Skip to main content
Beantwoord

Volume klank ondermaats


Heb een V5 decoder via VDSL
Voorheen had ik een V3 model. Klank was normaal: TV stond meestal op 40 a 50% volume
Om Netflix te kunnen krijgen heb ik omgeruild voor een V5 decoder
Nu moet klank op 70 a 75% staan om zelfde volume te krijgen
Kablering is identiek.
Merkwaardig is : als ik netflix kijk moet ik de klank veel lager zetten en terug naar "oude" waarden gaan !!!
Nu recentelijk ontdekt : als ik TV1 kijk en klank is laag, schakel naar Netflix, kies gelijk welk item, klank moet terug veel lager staan, schakel dan terug naar TV1 en ... klank is veel harder en moet deze niet opdrijven !!!
Is dit een gekend probleem? is dit en software probleem? moet ik een andere decoder gaan halen?

bij voorbaat dan
dirk

Beste antwoord door AndyM

Het probleem is gekend bij onze engineering maar tot op heden is er nog steeds geen oplossing.

Mvg,
Andy
Het Proximus Team
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

10 reacties

yellow
Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 92 reacties
  • 7 januari 2016
Er zal niks mis zijn met je decoder. Ik ondervind ook sinds korte tijd dat bij het bekijken naar TV1, het geluid steeds harder moet staan dan bij andere zenders. Ik heb geen Netflix dus met het merkwaardige dat je daar ondervindt, kan ik je niet helpen.
Iemand die Telenet heeft en ook geen Netflix, vertelde mij dat ze daar ook een probleem mee hadden. Misschien ligt de oorzaak dan toch niet bij Proximus zelf ?

joan
Forum|alt.badge.img
  • Motivator
  • 126 reacties
  • 7 januari 2016
Ik heb dat ook sinds ik de nieuwe v5 decoder heb slechte klank en moest vroeger het volume op 10 to 15 zetten nu op 40 of 50 bijna geheel open op alle posten ligt volgens mij aan de v5 decoder .Als ik mijn dvd opzet heb ik terug harde klank 10 tot 15 volume en zuiver.
groetjes johan uit schoten

yellow
Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 92 reacties
  • 7 januari 2016
Ik heb een V4 en een V5 (met harddisk), zonder nieuwe interface en met oude software op. Dus zal toch niet aan de decoders zelf liggen, vermoed ik.

  • Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 7 januari 2016
joan schreef:
Ik heb dat ook sinds ik de nieuwe v5 decoder heb slechte klank en moest vroeger het volume op 10 to 15 zetten nu op 40 of 50 bijna geheel open op alle posten ligt volgens mij aan de v5 decoder .Als ik mijn dvd opzet heb ik terug harde klank 10 tot 15 volume en zuiver.
groetjes johan uit schoten

Klink gelijkaardig aan mijn probleem. maar wat doen we eraan. kan Proximus dit probleem niet onderzoeken?mij lijkt het software te zijn. hoe verklaar je anders dat bij Netflix of DVD de klank wel ok is. Vooral Netflix is eigenaardig. Dezelfde weg afleggen en toch ander klank volume!

Elsa
  • 27742 reacties
  • 7 januari 2016
Dat klankniveau verschil bestaat al vanaf de v5 uitgekomen is, dus al bijna zo oud als de straat ;-)
En Proximus kent dit probleem ook al van in het begin, is op het oud forum heel vaak aan bod gekomen.

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 130 reacties
  • 7 januari 2016
Op de V4 is dat alleszins niet zo.

Elsa
  • 27742 reacties
  • 7 januari 2016
Inderdaad Sinjoor, vanaf ik mijn v4 vervangen heb door een v5 die toen juist uitgekomen was, heb ik dat vastgesteld en ook gemeld en toen hebben ze dit doorgegeven aan de engineering en heb ik daarvoor opgebeld geweest, maar sedertdien niks veranderd.

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 409 reacties
  • Antwoord
  • 7 januari 2016
Het probleem is gekend bij onze engineering maar tot op heden is er nog steeds geen oplossing.

Mvg,
Andy
Het Proximus Team

Elsa
  • 27742 reacties
  • 7 januari 2016
FYI: Sommige TV merken beschikken over een zogenaamd Dolby Volume Systeem,
dat ervoor zorgt dat het geluidsniveau constant blijft.

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 361 reacties
  • 7 januari 2016
Er is zelfs een groot verschil tussen de TV zenders en de Radiozenders. Bij TV kijken staat de volumeknop bijna op max. en bij het radio luisteren op normale instellingen. En inderdaad, bij het kiezen van een andere bron, DVD speler of Smart TV, zijn er geen problemen. Dus de oorzaak ligt zeker en vast bij Proximus, en die zijn reeds zeer lang op de hoogte van het ambetant probleem. Maar spijtig genoeg verandert er niets in de goede zin dan.