook staan in al je decoders. Wissen van nPVR-opnames in één decoder is dus geen goed idee als iemand anders in huis ie op een andere decoder (of via de online TV-gids) voor hem of haar heeft ingepland.
Badge +1
Ik vraag me af of het niet beter zou zijn om er eerst voor te zorgen dat iedereen al minimum een 30Mb profiel kan krijgen in plaats van alsmaar hoger te gaan voor de enen en de anderen te laten slabakken met een snelheid van 16 Mb
tsja carooke... iedereen op 30Mbp.... zo makkelijk niet.... zal investering & tijd vergen...

ten eerste zit je nog met de mensen die nog op adsl zitten --- > plaatsen ROPs , deze verbinden met het BGC glasvezelnetwerk
ten tweede zit je met de mensen die te ver van de ROP zitten ---> door plaatsen VBB's of toepassing vectoring technologie

terwijk met voor dat 50/6 profiel eigenlijk niets heeft moeten doen, bepaalde klanten hadden die mogelijkheid, maar toch fkes benadrukken dat bij belgacom nog altijd geen sprake is van die 50Mb bandbreedte effectief te gebruiken voor internet, ten alle tijde is deze beperkt tot 30Mb, overige bandbreedte kan wel voor tv gebruikt worden

mvg
Ik heb ook eens mijn lijn uitgetest,

Zijn dit goede resultaten

code:

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - [url=http://hierzo.net/]http://hierzo.net/[/url] *
**************************************
download upload
Line: 30056 kbps 6048 kbps
Modem max: 81632 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 67024 kbps 14042 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 182 m Estimated!
Training margin: 20.1 dB
Attenuation: 3.7 dB


mvg tom
Inderdaad dit ziet er goed uit en je zou in aanmerking kunnen komen om op de 50/6 DLM test te komen, maar daar beslist natuurlijk BGC over !
Reputatie 2
Badge +1
Draadloos testen geeft geen enkele zekerheid! Enige test die betrouwbaar is, is via kabel.
Draadloos is te wisspelturig en te afhankelijk van allerlei factoren, ook al test je in jouw geval steeds op dezelfde plaats.

Test dus eens met kabel en post dan eens je resultaten.
Axs, nu begrijp ik toch niet goed als je zegt post eens je resultaten via kabel, dat zal toch n iet anders zijn volgens mij want het VDSL tool leest eigenlijk de resultaten van de bbox af

of heb je het over de berekende waarden of zo ?

groetjes,

Elsa

Edit:ik ben afgegaan op zijn training marge en verzwakking en zijn 30/6 profiel die niet zal veranderen als hij via kabel test.
En nog iets Axs, zelf al zouden de resultatten uitwijzen dat je mogelijks op een hoger bvb 50/6 profiel zou kunnen functioneren, zullen ze dan op zijn vraag dit ook doen door bvb te bellen naar 0800 22 800 ?

Elsa

Reageer