VNC Server wil dat ik poort 5900 "forward" naar deze computer - maar HOE?
Ik wil dat mijn klant van op zijn site mijn werk op mijn computer kan bekijken, en ik probeer daarvoor RealVNC te gebruiken. Daarvoor moet ik een 'port forwarden' naar deze computer, op mijn 'bbox'.
VNC Server - Enterprise - Service Mode (de software die ik heb op de PC die ik wil laten bekijken), geeft bij een 'Test Internet Connection' deze foutmelding:
Connection test failed.
VNC Server appears to be behind a NAT router with IP address 91.182.9.96.
You will need to configure that router to forward port 5900 to this computer before you can connect to VNC Server over the Internet.
Ik bereik mijn 'bbox' met IP adres: 'http://192.168.1.1/cache/234498768/index.cgi?session_id=872365580' en kan alle instellingen wijzigen. Maar het probleem is WELKE instelling moet ik wijzigen? Onder 'Route' / 'Routing' krijg ik een lijst, en als ik een item wil toevoegen, dan kan ik alleen deze gegevens invullen:
Name: (pop up met LAN Bridge; Wan Eth1.2 VoIP; WAN PPoE, waarvan ik denk WAN PPoE te moeten kiezen)
Destination: [een IP adres] Waarvan ik dank dat het 192.168.1.2 moet zijn, het IP adres van deze computer.
Netmask: staat vooraf ingevuld op 255.255.255.255, waarvan ik denk niets te moeten aan veranderen.
Metric: een cijfergetal waarvan ik geen idee heb wat in te vullen.
Volgens het resultaat van de 'internet test' van VNC Server moet ik poort 5900 'forwarden' naar deze computer, wellicht zijn IP adres. Pas dan kan ik verbinding maken met 'VNC Server' via het internet. Dus als ik probeer een 'route' aan te maken, zijn de gegevens 'Name, Destination, Netmask, en Metric' onvoldoende omdat ik daar 'port 5900' niet kan invoeren.
Wie heeft dit nog gedaan, en wil mij helpen?
Dank bij voorbaat!
Stefaan Meeuws
stefaan.meeuws@gmail.com
0487 251 813
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.