Beantwoord

Volume klank ondermaats

  • 7 January 2016
  • 10 reacties
  • 439 Bekeken

Heb een V5 decoder via VDSL
Voorheen had ik een V3 model. Klank was normaal: TV stond meestal op 40 a 50% volume
Om Netflix te kunnen krijgen heb ik omgeruild voor een V5 decoder
Nu moet klank op 70 a 75% staan om zelfde volume te krijgen
Kablering is identiek.
Merkwaardig is : als ik netflix kijk moet ik de klank veel lager zetten en terug naar "oude" waarden gaan !!!
Nu recentelijk ontdekt : als ik TV1 kijk en klank is laag, schakel naar Netflix, kies gelijk welk item, klank moet terug veel lager staan, schakel dan terug naar TV1 en ... klank is veel harder en moet deze niet opdrijven !!!
Is dit een gekend probleem? is dit en software probleem? moet ik een andere decoder gaan halen?

bij voorbaat dan
dirk
icon

Beste antwoord door AndyM 7 January 2016, 14:58

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Er zal niks mis zijn met je decoder. Ik ondervind ook sinds korte tijd dat bij het bekijken naar TV1, het geluid steeds harder moet staan dan bij andere zenders. Ik heb geen Netflix dus met het merkwaardige dat je daar ondervindt, kan ik je niet helpen.
Iemand die Telenet heeft en ook geen Netflix, vertelde mij dat ze daar ook een probleem mee hadden. Misschien ligt de oorzaak dan toch niet bij Proximus zelf ?
Reputatie 2
Badge
Ik heb dat ook sinds ik de nieuwe v5 decoder heb slechte klank en moest vroeger het volume op 10 to 15 zetten nu op 40 of 50 bijna geheel open op alle posten ligt volgens mij aan de v5 decoder .Als ik mijn dvd opzet heb ik terug harde klank 10 tot 15 volume en zuiver.
groetjes johan uit schoten
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb een V4 en een V5 (met harddisk), zonder nieuwe interface en met oude software op. Dus zal toch niet aan de decoders zelf liggen, vermoed ik.
Ik heb dat ook sinds ik de nieuwe v5 decoder heb slechte klank en moest vroeger het volume op 10 to 15 zetten nu op 40 of 50 bijna geheel open op alle posten ligt volgens mij aan de v5 decoder .Als ik mijn dvd opzet heb ik terug harde klank 10 tot 15 volume en zuiver.
groetjes johan uit schoten

Klink gelijkaardig aan mijn probleem. maar wat doen we eraan. kan Proximus dit probleem niet onderzoeken?mij lijkt het software te zijn. hoe verklaar je anders dat bij Netflix of DVD de klank wel ok is. Vooral Netflix is eigenaardig. Dezelfde weg afleggen en toch ander klank volume!
Dat klankniveau verschil bestaat al vanaf de v5 uitgekomen is, dus al bijna zo oud als de straat ;-)
En Proximus kent dit probleem ook al van in het begin, is op het oud forum heel vaak aan bod gekomen.
Reputatie 7
Badge +1
Op de V4 is dat alleszins niet zo.
Inderdaad Sinjoor, vanaf ik mijn v4 vervangen heb door een v5 die toen juist uitgekomen was, heb ik dat vastgesteld en ook gemeld en toen hebben ze dit doorgegeven aan de engineering en heb ik daarvoor opgebeld geweest, maar sedertdien niks veranderd.
Reputatie 5
Badge +4
Het probleem is gekend bij onze engineering maar tot op heden is er nog steeds geen oplossing.

Mvg,
Andy
Het Proximus Team
FYI: Sommige TV merken beschikken over een zogenaamd Dolby Volume Systeem,
dat ervoor zorgt dat het geluidsniveau constant blijft.
Badge
Er is zelfs een groot verschil tussen de TV zenders en de Radiozenders. Bij TV kijken staat de volumeknop bijna op max. en bij het radio luisteren op normale instellingen. En inderdaad, bij het kiezen van een andere bron, DVD speler of Smart TV, zijn er geen problemen. Dus de oorzaak ligt zeker en vast bij Proximus, en die zijn reeds zeer lang op de hoogte van het ambetant probleem. Maar spijtig genoeg verandert er niets in de goede zin dan.

Reageer