Beantwoord

Vooruitspoelen met opgenomen programma


Als ik een opgenomen programma wil bekijken kan ik maar met 1 snelheid doorspoelen. Dagelijks toch 1/3 van de opgenomen programma's heb ik maar 1 snelheid 3 >>> streepjes.

Is dit een nieuwe bug?
icon

Beste antwoord door ThomasP 29 April 2016, 11:35

Bekijk origineel

15 reacties

Over dit fenomeen dat je beschrijft zie ik toch geen klachten op Proximus hun sociale media (forum, twitter en Facebook)
Waarschijnlijk zal het ook afhangen via welke servers je bediend wordt.
Maar er zijn natuurlijk wel veel klachten over het niet soepel verlopen van het doorspoelen, dat wel.
Reputatie 7
Badge +4
Patrick,

Kan je ons enkele voorbeelden van opnames doorsturen en de tijdstippen dat je dit merkte?

Dan kunnen wij dit doorsturen voor verder onderzoek.

Mvg, Robrecht
Oeps RobrechtB niet bijgehouden welke uren.

Zal deze week het noteren einde vrijdag rapportje zetten hier welke kanalen en programma's en uren.
Reputatie 7
Badge +6
Patrick, geen bug, wel as design.
Dit komt voor bij afspelen van een “niet populair” opname.
Indien deze opname niet in de cache van de streaming server aanwezig is moet deze worden opgehaald op een NAS, de opname word dan afgespeeld terwijl het ook gedownload is van de NAS naar de cache van de streaming server. Gedurende die periode is de trickplay (terug -en vooruit spoelen) gelimiteerd.

Ter informatie naar andere is het misschien handig dat je even vermeld bij welke opname (serie/film) dit voorviel.
Heb pech had belooft om vandaag rapportje te sturen betreffende mijn probleem.

Heb deze week 2 update's gehad hoe ik dat weet dat ik er 2 gehad hebt is simpel, iedere keer dat er een update gebeurd is moet ik bij Netflix al mijn gegevens invullen wat frustrerend is.

Blijkbaar is de bug nu opgelost en kan ik terug mijn doorspoelsnelheid kiezen.
Dit is te wijten aan design en is geen bug volgens ThomasP
Reputatie 7
Badge +6
De reden dat je dit nu niet meer hebt de 2de keer is omdat de opname na de download in de cache zit van de streamingserver waar deze verder wordt bewaard waardoor alle doorspoel mogelijkheden terug actief zijn.
Ben blij dat die bug of weet niet wat het opgelost is.

Snap geen bal wat Thomas de Support medewerker zegt gaat boven mijn petje betreffende de uitleg ( misschien tip voor PX veel mensen van mijn leeftijd die komen van voor een computertijdperk en wij willen uitleg in mensentaal). Voor de jeugd is dat dagelijkse kost niet voor ons.

Dus Thomas THX voor je uitleg ben blij dat ik antwoord krijg van PX via u
Reputatie 7
Badge +6
Mijn excuses Patrick.
Hetgeen wat je eigenlijk moet onthouden is dat dit enigszins "normaal" is hetgeen je voor had. :)
Voor plaatst te besparen op onze server worden 'niet populaire' opnames niet meteen beschikbaar gesteld. Wanneer je toch deze opname wilt afspelen, wordt deze opname elders gedownload van een andere locatie. Dit zorgt ervoor dat je gedurende de download-periode beperkt kan vooruit spoelen gezien je opname nog niet volledig beschikbaar is. (Vergelijk dit met een youtube video die nog aan het 'bufferen/laden' is.)
Zodra gans de opname gedownload is naar onze server zijn alle functies terug beschikbaar en kan je naar believe vooruit spoelen.

Ik hoop dat het wat duidelijker is geworden.
ThomasP hartelijk bedankt voor uw antwoord als dummy snap ik het nu, ben mee voor 100%
Misschien tip voor al de collega's leg onze vragen uit in mensentaal :-)

prettig weekend iedereen
Als je maar de mensentaal chinees niet gebruiken 😉
Thomas heb nog een vraagje je zegt:
Dit zorgt ervoor dat je gedurende de download-periode beperkt kan vooruit spoelen gezien je opname nog niet volledig beschikbaar is. (Vergelijk dit met een youtube video die nog aan het 'bufferen/laden' is.)

Maar als klant maakt het mij geen bal uit waar het opgeslagen worden ik wil gelijk welk programma bekijken en doorspoelen aan de snelheid dat ik wil en niet aan de snelheid dat PX beslist. Dat jullie alles online willen in een cloud mag maar dan wil ik als klant geen problemen met de doorspoelsnelheid. Wat nu al maanden het geval is.

Idem voor TV replay+ die voor geen bal werkt ik betaal er maandelijks ervoor Vooruit spoelen werkt 100% maar het terugspoelen kan niet.
Mooiste voorbeeld mensen die te replay+ en die het journaal bevoordeeld willen bekijken 10 minuten na de start, test het maar uit terugspoelen lukt niet
Reputatie 7
Badge +4
Patrick,

Bedoel je dan terugspoelen terwijl je live aan het kijken bent, of als je een aflevering via replay hebt opgevraagd?

Mvg,

Kim
Het terugspoelen is met tv replay+KimB
Het voor uitspoelen is met opgenomen programma's

Reageer