Voetbal op Belgacom TV

  • 13 April 2011
  • 13 reacties
  • 1960 Bekeken

Ik ben speciaal klant van bgc tv voor het belgische voetbal

Graag zou ik laten weten aan verantwoordelijken aan BGC dat als er geen voetbal meer te zien is van de jupiler pro league dat ik overstap naar de aanbieder van dit product.

13 reacties

Badge
Was vandaag op de radio: http://www.radio1.be/programmas/peeters-pichal/wie-rijft-voetbalcontract-binnen-en-wat-betekent-dat-voor-digitale-tv-abon

Hier kan je het herbeluisteren (schuif het tijdsbalkje door naar 01:21:40): http://internetradio.vrt.be/radiospeler/v2_prod/wmp.html?qsbrand=11&qsODfile=http://internetradio.vrt.be/internetradio_master/productiesysteem2/programma_od/11_11pepi.xml
heb het ook gehoord, daarom dat ik vrees dat ik binnekort naar telenet zal moeten :(
Reputatie 7
Badge +1
Voetbal is nochtans hun uithangbord.....persoonlijk zal ik het niet missen, maar een hoop mensen wél vrees ik....

Telenet kan uitzendrechten niet exclusief gebruiken
In juni 2011 loopt het huidige voetbalcontract af. Als Telenet de uitzendrechten voor de Jupiler Pro League binnen zou halen, kan het die niet exclusief gebruiken.










Telenet kreeg slecht niet van de Raad voor de Mededinging. (foto belga)


De Raad voor de Mededinging sprak zich maandag immers uit voor het voortbestaan van de voorwaarden die Telenet in 2003 bij de overname van Canal + opgelegd kreeg.

Eén van die voorwaarden is dat Telenet de beelden van de Belgische voetbalcompetitie ter beschikking moet stellen aan andere distributieplatformen. Telenet had om de opheffing daarvan gevraagd, "omdat het zo niet met gelijke wapens kan deelnemen aan de biedprocedure".

Bij de biedprocedures in 2005 en 2008 verwierf Belgacom de rechten. In maart 2008 had Telenet wel gelijk gekregen van de Raad, maar die uitspraak werd toen na beroep van concurrent Belgacom vernietigd, waarop Telenet besloot niet mee te dingen naar de rechten.

In zijn uitspraak van maandag erkent de Raad dat de omroepmarkten in volle evolutie zijn. Toch ziet hij onvoldoende redenen om de beperking op te heffen. "Omwille van de sterke positie van de kabel (Telenet) op de televisiemarkt in Vlaanderen en de grote waarde die de voetbalrechten blijven hebben in de concurrentiestrijd tussen de marktspelers."

"Er blijft gevaar voor mogelijke uitsluitingseffecten die gepaard kunnen gaan met de exclusieve verwerving van de uitzendrechten door Telenet. Voor nieuwe zenders is het beschikken over premium content, zoals voetbaluitzendrechten, van groot belang."

Begrijpt daar iemand iets van ? wat wordt het nu eigenlijk......
Badge
Ik ben in ieder geval niet van plan om iedere keer wanneer die heren eens goesting hebben om te betalen voor het uitzenden van die matchente veranderen van operator.Dat kost me naar jaren veel meer geld dan dat ik naft zou verstoken om naar die match zelf te gaan zien.Waarom is dat infeite nu niet mogelijk om die mathen onder te verdelen aan alle operatoren dat zij de hele koek delen over het ganse seisoen.Dacht dat iedereen in't school toch de regel van drie heeft geleerd.
Reputatie 7
Badge +1
Er zijn er altijd die de hele koek willen Axana......:$
Badge
In ieder geval ik ben er vrij zeker van dat je onder één of andere vorm het nog kan zien bij belgacom.Zou infeite niet weten waarom telenet nu ineens dat belgisch voetbal ook moet uitzenden nu ze al verschillende europese competities uitzenden.
voor mij is het heel duidelijk,als Belgacom geen belgisch voetbal meer heeft ben ik weg,want voor de kwaliteit moet je zeker niet blijven,de kwaliteit is tegenwoordig rampzalig!
ik denk dat er veel mensen gaan afhaken

en Axana, onlangs nog eens gezien voor een abonnement bij de grote ploegen hier ?

ik denk per seizoen met naft en parking erbij dat ik rond de 1200€ kwam op jaarbasis :)
Indien de persberichten nog niet duidelijk waren, Telenet zal (momenteel tenzij er een nieuwe rechtzaak start mbt de rechten over de Jupiler Pro League) geen volledige zeggenschap krijgen over de voetbalrechten. Aangezien Belgacom ook een van de grootste sponsors is van de Pro League lijkt me dan ook vrij normaal dat Belgacom zoizo het merendeel of toch zeker een gelijke basis van de Belgische Voetbalrechten zal ontvangen.

En ja, zelfs via het duurste voetbalabbonement (van Belgacom dan toch ^^) ben je nog steeds goedkoper uit dan een jaarabbonement/benzine/parkeerprijzen combinatie zoals Bartos hierboven vermeld heeft.
Axana, veranderen van operator zal u veel MINDER geld kosten dan bij dezelfde te blijven. Je geniet immers steeds van de grote promoties voor nieuwe klanten.
Badge
Bartos in mijn geval zit je daar wel duidelijk naast maar dat kan jij nu niet weten.Ik zou nu enkel wel naar de thuis mathen gaan en de andere zou ik op één of andere wijze zien op pc.Parkeren is gratis.En het stadium ligt niet ver van mij dus die thuis mathen enkel.Maar zo ver zie ik het allemaal niet komen.
denk ook wel dat er een verschil is tussen bvb Kv kortrijk en club brugge/anderlecht/standard

maar mijn parkeer abo op anderlecht is 230€ voor een seizoen, anders is het 20-25 minuten stappen naar het stadion
Badge
wouter1984 hoe is dat gezegde ook weer?Een ezel stoot zich geen 2 maal aan dezelfde steen.Awel ik geen 3 maal.Eerst bij belgacom 160€ moeten betalen dan bij telenet 460€ denk je nu dat ik deze zomer weer vroegtijdig het ga aftrappen als die voetbal ergens anders zit?Ik blijf waar ik zit.Ik zit hier goed.Ik zal mijn plan wel trekken.

Reageer